Vinterföräldrar 16/17 del 3

Igår hade jag på mig jeans för första gången på...jag vet inte hur många månader. Sen i somras?
:banana:
Fantastisk känsla!
Kroppen är så slapp och sladdrig i mitten (mage-rygg) så typ inga byxor håller sig kvar uppe, men min baggy jeans funkade helt ok! :bump:

Han erbjöd sig i natt men jag är så egen så jag skulle ha henne vid mig. Vi sover ju inte i samma rum jag och sambon. Dock så matade jag henne med ersättning i natt, stoppade in flaskan i munnen innan hon vaknade så hon inte han fatta att det var jag. Fick sova 4+4 timmar :banana:

Problemet tror jag är att hon inte hinner äta klart innan hon somnar på nätterna så hon blir hungrig så fort igen. Kvittar hur mycket jag killar henne under fötterna eller i nacken. Det är ju jätte mysigt att ligga vid bröstet.

Känner igen mig både på att vilja ha bebis hos sig och att det är lite för mysigt. Najs att du kom på en metod med flaskan!

Knoddrick var övertrött och jättehungrig igår, efter fler timmar än vanligt utan mat (sov sig igenom föräldragrupp m m) så hon fick ersättning som extra igår kväll. Efter en timme på min mage la jag ner henne och hon spydde ner sig direkt. :arghh:
Jag har så svårt att slappna av när det blir så. Speciellt när hon börjar leta bröst direkt efter att hon blivit tvättad ren från allt kräks. Men hon har sovit gott hela natten, mer än vanligt, och somnade jättefint igår efter att hon fick äta sig nöjd vid bröstet.
Ska försöka se till så att hon inte blir lika hungrig idag. Alltså att hon äter oftare.

Sonen klämde i sig kvällsflaskan med ersättning igår. 1/2 senare när jag bar upp honom kaskadspydde han på övervåningen. Träffa så bra att mannen fick skura halva trappan och tapeten i trappan. Och hallmattan :angel:

Tur att de för ovanlighetens skull var jag som bar. Jag brukar alltid gå bakom mannen då mitt ben bråkar ännu :rofl:

@malumbub

Ja det gäller att lura henne ibland. Jag kan inte fatta hur sjutton de kan vara så smarta ändå de små liven.

Så glad att min knappt spyr.
Det är mycket så det räcker ändå. Vi hade en pissdag igår som jag hoppas inte upprepar sig idag. Jag var knäckt och somnade tillsammans med en utmattad bebis halv nio :cry:

Gud jag är så trött på att ligga som en upp och nervänd skalbagge. Sitter och kollar nätbutiker hela dagarna och får verkligen anstränga mig för att inte klicka hem en massa saker. Jag vill kunna använda vanliga kläder! :arghh:

Tack för alla gratulationer!

Jag lider verkligen med er som inte fått den förlossning och det bemötande som alla föderskor ska ha rätt till. Det är en så oerhört utsatt situation man är i, och för min del var det en ansträngning att överhuvudtaget formulera mig och tala mellan värkarna. Att då dessutom känna att det man säger inte tas på allvar måste vara vidrigt. Här har de från förlossningen varit noga med att påpeka att de vill att man säger till om man vill byta barnmorska, så gör de det direkt. Det kanske inte är en självklarhet överallt? Jag tycker att det är läbbigt att så mycket inom vården idag ska handla om var man bor, och att träffa rätt personal. Men gällande det sistnämnda så är det ju ofrånkomligt med tanke på att det är människor det handlar om. Därför är det nog extra viktigt att göra en anmälan när vården blir katastrofal.

En sak jag reagerat på är hur lite fokus det var på mitt mående efter förlossningen. Siri kollades säkert 8 ggr/dygn, men mig frågade de bara om jag ville ha värktabletter. Det jag kan tycka att de borde ta upp är hur det fungerar med toabesök, kunna berätta när eventuella stygn fick helt läkt ut, hur man ska lägga upp återhämtningen av kroppen och som någon nämnde tidigare i tråden fråga om eventuella hemorrojder. Har ni andra fått tips och frågor kring detta? En sak som för mig visualiserade detta var att det fanns kanonfina blöjor och servetter till barnskötsel, men toapappret var av strävaste pappvariant. Halvskönt.

Tack för alla gratulationer!

Jag lider verkligen med er som inte fått den förlossning och det bemötande som alla föderskor ska ha rätt till. Det är en så oerhört utsatt situation man är i, och för min del var det en ansträngning att överhuvudtaget formulera mig och tala mellan värkarna. Att då dessutom känna att det man säger inte tas på allvar måste vara vidrigt. Här har de från förlossningen varit noga med att påpeka att de vill att man säger till om man vill byta barnmorska, så gör de det direkt. Det kanske inte är en självklarhet överallt? Jag tycker att det är läbbigt att så mycket inom vården idag ska handla om var man bor, och att träffa rätt personal. Men gällande det sistnämnda så är det ju ofrånkomligt med tanke på att det är människor det handlar om. Därför är det nog extra viktigt att göra en anmälan när vården blir katastrofal.

En sak jag reagerat på är hur lite fokus det var på mitt mående efter förlossningen. Siri kollades säkert 8 ggr/dygn, men mig frågade de bara om jag ville ha värktabletter. Det jag kan tycka att de borde ta upp är hur det fungerar med toabesök, kunna berätta när eventuella stygn fick helt läkt ut, hur man ska lägga upp återhämtningen av kroppen och som någon nämnde tidigare i tråden fråga om eventuella hemorrojder. Har ni andra fått tips och frågor kring detta? En sak som för mig visualiserade detta var att det fanns kanonfina blöjor och servetter till barnskötsel, men toapappret var av strävaste pappvariant. Halvskönt.
Det där med toapappret fick jag höra av en vän, så jag har packat ner 2 rullar supermjukt. Jag vägrar torka mig med sandpapper efter ha klämt ut en unge...

I övrigt håller jag med om att det är sjukt att vården ska vara så olika beroende på vart i landet du är.

Det där med toapappret fick jag höra av en vän, så jag har packat ner 2 rullar supermjukt. Jag vägrar torka mig med sandpapper efter ha klämt ut en unge...

I övrigt håller jag med om att det är sjukt att vården ska vara så olika beroende på vart i landet du är.
Mycket smart, önskade att jag hade gjort det när jag fick min första. Och då sprack jag inte ens. Men att torka sig med pappkartong med sandpappsyta direkt efter är faktiskt jäkligt oskönt :wtf:

Jag hade tänkt ta med toapapper men det blev inte så eftersom minnet inte är så bra :angel: nu spelade det inte någon roll eftersom jag hade kateter nästan hela tiden och en icke fungerande mage :down:

Hoppas att du kan finna strykan i att prata med någon och bearbeta.
Sedan skulle den bm hängas ut och inte arbeta inom sjukvård. Eller med människor öht.
Aldrig förstått hur någon kan förklara för en utsatt person hur den känner sig och fatta beslut över huvudet på någon i utsatt position..

@supersonic
Ingen sömn på flera nätter nu då höfterna dödar mig... Och inte en värk så långt ögat kan nå... Ringde mvc och fick två tips. Att sova med kuddar som kan bulla upp mig... Och vila när sonen vilar :up:
Men Tack så mycket! Att jag inte tänkt på det!:banghead:
Och det är tungt i v 40.... NO shit sherlock.

Men nu var jag orolig för att ens orka ha en förlossning då jag knappt kan röra mig och inte kan sova. Det känns ju som jag bryter bäbis i bäckenet på natten :cry::nailbiting:
Och det känns som svanskotan ska gå av om jag går på toa.
Tack och lov för att min mamma kan hjälpa, annars hade maken fått ta föräldradagar innan.

Det hjälper inte med värme, typ vetekudde? Det hjälpte mig jättemycket på slutet när jag trodde min rygg skulle knoppa av svanskotan.

Jaha, jag hade en spännande förmiddag.
Bebisen bestämde att idag var en bra dag att vara en spykanon, oavsett rapning efter matning, om hon nyss blivit matad eller om det gått två timmar sen sist.
Och då stängde vår hyresvärd av vattnet efter kl 08 utan att ha berättat det innan. :crazy::banghead:
När jag vid 14 gick till hålet jag kom ihåg att jag såg under söndagen så hittade jag en lapp i brevlådan som de måste ha lagt där efter 11.
"När ni läser det här så är ert vatten avstängt. Vatten finns att hämta några hus bort. Det kan dröja till onsdag innan vattnet är påslaget igen."
Wow, tack för förvarning. :meh: Hade de kunnat säga något kanske dagen innan så har man iallafall haft möjlighet att fylla badkaret så toaletten gick att spola mer än en gång.
Nu fick de igång allt igen precis när jag kom fram och frågade hur länge de skulle hålla på, så jag sprang hem med barnvagnen och fyllde badkaret och alla kärl och kastruller samt körde ett kort tvättprogram med alla nerkräkta handdukar (vi hade 2 rena kvar :nailbiting:).
Vågar inte lita på att de inte stänger av det någon fler gång idag eller imorgon.

