Vinterföräldrar 16/17 del 3

@Lenis se till att få tid för uppföljningssamtal. Det ska vara rutin, men det missas ibland.
Jag födde ju för 7,5 år sedan och börjar fortfarande gråta om någon frågar om det. Helt onödigt och skapar massa underliggande stress. Du måste få prata med någon om vad som hänt och varför och vad som brustit i bemötande.

I bilen och det har börjat kännas.....fasen för att säga hejdå till lille skrutt hemma. :cry:
Längtar redan efter att träffa honom igen imorgon :heart

Men nu kör vi!

Vaaaaarför är man född kvinna:devil::laugh:
Maken säger han är nervös... Jomentjena och aaaaaandaaaaaas genom nästa värk :arghh:

I bilen och det har börjat kännas.....fasen för att säga hejdå till lille skrutt hemma. :cry:

Men nu kör vi!

Maken säger han är nervös... Jomentjena och aaaaaandaaaaaas genom nästa värk :arghh:

Vet hur det känns. När vi lämnade dottern hos min mamma blev det en hastig vinkning för värkarna kom så tätt att vi inte vågade dröja för länge. Dessutom sipprade inte mitt vatten ut. Det fullkomligen forsade, så jag ville verkligen in på förlossningen fortast möjligt. Åh jag är nästan lite avis på dig som ska in till förlossningen, jag vill igen! :D

Men nu kör vi!

Hoppas allt går bra och att ni får träffa nya familjemedlemmen lagom snart!

Jag håller med dig. Fattar inte att det kan vara så himla olika.

Jag fick en hel del frågor om hur jag mådde efter förlossningen och blev till viss del kollad (feber och blodstatus) eftersom jag kom in med GBS och feber. Förlösande läkare och BM var jättenoga med att jag skulle känna mig trygg (kateter, bristningar, info om att träffa sjukgymnasten o s v), men sen brast det lite på Förlossningen. Jag fick fråga om jag drömt att jag skulle ha värktabletter, påminna om att de tagit slut dagligen, fråga efter sjukgymnasten och ringa upp henne hemifrån sen eftersom jag inte var med på listan (?). Och jag fick be om en koll av alla stygn m m "jag har inte koll på vad som är vad, jag vet bara att jag gått sönder, att de jlippt och att läkaren sydde ihop mig i över en halvtimme". Jag visste liksom inte ens varför jag hade kateter i början...

Vi hade helt ok toapapper och bindorna var i min mening helt fantastiska. Fick ju be om nya hela tiden + ren skjorta + blöjor till Knoddrick, men det var inga problem.

Jag saknade att få frågan om jag ville ha hjälp att hämta mat när de såg att maken inte hunnit komma. Speciellt eftersom det tog två dygn för dem att fixa fram en benpåse till katetern, som jag bad tidigt om. Inte så kul att gå ut till köket med en stor nattpåse med kiss i handen... Och eå försöka köra barnbaljan och balansera matbricka...nja. Höll på att skippa maten en dag.

Så nja...vissa bm helt fantastiska, andra märktes stress och arbetsbelastning på.
Känner du av stygnen eller det området nu?

Jag har massa problem, men efter en hel del kontakt med diverse vårdfolk så börjar jag inse att man nog inte bör förvänta sig något annat efter en stor bristning :(

Jag har massa problem, men efter en hel del kontakt med diverse vårdfolk så börjar jag inse att man nog inte bör förvänta sig något annat efter en stor bristning :(

Underlivsplastik är något du kan kolla upp, men först ska du läka ihop. Man kan fixa det mesta väldigt bra, men du måste troligen ligga på om det.
Sophiahemmet är guld, de kollade upp mig eftersom jag var säker på att allt var fel efter förlossningen och jag vågade definitivt inte ha sex.
Sen tog det nog ett år innan jag kollade upp mig, vilket var synd men jag prioriterade inte det.
Men du ska inte bara leva med problem, utan skriv upp allt som strular, läk ihop efter förmåga och kontakta en BRA gynekolog. Privata alternativ kan vara bättre, är min erfarenhet.

Jag åkte in efter en vecka och fick hjälp att ta bort stygn som besvärade mig, de hade sytt lite för mycket så jag hade bland annat svårt att sitta ordentligt utan att det stramade.

