Vinterföräldrar 16/17 del 3

Bm idag och det gick skit. Tydligen är bebis inte fixerad längre. Antingen tog dom fel vid förra besöket (var inte min ordinarie då) eller så hade bebis bara tagit sig en tur neråt för att åka upp igen trodde bm. Dessutom hade bebis hög puls som antagligen berodde på att den höll på att härja men man blir ju orolig ändå. Blä. :wtf: Bm sa att jag helt enkelt borde ställa in mig på att gå minst en vecka över tiden...
Hoppas att du slipper gå över! Med sonen var jag helt inställd på att gå över två veckor (både min syster och svägerska gjorde det med första barnet), men gick bara över två dagar. Nu har jag försökt ha samma inställning, men alla (inklusive min bm) säger hela tiden att det är så osannolikt att jag kommer gå över mycket den här gången. Ännu inga känningar.

Hoppas att du slipper gå över! Med sonen var jag helt inställd på att gå över två veckor (både min syster och svägerska gjorde det med första barnet), men gick bara över två dagar. Nu har jag försökt ha samma inställning, men alla (inklusive min bm) säger hela tiden att det är så osannolikt att jag kommer gå över mycket den här gången. Ännu inga känningar.
Hoppas du slipper gå över också. Jag blev så sjukt besviken, speciellt med tanke på att min slemproppen gick förra veckan. Jag trodde verkligen att något var på gång.

Tack @Hyacinth och @malumbub för era svar :heart

Jag har en sfinkterruptur, dock "bara" grad 3. Känner inte några problem i sfinkterområdet utan problemet är längre fram och ytligt. Det läker inte utan blöder, vätskar och gör väldigt ont. Gynmottagning säger att "aaaaallt är normaaalt, bristningar gör ont" så dit får jag inget besök. Barnmorskan på Mvc som sköter telefonen har hänvisat till gyn då mvc inte har kunskap nog för sfinkterrupturer. Dock fick jag efter mycket krångel tag på min barnmorska i fredags så fick komma till henne på en kontroll i måndags, hon såg direkt vart problemet är men inte vad som är orsaken. Blir det inte bättre så är det akuten jag får åka till.
Alltså...varför ska det vara så svårt att ta emot en orolig patient, bemöta oron, göra en undersökning och sen ge en neutral bedömning och förklaring?!?

Jag har fortfarande ont till och från vid urinröret, men jag har inte ont när jag kissar. Försöker ändå orka ringa tillbaka till Gynmottagningen för att höra om mina blodprov. Och försöka få svar på hur länge det är ok att jag har ont.

Bm idag och det gick skit. Tydligen är bebis inte fixerad längre. Antingen tog dom fel vid förra besöket (var inte min ordinarie då) eller så hade bebis bara tagit sig en tur neråt för att åka upp igen trodde bm. Dessutom hade bebis hög puls som antagligen berodde på att den höll på att härja men man blir ju orolig ändå. Blä. :wtf: Bm sa att jag helt enkelt borde ställa in mig på att gå minst en vecka över tiden...
Drygt. Hoppas det smäller till inatt.

Idag har jag hört det för första gången hittills. Jag skämmer bort min bebis genom att ta upp henne när hon skriker. Dessutom blir hon ju inte tyst heller så det är väl onödigt att jag tar upp henne då :banghead:

Jo för det går verkligen att skämma bort en åtta veckor gammal bebis.
Jag kan inte för mitt liv förstå hur man ens orkar med att höra en bebis skrika efter tröst, mat eller närhet, jag blir knäckt av det och gråter lika mycket jag när E är ledsen och skriker. Inte kan jag bara lämna henne ensam då :cry:

När jag gick runt och hade E liggandes på mage över ena armen fick jag verkligen mina fiskar varma. Så kunde man inte hålla en bebis, inte konstigt att hon skrek. Att E slutade skrika var tydligen inte viktigt.

Det är märkligt vad alla är experter runt ens bebis.
Suck...

Idag har jag haft på mig dra-in-magen-trosor och än så länge tror jag att jag haft lite mindre ont i hängmagen.
Däremot känns det som att jag är på väg att bli sjuk.
Fortsättning följer...

Idag har jag haft på mig dra-in-magen-trosor och än så länge tror jag att jag haft lite mindre ont i hängmagen.
Däremot känns det som att jag är på väg att bli sjuk.
Fortsättning följer...
Där kom det onda i magen. Men tror det är äggstockarna och livmodern som bråkar, inte själva hängmagen...eller kanske lite...

Tack @Hyacinth och @malumbub för era svar :heart

Jag har en sfinkterruptur, dock "bara" grad 3. Känner inte några problem i sfinkterområdet utan problemet är längre fram och ytligt. Det läker inte utan blöder, vätskar och gör väldigt ont. Gynmottagning säger att "aaaaallt är normaaalt, bristningar gör ont" så dit får jag inget besök. Barnmorskan på Mvc som sköter telefonen har hänvisat till gyn då mvc inte har kunskap nog för sfinkterrupturer. Dock fick jag efter mycket krångel tag på min barnmorska i fredags så fick komma till henne på en kontroll i måndags, hon såg direkt vart problemet är men inte vad som är orsaken. Blir det inte bättre så är det akuten jag får åka till.

Aj som fan. Sen är man ju ofta öm och mörbultad ändå, så förstår att du har det tufft.
Har du smärtstillande? Jag använde xylocain-salva i början, det tyckte jag var bra. Kan du gå privat till en annan gynekolog?
Jag vet för lite om din typ av problem tyvärr, men nog borde man kunna åtgärda så du är smärtfri och i längden besvärsfri.
Försök att inte bara ge upp, det kan orsaka så mycket problem. Man kan som sagt laga nästan allt, men man måste tyvärr vara påstridig.

Aj som fan. Sen är man ju ofta öm och mörbultad ändå, så förstår att du har det tufft.
Har du smärtstillande? Jag använde xylocain-salva i början, det tyckte jag var bra. Kan du gå privat till en annan gynekolog?
Jag vet för lite om din typ av problem tyvärr, men nog borde man kunna åtgärda så du är smärtfri och i längden besvärsfri.
Försök att inte bara ge upp, det kan orsaka så mycket problem. Man kan som sagt laga nästan allt, men man måste tyvärr vara påstridig.
Jag har tagit alvedon och diclofenac var 8e timme sen förlossningen men eftersom barnmorskan tyckte att min bäckenbottenmuskelatur verkade överansträngd så har jag slutat och använder bara xylocain på problemområdet.
Har faktiskt funderat på privat gyn, det finns en gynekolog i närmaste staden som jag har hört mycket gott om så ringde förra veckan men det är semesterstängt till nästa vecka så ska ringa igen då.
Som det är nu så påverkar det mig så mycket i vardagen att jag inte kan ignorera problemen, men kan tänka mig att det lätt blir så att man ger upp och finner sig i situationen så ska försöka undvika det. Lite rädd för att sex ska bli problematiskt eller någon form av inkontinens, vilket driver mig att söka hjälp.

Idag har jag hört det för första gången hittills. Jag skämmer bort min bebis genom att ta upp henne när hon skriker. Dessutom blir hon ju inte tyst heller så det är väl onödigt att jag tar upp henne då :banghead:

Jo för det går verkligen att skämma bort en åtta veckor gammal bebis.
Jag kan inte för mitt liv förstå hur man ens orkar med att höra en bebis skrika efter tröst, mat eller närhet, jag blir knäckt av det och gråter lika mycket jag när E är ledsen och skriker. Inte kan jag bara lämna henne ensam då :cry:

När jag gick runt och hade E liggandes på mage över ena armen fick jag verkligen mina fiskar varma. Så kunde man inte hålla en bebis, inte konstigt att hon skrek. Att E slutade skrika var tydligen inte viktigt.

Det är märkligt vad alla är experter runt ens bebis.

Det är så drygt. Fick höra det varje gång jag var hos mamma. Finns inget att skämma bort. Är ungen däremot 2.5 år och gnäller är det en annan sak (beroende på vad som ligger bakom gnället). Jag stod på mig och från flera andra håll fick vi istället höra vilken harmonisk och nöjd bebis hon var. Hon hade (och har) stort närhetsbehov, ffa av min närhet och då får hon självklart det. Lillebror är inte lika "klängig" men har en tid på kvällen då han gärna vill ligga i famnen - om det är min eller sambons spelar (tack gode gud) ingen större roll. Självklart tar vi upp när han skriker. Finns inget annat i min värld.

Åh vad drygt! :(
Jag tror ändå jag leder med mina bf+12 ;)

Grattis till er som fått bebisar! :love:

Beklagar @Lenis att du fick en sådan traumatisk förlossning. :( Min förlossning hör nog ändå till de positivare slaget men jag minns att jag tyckte det var jättejobbigt när de ökade på droppet för värkarna under krystarbetet - då kände jag att jag inte hade någon koll över situationen samt att ingen lyssnade på mig (att jag inte orkade, att jag ville att någon skulle hålla emot där nere med varm handduk). Även om jag vet varför barnmorskan ökade dosen efter varje värk (bebisen var stressad där inne och behövde komma ut) men det kändes ändå väldigt jobbigt och är någonting jag behövt bearbeta såhär i efterhand (både smärtan och känslan av förlorad kontroll). Hoppas du får möjlighet att göra detta :heart.

Annars har livet tickat på här också - var inne hos gynakuten p.g.a magsmärtor sedan förra veckan men som tur var såg alla prover + gynkontrollen bra ut så fick smärtstillande med mig hem och tabletter för att sätta igång magen lite. Däremot fick jag också skäll av en barnmorska att vår dotter är för liten och jag ger henne för lite att äta :(. Tycker att jag ammar på hennes signaler men ibland vill hon bara äta i ca 5 minuter och sedan är det stopp (hon slocknar eller kniper ihop munnen). Vet inte riktigt hur jag ska lösa det :(.

Grattis till er som fått bebisar! :love:

Beklagar @Lenis att du fick en sådan traumatisk förlossning. :( Min förlossning hör nog ändå till de positivare slaget men jag minns att jag tyckte det var jättejobbigt när de ökade på droppet för värkarna under krystarbetet - då kände jag att jag inte hade någon koll över situationen samt att ingen lyssnade på mig (att jag inte orkade, att jag ville att någon skulle hålla emot där nere med varm handduk). Även om jag vet varför barnmorskan ökade dosen efter varje värk (bebisen var stressad där inne och behövde komma ut) men det kändes ändå väldigt jobbigt och är någonting jag behövt bearbeta såhär i efterhand (både smärtan och känslan av förlorad kontroll). Hoppas du får möjlighet att göra detta :heart.

Annars har livet tickat på här också - var inne hos gynakuten p.g.a magsmärtor sedan förra veckan men som tur var såg alla prover + gynkontrollen bra ut så fick smärtstillande med mig hem och tabletter för att sätta igång magen lite. Däremot fick jag också skäll av en barnmorska att vår dotter är för liten och jag ger henne för lite att äta :(. Tycker att jag ammar på hennes signaler men ibland vill hon bara äta i ca 5 minuter och sedan är det stopp (hon slocknar eller kniper ihop munnen). Vet inte riktigt hur jag ska lösa det :(.

Funderat på att ge ersättning som komplement? Eller pumpa ur i förväg och sen ge bröstmjölk på flaska? Då får hon ju i sig mer snabbare...?

Jag har tagit alvedon och diclofenac var 8e timme sen förlossningen men eftersom barnmorskan tyckte att min bäckenbottenmuskelatur verkade överansträngd så har jag slutat och använder bara xylocain på problemområdet.
Har faktiskt funderat på privat gyn, det finns en gynekolog i närmaste staden som jag har hört mycket gott om så ringde förra veckan men det är semesterstängt till nästa vecka så ska ringa igen då.
Som det är nu så påverkar det mig så mycket i vardagen att jag inte kan ignorera problemen, men kan tänka mig att det lätt blir så att man ger upp och finner sig i situationen så ska försöka undvika det. Lite rädd för att sex ska bli problematiskt eller någon form av inkontinens, vilket driver mig att söka hjälp.

Jag åt 2 st Alvedon665 + 1 st Ipren tre gånger om dygnet fram till för typ wn vecka sen. Har sen minskat ner. Nu 1-2 Alvedon665 per dygn och Ipren vid behov. Eftersom jag svettades på natten, hade svårt att urskilja vilken smärta som var vad och hade andra diffusa symptom. Och för att avlasta kroppens system.

Drivs av samma tankar som du, sexliv och inkontinens. Dessutom livrädd för att inte kunna rida mer.

Glömt allt vad kroppen ska igenom efter förlossningen.... Och fasen vad det känns mer med nr två :yuck:
Xylocain, där sa ni nått, det köpte jag ju en i förväg....

Heja på @clusia! Det finns bäbisar som inte fixerar sig förens precis innan. Försök vila och göra allt du tycker om och kan.

Min rumskamrats bäbis har så ont i magen stackars liten. Svårt att sova trotts öronproppar, och svårt att få ro att amma.
Men tack och lov känns det som att det går bra. Men namnlös än så länge..

Och jag hittar inte listan

Glömt allt vad kroppen ska igenom efter förlossningen.... Och fasen vad det känns mer med nr två :yuck:
Xylocain, där sa ni nått, det köpte jag ju en i förväg....

Heja på @clusia! Det finns bäbisar som inte fixerar sig förens precis innan. Försök vila och göra allt du tycker om och kan.

Min rumskamrats bäbis har så ont i magen stackars liten. Svårt att sova trotts öronproppar, och svårt att få ro att amma.
Men tack och lov känns det som att det går bra. Men namnlös än så länge..

Och jag hittar inte listan

För mig med dålig koll, vad har man Xylocain till?

Ja fy vad ont vissa saker gjorde efter O_o. Hoppas det går över fort!

@Pilo Det här tror jag är den senast uppdaterade, men den var ganska långt bak.

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12 kl 16:05, 3536g och 52 cm

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet, flicka född 00.51 24/12 3195g 50 cm

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka född 7/1 03:07 48cm och 3175g
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet, pojke född 28/1 20.14, 51 cm och 3818 g
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet, underbar tjej född 17/1, 3480g och 52cm
20/1 - malumbub, första barnet, flicka född 27/1, 4853g och 53cm
25/1 - Atiksa, första barnet. Pojke, född 16/1, 3438g och 49cm
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej. Astrid Född 3/2 50 cm 3655 g

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet, flicka född 5/2, 3040g och 50 cm
12/2 - Halali, första barnet
13/2 - Lenis, första barnet, pojke, planerat snitt 7/2
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
25/2 - Glittra, andra barnet
28/2 - clusia, första barnet RUL sa tjej

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 470
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 489
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna
  • Skällande hundar

Hästrelaterat