Sonen klämde i sig kvällsflaskan med ersättning igår. 1/2 senare när jag bar upp honom kaskadspydde han på övervåningen. Träffa så bra att mannen fick skura halva trappan och tapeten i trappan. Och hallmattan :angel:

Tur att de för ovanlighetens skull var jag som bar. Jag brukar alltid gå bakom mannen då mitt ben bråkar ännu :rofl:

Å fy.

Knoddrick har spytt ikväll igen, men inte genom näsan den här gången. Och inte lika mycket som igår. Hon verkar ha ont i magen igen. Jag som tyckte att det blivit bättre med det.

@malumbub

Ja det gäller att lura henne ibland. Jag kan inte fatta hur sjutton de kan vara så smarta ändå de små liven.

Så glad att min knappt spyr.
Det är mycket så det räcker ändå. Vi hade en pissdag igår som jag hoppas inte upprepar sig idag. Jag var knäckt och somnade tillsammans med en utmattad bebis halv nio :cry:

De är ofattbart smarta!!!

Hoppas du får en bättre dag imorn.

Jag håller med dig. Fattar inte att det kan vara så himla olika.

Jag fick en hel del frågor om hur jag mådde efter förlossningen och blev till viss del kollad (feber och blodstatus) eftersom jag kom in med GBS och feber. Förlösande läkare och BM var jättenoga med att jag skulle känna mig trygg (kateter, bristningar, info om att träffa sjukgymnasten o s v), men sen brast det lite på Förlossningen. Jag fick fråga om jag drömt att jag skulle ha värktabletter, påminna om att de tagit slut dagligen, fråga efter sjukgymnasten och ringa upp henne hemifrån sen eftersom jag inte var med på listan (?). Och jag fick be om en koll av alla stygn m m "jag har inte koll på vad som är vad, jag vet bara att jag gått sönder, att de jlippt och att läkaren sydde ihop mig i över en halvtimme". Jag visste liksom inte ens varför jag hade kateter i början...

Vi hade helt ok toapapper och bindorna var i min mening helt fantastiska. Fick ju be om nya hela tiden + ren skjorta + blöjor till Knoddrick, men det var inga problem.

Jag saknade att få frågan om jag ville ha hjälp att hämta mat när de såg att maken inte hunnit komma. Speciellt eftersom det tog två dygn för dem att fixa fram en benpåse till katetern, som jag bad tidigt om. Inte så kul att gå ut till köket med en stor nattpåse med kiss i handen... Och eå försöka köra barnbaljan och balansera matbricka...nja. Höll på att skippa maten en dag.

Så nja...vissa bm helt fantastiska, andra märktes stress och arbetsbelastning på.

Jaha, jag hade en spännande förmiddag.
Bebisen bestämde att idag var en bra dag att vara en spykanon, oavsett rapning efter matning, om hon nyss blivit matad eller om det gått två timmar sen sist.
Och då stängde vår hyresvärd av vattnet efter kl 08 utan att ha berättat det innan. :crazy::banghead:
När jag vid 14 gick till hålet jag kom ihåg att jag såg under söndagen så hittade jag en lapp i brevlådan som de måste ha lagt där efter 11.
"När ni läser det här så är ert vatten avstängt. Vatten finns att hämta några hus bort. Det kan dröja till onsdag innan vattnet är påslaget igen."
Wow, tack för förvarning. :meh: Hade de kunnat säga något kanske dagen innan så har man iallafall haft möjlighet att fylla badkaret så toaletten gick att spola mer än en gång.
Nu fick de igång allt igen precis när jag kom fram och frågade hur länge de skulle hålla på, så jag sprang hem med barnvagnen och fyllde badkaret och alla kärl och kastruller samt körde ett kort tvättprogram med alla nerkräkta handdukar (vi hade 2 rena kvar :nailbiting:).
Vågar inte lita på att de inte stänger av det någon fler gång idag eller imorgon.

Gaaah, vilken mardröm!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 468
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Årets foderstater