Jag har haft en del problem, ja. Svårt att hitta tillräckligt mjuka och tjocka bindor, t ex. Rullade ihop ett badlakan, vred det några varv och formade som ett u, så hade jag nåt att sitta på i a f.
Har varit i kontakt med gyn eftersom jag började få ont i bristningen nära urinröret när jag kissade - läkaren fokuserade bara på att jag blödde. Han tog dock två blodprov, blodstatus och infektion, och har inte hört av sig efter det, så jag antar att alla värden var bra. Allt såg även fint ut vid undersökningen han och studenten gjorde.

Har även haft en del ont i mellangården, för det har nog tagit tid för kroppen att återgå till det normala efter uttöjningen.

Tror alla stygn är borta nu. Fått tipset att massera med olja för att påskynda läkningen. Tänker testa, bara jag får möjlighet.

Brast du jättemycket? Borde ju finnas nån typ av hjälp för läkning och eftervård.

Sitter det högt upp (typ i mellangärdet) kan det vara magkatarr. Jag fick nya känningar av min igår eftersom jag slarvat med medicinen...
Det här är nedre magen. Hängmagen, ovanför ljumskarna och lite som mensvärk.

Måste ta tag i det där med gördel och testa om magen gör mindre ont med stöd...om jag kan hitta en gördel som funkar...

Vattnet gick under tågbanebyggande ca halv sju igår.
Vi var inne ca halv nio och vid tio tog de ctg. Då ökade smärtan med varje värk. Var tre cm då hon kollade då.
När vi kom till rummet vid halv elva, kvart i elva minns jag bara att det gjorde ondare och ondare. Och jag hann aldrig få annat än lustgas, dropp satte dom, men 23:25 var hon ute. :heart
Minns bara AJ och hur usk sprang efter en vetekudde men när hon kom tillbaka började krystvärkarna.
En dam med mycket vilja om hur man ska ligga på mammas mage och vi var nästan inne på det som namn:p
Maken var så gott stöd fast jag knappt var medvetande, minns att jag tog för mycket lustgas ett tag och han fick order om att ta den ifrån mig,men det gjorde så ont precis då!

Vi är nu på BB avdelningen och tyvärr får inte barn under sju komma pga av RS risk :cry:.
Jag förstår ju självklart, men det känns hemskt att inte få träffa sonen förens på fredag...

Men vi mår bra. Trotts att allt gick så snabbt så sprack jag inte ens:eek:

Känns orättvist då jag läst era berättelser :heart
Tänk att det kan skilja så, önskar alla att det bara kunde gå så odramatiskt.
Nu ska vi bara testa amning. Där är jag nybörjare precis som lilla Skruttan här.

Men nu kör vi!

Min sambo påstår att det kommer vara värre för honom att stå bredvid än för mig att föda, visst han k
Vi var inne ca halv nio och vid tio tog de ctg. Då ökade smärtan med varje värk. Var tre cm då hon kollade då.
När vi kom till rummet vid halv elva, kvart i elva minns jag bara att det gjorde ondare och ondare. Och jag hann aldrig få annat än lustgas, dropp satte dom, men 23:25 var hon ute. :heart
Minns bara AJ och hur usk sprang efter en vetekudde men när hon kom tillbaka började krystvärkarna.
En dam med mycket vilja om hur man ska ligga på mammas mage och vi var nästan inne på det som namn:p
Maken var så gott stöd fast jag knappt var medvetande, minns att jag tog för mycket lustgas ett tag och han fick order om att ta den ifrån mig,men det gjorde så ont precis då!

Vi är nu på BB avdelningen och tyvärr får inte barn under sju komma pga av RS risk :cry:.
Jag förstår ju självklart, men det känns hemskt att inte få träffa sonen förens på fredag...

Nu ska vi bara testa amning. Där är jag nybörjare precis som lilla Skruttan här.

Grattis :)

Grattis! :bump::banana::bump::banana:
Måste vara väldigt jobbigt att sonen inte får komma förbi, men sen är hela er familj samlad. Och om allt känns bra och ni får OK av läkare så får man faktiskt fara innan tre dagar gått. :) Vi drog 21 h efter födseln. :D

Grattis till flickan:heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 468
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka