Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och där gick vattnet
Men inga värkar än så myser med sonen innan mormor och morfar kommer
I bilen och det har börjat kännas.....fasen för att säga hejdå till lille skrutt hemma.
Längtar redan efter att träffa honom igen imorgon
Men nu kör vi!
Vaaaaarför är man född kvinna
Maken säger han är nervös... Jomentjena och aaaaaandaaaaaas genom nästa värk
Inte blev det bättre nu på kvällen...Ooont i magen. Har nog burit för mycket. Hoppas det är bättre imorn.
Hoppas det blir bättre under nattenInte blev det bättre nu på kvällen...
Jag med. Tack.Hoppas det blir bättre under natten
I bilen och det har börjat kännas.....fasen för att säga hejdå till lille skrutt hemma.
Men nu kör vi!
Inte blev det bättre nu på kvällen...
Känner du av stygnen eller det området nu?Jag håller med dig. Fattar inte att det kan vara så himla olika.
Jag fick en hel del frågor om hur jag mådde efter förlossningen och blev till viss del kollad (feber och blodstatus) eftersom jag kom in med GBS och feber. Förlösande läkare och BM var jättenoga med att jag skulle känna mig trygg (kateter, bristningar, info om att träffa sjukgymnasten o s v), men sen brast det lite på Förlossningen. Jag fick fråga om jag drömt att jag skulle ha värktabletter, påminna om att de tagit slut dagligen, fråga efter sjukgymnasten och ringa upp henne hemifrån sen eftersom jag inte var med på listan (?). Och jag fick be om en koll av alla stygn m m "jag har inte koll på vad som är vad, jag vet bara att jag gått sönder, att de jlippt och att läkaren sydde ihop mig i över en halvtimme". Jag visste liksom inte ens varför jag hade kateter i början...
Vi hade helt ok toapapper och bindorna var i min mening helt fantastiska. Fick ju be om nya hela tiden + ren skjorta + blöjor till Knoddrick, men det var inga problem.
Jag saknade att få frågan om jag ville ha hjälp att hämta mat när de såg att maken inte hunnit komma. Speciellt eftersom det tog två dygn för dem att fixa fram en benpåse till katetern, som jag bad tidigt om. Inte så kul att gå ut till köket med en stor nattpåse med kiss i handen... Och eå försöka köra barnbaljan och balansera matbricka...nja. Höll på att skippa maten en dag.
Så nja...vissa bm helt fantastiska, andra märktes stress och arbetsbelastning på.
Känner du av stygnen eller det området nu?
Jag har massa problem, men efter en hel del kontakt med diverse vårdfolk så börjar jag inse att man nog inte bör förvänta sig något annat efter en stor bristning
Känner du av stygnen eller det området nu?
Jag har massa problem, men efter en hel del kontakt med diverse vårdfolk så börjar jag inse att man nog inte bör förvänta sig något annat efter en stor bristning
Det här är nedre magen. Hängmagen, ovanför ljumskarna och lite som mensvärk.Sitter det högt upp (typ i mellangärdet) kan det vara magkatarr. Jag fick nya känningar av min igår eftersom jag slarvat med medicinen...
Men nu kör vi!
Vattnet gick under tågbanebyggande ca halv sju igår.
Vi var inne ca halv nio och vid tio tog de ctg. Då ökade smärtan med varje värk. Var tre cm då hon kollade då.
När vi kom till rummet vid halv elva, kvart i elva minns jag bara att det gjorde ondare och ondare. Och jag hann aldrig få annat än lustgas, dropp satte dom, men 23:25 var hon ute.
Minns bara AJ och hur usk sprang efter en vetekudde men när hon kom tillbaka började krystvärkarna.
En dam med mycket vilja om hur man ska ligga på mammas mage och vi var nästan inne på det som namn
Maken var så gott stöd fast jag knappt var medvetande, minns att jag tog för mycket lustgas ett tag och han fick order om att ta den ifrån mig,men det gjorde så ont precis då!
Vi är nu på BB avdelningen och tyvärr får inte barn under sju komma pga av RS risk .
Jag förstår ju självklart, men det känns hemskt att inte få träffa sonen förens på fredag...
Men vi mår bra. Trotts att allt gick så snabbt så sprack jag inte ens
Känns orättvist då jag läst era berättelser
Tänk att det kan skilja så, önskar alla att det bara kunde gå så odramatiskt.
Nu ska vi bara testa amning. Där är jag nybörjare precis som lilla Skruttan här.
Grattis!Vattnet gick under tågbanebyggande ca halv sju igår.
Vi var inne ca halv nio och vid tio tog de ctg. Då ökade smärtan med varje värk. Var tre cm då hon kollade då.
När vi kom till rummet vid halv elva, kvart i elva minns jag bara att det gjorde ondare och ondare. Och jag hann aldrig få annat än lustgas, dropp satte dom, men 23:25 var hon ute.
Minns bara AJ och hur usk sprang efter en vetekudde men när hon kom tillbaka började krystvärkarna.
En dam med mycket vilja om hur man ska ligga på mammas mage och vi var nästan inne på det som namn
Maken var så gott stöd fast jag knappt var medvetande, minns att jag tog för mycket lustgas ett tag och han fick order om att ta den ifrån mig,men det gjorde så ont precis då!
Vi är nu på BB avdelningen och tyvärr får inte barn under sju komma pga av RS risk .
Jag förstår ju självklart, men det känns hemskt att inte få träffa sonen förens på fredag...
Nu ska vi bara testa amning. Där är jag nybörjare precis som lilla Skruttan här.
Grattis till flickanVattnet gick under tågbanebyggande ca halv sju igår.