Vinterföräldrar 16/17 del 3

Redan gråtit två gånger idag (varit vaken i två timmar bara) och ångrat att jag förstörde mitt liv genom att skaffa barn. Får ångest över att tänka så. Mitt barn förtjänar bättre än en mamma med såna tankar.

Hennes pappa är en klippa. Han tar över totalt när han är hemma och vaken. Jag ammar i princip bara och sen lämnar jag över henne till honom. De bästa med det är att deras relation är kanon men jag känner mig totalt värdelös som inte orkar vara den mamman jag vill vara :cry:

Det ska bli så skönt att få prata lite med någon annan idag. Många runtomkring tycker att jag överdriver, det är jobbigt att ha barn och jag borde tänkt på det innan jag skaffade barn. Ja det är jobbigt, men eftersom jag inte ens kan tycka om de bra stunderna utan att stressa ihjäl mig och gråta störtfloder inombords så tror jag att jag behöver hjälp.
Försök att inte lyssna på de som tycker att du överdriver, du är mycket klok som tar hjälp tidigt :heart

@et_flickan Många kramar :heart försök vila i att pappan är där. Min ena syster fick det med sin nr två, hon gick på samtalsstöd och fick medicin. Det var svårt för henne, men det blev bättre och hon har tre nu.

@clusia Heja på :bump: inom snar framtid har du bäbis! Smärtan för dig närmare slutet!

Hej allihopa!
Är inne o läser varje dag så följer er alla men har bara inte fått tummen ur att skriva.
Allt går toppen med vår lilla tjej, hon ligger just nu o sover i sin vagga.
Hon är verkligen helt underbar o dagarna som består av amma, bajsblöja och kräk går fort :D:p
Man har redan börjat förtränga smärtan under förlossningen o det är väl meningen så annars hade det väl aldrig fötts några syskon här i världen...:idea:
Idag får vi hembesök av BVC.
Jag håller tummarna för er 2 som är kvar nu!:heart

Haft värkar igen sen kl 5 i morse. Ungefär 1 var 10 min. Inget vattenavgång än men jag har pratat med BB och sambon hemma från jobbet. Ska vila och chilla (nåja så gott det går) och höra av mig när värkarna blir tätare.

Det gör så fruktansvärt ont när det smäller till och jag blir sjukt stressad över att det kommer göra ännu ondare. :arghh::arghh::arghh:
Heja! :banana:
Vetekudde kanske kan hjälpa lite? Det kommer att göra ondare, men du kommer också att få mer stöd, hjälp och (om du vill) medicinsk smärtlindring.

Haft värkar igen sen kl 5 i morse. Ungefär 1 var 10 min. Inget vattenavgång än men jag har pratat med BB och sambon hemma från jobbet. Ska vila och chilla (nåja så gott det går) och höra av mig när värkarna blir tätare.

Det gör så fruktansvärt ont när det smäller till och jag blir sjukt stressad över att det kommer göra ännu ondare. :arghh::arghh::arghh:

Nu vet jag förstås inte hur ont du har, men smärtan jag hade när mina värkar var 10:e minut (hade tidigare under dagen haft varannan minut men de blev glesare framåt kvällen/natten) så gjorde lika ont som när jag var på förlossningen - d.v.s. de gjorde inte mer ont utan de kom bara tätare. Vilket förstås var jobbigt i sig :p. Och som de andra säger, på BB får du smärtstillande vilket gör att man orkar!

Redan gråtit två gånger idag (varit vaken i två timmar bara) och ångrat att jag förstörde mitt liv genom att skaffa barn. Får ångest över att tänka så. Mitt barn förtjänar bättre än en mamma med såna tankar.

Hennes pappa är en klippa. Han tar över totalt när han är hemma och vaken. Jag ammar i princip bara och sen lämnar jag över henne till honom. De bästa med det är att deras relation är kanon men jag känner mig totalt värdelös som inte orkar vara den mamman jag vill vara :cry:

Det ska bli så skönt att få prata lite med någon annan idag. Många runtomkring tycker att jag överdriver, det är jobbigt att ha barn och jag borde tänkt på det innan jag skaffade barn. Ja det är jobbigt, men eftersom jag inte ens kan tycka om de bra stunderna utan att stressa ihjäl mig och gråta störtfloder inombords så tror jag att jag behöver hjälp.
Kram!

Grattis! Vilja är ett mkt bra namn :D

Hon är fortfarande ett kärt barn med många namn, men inget riktigt ;)

Men Vilja är kvar på listan, som ändrats radikalt. Alla dom vi hade tänkt innan är bara fel. Men vi är nere på bara fyra nu så det går framåt.
Känns bara som man är knäpp som inte har namn på sitt barn, det är ju det alla frågar

Bra att du vill prata med någon! Kram! :heart

Andas! In genom näsan, ut genom munnen och djupa andetag. Det gör jättemycket!

MVH
Hon som tyckte att "det löser sig" första gången och inte brydde sig om andningen och fick en aha-upplevelse andra gången när antingen var rätt ;)

Hej allihopa!
Är inne o läser varje dag så följer er alla men har bara inte fått tummen ur att skriva.
Allt går toppen med vår lilla tjej, hon ligger just nu o sover i sin vagga.
Hon är verkligen helt underbar o dagarna som består av amma, bajsblöja och kräk går fort :D:p
Man har redan börjat förtränga smärtan under förlossningen o det är väl meningen så annars hade det väl aldrig fötts några syskon här i världen...:idea:
Idag får vi hembesök av BVC.
Jag håller tummarna för er 2 som är kvar nu!:heart

Oooh ja man glömmer fort :D Jag gråter ALDRIG men hade så ont att jag faktiskt grät senaste förlossningen. Nu är det "amen det var väl inte så farligt, ska vi inte ha en nummer tre också älskling?" och han tittar på mig som om jag är dum i huvudet :rofl:

Men Vilja är kvar på listan, som ändrats radikalt. Alla dom vi hade tänkt innan är bara fel. Men vi är nere på bara fyra nu så det går framåt.
Känns bara som man är knäpp som inte har namn på sitt barn, det är ju det alla frågar

:angel: Första barnet tog det två månader att komma på något. Lillen är en månad och har ännu inget :D

Aja än är det lugnt. När en kompis fick sin första var han utan namn till dagen innan Skatteverket går in och bestämmer :D

15.5 kommer jag börja jobba igen, fick nyss reda på att jag fått sommarjobb :banana: så då kommer pappa ta över hemma. Kommer vara mammaledig 5,5 månader men har ju varit hemma sedan 1.10
Jag ska idag söka ett jobb jag letat efter sen examen 2012, om inte längre...men får nästan dåligt samvete för att jag inte prompt ska vara hemma hela året... :(
Tillträde eft ök, vad det nu innebär, men rent praktiskt och ekonomiskt kan jag börja jobba så fort jag inte måste amma varannan timme och Knoddrick är nöjd med att vara ifrån mig i några timmar. Maken är ju arbetslös från och med idag. :crazy:

:banana: :banana::banana:
Bebis på gång!!! :D

Andas. Värme, avslappning, kontakt med Förlossningen. Andas.

:banana:

Jag ska idag söka ett jobb jag letat efter sen examen 2012, om inte längre...men får nästan dåligt samvete för att jag inte prompt ska vara hemma hela året... :(
Tillträde eft ök, vad det nu innebär, men rent praktiskt och ekonomiskt kan jag börja jobba så fort jag inte måste amma varannan timme och Knoddrick är nöjd med att vara ifrån mig i några timmar. Maken är ju arbetslös från och med idag. :crazy:

Här i Finland "skall" mamman vara hemma 9 månader på föräldraledigt (man måste ansöka Skillt om man vill dela). Vårdledig kan en förälder vara tills barnet är 3 år (då får man ca 400€/månad)

Så gissa jag får konstiga blickar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka