Vinterföräldrar 16/17 del 3

Jag har haft en riktigt känslofylld eftermiddag och kväll, så jag känner mig inte riktigt i balans idag. Blir samtal till psykologen på måndag. Och imorn kommer mamma. :heart
Men ja, kommer ringa rådgivningen om jag inte kan sova. Idag har jag inte ens kunnat ta beslut om jag ska tvätta tvätten i 40 eller 60 grader...
Kram. Hoppas du och bebis mår bättre snart. <3

Kl

Bebis trycker mig mot revbenen på vänster sida. Så nu kan jag inte sova på rygg eller höger sida för då sparkas det mot magsäcken och det gör mig illamående. Men jag kan inte ligga på vänster sida heller för då kan jag knappt andas. Haft några nätter nu med extremt dålig sömn.

Kram. Hoppas du och bebis mår bättre snart. <3

Kl

Bebis trycker mig mot revbenen på vänster sida. Så nu kan jag inte sova på rygg eller höger sida för då sparkas det mot magsäcken och det gör mig illamående. Men jag kan inte ligga på vänster sida heller för då kan jag knappt andas. Haft några nätter nu med extremt dålig sömn.

:heart Tack

Jobbigt med sömnen. Funkar det att sittsova? Maaassor med kuddar och stöd överallt?

@malumbub det är himla jobbigt när känslorna är upp och ner och överallt, hoppas morgondagen blir bättre.

@clusia hoppas din inneboende ändrar lite läge så du kan sova, det är inte kul när man inte hittar någon vettig sovställning.

Förresten så har jag en fråga.
Vart ska man vända sig om man befarar att det inte står rätt till i underlivet? Jag blev sydd på operation efter förlossningen och de senaste dagarna har jag fått mer och mer ont i det ihoplappade området, är svullen osv (besparar er de övriga detaljerna) är lite rädd för infektion :(

Vart ska man vända sig om man befarar att det inte står rätt till i underlivet? Jag blev sydd på operation efter förlossningen och de senaste dagarna har jag fått mer och mer ont i det ihoplappade området, är svullen osv (besparar er de övriga detaljerna) är lite rädd för infektion :(

Jag fick komma till gyn-akuten, sen Mvc.
Jag ringde eftersom jag inte kunde sitta ordentligt, de hade sytt lite väl mycket.
Börja med att ringa Mvc om du kan vänta till måndag, annars gyn på sjukhuset och fråga om de kan kika.
Kissa i duschen om möjligt, att kunna spola vatten samtidigt lindrade tyckte jag. Luktar det eller vätskar konstigt, ring imorgon om du vill slippa natten på gynakuten. Förmiddagen är oftast bättre, eller att om möjligt uppsöka närakuten (finns i stockholm i alla fall, bra alternativ när livet inte står på spel och Mvc/vc är stängd).

Jag gjorde en sista koll ett år efteråt eftersom jag tyckte det kändes konstigt.
Allt var helt normalt, men det tog ganska lång tid innan det kändes normalt.

Till mig sa BB flera gånger (olika personer) att jag skulle vända mig till Gynmottagningen om jag fick problem. På Gynmottagningens hemsida hänvisar de till 1177 utanför ordinarie öppettider (mån-fre dagtid).
Alla har varit tydliga med att vi som familj ska undvika akuten och vårdcentralen nu till en början, om det går, eftersom det är så många förkylda, magsjuka eller influensasjuka på akuten och vårdcentralen så här års.

Jag fick infektion efter förra förlossningen, en böld efter invändiga stygn. Gynakuten tog emot mej direkt, behövde bara ringa och tala om hur det stod till. Hade samtidigt uvi:meh:

Bra att du kontaktat psykolog ❤️ Det kommer bli bättre. Min hjärna är inte med mig än ( sa till psykologen tex att dottern är 4 månader :rofl:) men nu gråter jag inte hejdlöst längre iaf.

Kämpa på :)

Bf på torsdag.
Imon bitti är det Bm besök, tror jag måste ta upp att jag har svamp som kliar så jag håller på att dö... :down:
yttre blygdläppar är värst, inget kli inne i slidan men köpte vaginal tabletter och det känns väldigt svullet o "trångt" bara av att få in en tablett o tankarna kring hur fasen ska ett barn kunna komma ut när jag knappt får in en tablett snurrar...:confused::cry:
Så tänkte se om Bm har nåt tips eller nåt kanske..
Utöver det mår jag verkligen ypperligt!
Idag kopplade vi in babyskyddet i bilen :love:

Tack för era svar @Hyacinth @malumbub @Lazy Lady
På närmaste sjukhus här finns ingen gynakut utan man är hänvisad till vanliga akuten o där har jag inte haft lust att tillbringa dagen idag. Ringde 1177 men fick bara rådet att testa alvedon, trots att jag sa att jag tar det + diclofenac var 8e timme och har gjorde det sen förlossningen.
Det vätskar och luktar inte okej så ringer mvc imorgon så får vi se vad de säger.

På närmaste sjukhus här finns ingen gynakut utan man är hänvisad till vanliga akuten o där har jag inte haft lust att tillbringa dagen idag. Ringde 1177 men fick bara rådet att testa alvedon, trots att jag sa att jag tar det + diclofenac var 8e timme och har gjorde det sen förlossningen.
Det vätskar och luktar inte okej så ringer mvc imorgon så får vi se vad de säger.

Men fy, det låter jobbigt :( hoppas att du får hjälp imorgon.

Bra att din mamma kommer @malumbub.

Jag är bara så redo för bäbis nu! Orkar inte mer

Bf på torsdag.
Imon bitti är det Bm besök, tror jag måste ta upp att jag har svamp som kliar så jag håller på att dö... :down:
yttre blygdläppar är värst, inget kli inne i slidan men köpte vaginal tabletter och det känns väldigt svullet o "trångt" bara av att få in en tablett o tankarna kring hur fasen ska ett barn kunna komma ut när jag knappt får in en tablett snurrar...:confused::cry:
Så tänkte se om Bm har nåt tips eller nåt kanske..
Utöver det mår jag verkligen ypperligt!
Idag kopplade vi in babyskyddet i bilen :love:

För mig räckte det med några dagar med bara salva. Sen tusen trosbyten då bm sa inga skydd...

Här sa de att mamman "tillhör" förlossningen i tre månader, bebis en vecka (eller var det två? BVC tar över sen) men jag vet inte riktigt vad de syftade på med tillhöra, om det kan vara den typen av saker också?
Fast det borde väl förstås 1177 kunnat svara på isf :confused:
Hoppas mvc kan hjälpa imorgon

Här sa de att mamman "tillhör" förlossningen i tre månader, bebis en vecka (eller var det två? BVC tar över sen) men jag vet inte riktigt vad de syftade på med tillhöra, om det kan vara den typen av saker också?
Fast det borde väl förstås 1177 kunnat svara på isf :confused:
Hoppas mvc kan hjälpa imorgon

Här ringer man förlossningen max en vecka efter hemgång sedan BVC/MVC/gyn beroende på problem.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 463
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka