Vinterföräldrar 16/17 del 3

Grattis @megin :heart

Var hos bm idag här med. Allt bra och bäbis låg lååångt ner, jotack, det känns! Som ett bowlingklot i bäckenet... Jobbigt att sitta/ligga.. Allt. Det gör inget om hon kommer tidigare, helt färdig just nu.

Utvecklingssprång @*Gotlandsrusset*?

Förmodligen men va över 3 år sen med sonen så man har ju glömt :o

Mamma säger att I också va såhär men jag har glömt allt som har med bebisar att göra. Tänker mer att i hans åldersgrupp och där är hon ju absolut inte :p

-varning för gnäll-
Det är stopp i avloppet i tvättstugan så jag kan inte tvätta, vi har en kräkbebis och inte en uppsjö kläder till varken mig eller bebis. Om inte rörmokaren kan fixa stoppet imorgon så får vi typ gå nakna i helgen :meh:
Dessutom så håller "vi" (alltså sambon..) på och byter golv i halva huset så det är renoveringsstök och skräp överallt, även i sängen :banghead:
Tror att jag håller på att få svamp pga det långvariga användandet av binda/trosskydd :arghh:
-slut på gnäll-

-varning för gnäll-
Det är stopp i avloppet i tvättstugan så jag kan inte tvätta, vi har en kräkbebis och inte en uppsjö kläder till varken mig eller bebis. Om inte rörmokaren kan fixa stoppet imorgon så får vi typ gå nakna i helgen :meh:
Dessutom så håller "vi" (alltså sambon..) på och byter golv i halva huset så det är renoveringsstök och skräp överallt, även i sängen :banghead:
Tror att jag håller på att få svamp pga det långvariga användandet av binda/trosskydd :arghh:
-slut på gnäll-

Helt ok att gnälla!
Ni har ingen vän/släkting ni kanske kan tvätta hos?

Helt ok att gnälla!
Ni har ingen vän/släkting ni kanske kan tvätta hos?
Dåligt med släkt i närheten tyvärr. Däremot så är plan B att kolla med några vänner i helgen om vi kan tvätta där, men jag drar mig för att åka dit med lillen då de nyss haft halsfluss m.m. och sambon ska på innebandymatcher med sina stora grabbar. Men på något sätt borde det gå att lösa, om nu inte röris löser problemet imorgon.

Dåligt med släkt i närheten tyvärr. Däremot så är plan B att kolla med några vänner i helgen om vi kan tvätta där, men jag drar mig för att åka dit med lillen då de nyss haft halsfluss m.m. och sambon ska på innebandymatcher med sina stora grabbar. Men på något sätt borde det gå att lösa, om nu inte röris löser problemet imorgon.

Du har ju den perfekta ursäkten att handla nya kläder ju ;)

Går in i v 40 idag. :o:nailbiting::love:
Skräckblandad förtjusning...
Dock är jag väldigt inställd på att jag kommer att gå över..
Sist hade bebis inte fixerat sig och jag har väl inga förvärkar eller så direkt heller..
Ska till Bm igen på måndag.

Någon som har erfarenhet av vaginal tabletterna "active balance" från RFSU?

Psykologmöte avklarat kring tema min förlossning. Kändes lite som att vad gör jag här men lovat att gå några gånger i alla fall

Psykologmöte avklarat kring tema min förlossning. Kändes lite som att vad gör jag här men lovat att gå några gånger i alla fall

Ja, antingen står du ut eller så säger du ifrån. Ibland kan man få samtal "för tidigt" och då hjälper det föga att tvinga sig själv att sitta där. Precis så va det för mig efter att jag blev utsatt för våldtäktsförsök. All cred till både psykologer och försäkringsbolaget som fixade hjälp snabbt men jag kunde inte bearbeta det så tidigt. Hade hjälpt mig mer att säga ifrån och fått hjälp lite senare istället när jag "landat" ❤️

Ibland ser man inte nyttan själv på en gång, så bra att du inte slutar på en gång. Samtidigt bra om du kan vara rått ärlig mot psykologen och säga precis som du känner.

Ja, antingen står du ut eller så säger du ifrån. Ibland kan man få samtal "för tidigt" och då hjälper det föga att tvinga sig själv att sitta där. Precis så va det för mig efter att jag blev utsatt för våldtäktsförsök. All cred till både psykologer och försäkringsbolaget som fixade hjälp snabbt men jag kunde inte bearbeta det så tidigt. Hade hjälpt mig mer att säga ifrån och fått hjälp lite senare istället när jag "landat" ❤️
Precis det du skrev som jag oxå menade.

Idag kommer bonusbarnen, de brukar vara hos oss varje helg dock inte förra helgen så känns som att det var himla länge sedan de var här.
Fick dock just veta av deras mor att det på bonusarnas lillebrors förskola går RS-virus och bonusarna är förkylda :down:
Vilka försiktighetsåtgärder ska man vidta? Handtvätt innan hantering av bebis, tjata om att man nyser/hostar i armvecket är det första jag tänker på.

Idag kommer bonusbarnen, de brukar vara hos oss varje helg dock inte förra helgen så känns som att det var himla länge sedan de var här.
Fick dock just veta av deras mor att det på bonusarnas lillebrors förskola går RS-virus och bonusarna är förkylda :down:
Vilka försiktighetsåtgärder ska man vidta? Handtvätt innan hantering av bebis, tjata om att man nyser/hostar i armvecket är det första jag tänker på.

Hygien, inte peta i ansiktet på bebisen eller på bebisens händer. Handsprit?

Nysa och hosta i armveck samt byta kläder när dom kommer kanske? Vår lilla har massa snor i näsan och spydde slem igår. Vi har gjort allt för att hindra smitta men verkar som hon är lite förkyld ändå :(

Barnmorskan idag och vi skrev förlossningsbrev.
Alla värden såg bra ut, vikten lägre än vad jag trodde. Kanske landar på ungefär samma vikt som sist fastän jag vägde några kilo mer från start. Huvudet fortfarande neråt och barnmorskan tyckte att det var fixerat.

Hygien, inte peta i ansiktet på bebisen eller på bebisens händer. Handsprit?

Nysa och hosta i armveck samt byta kläder när dom kommer kanske? Vår lilla har massa snor i näsan och spydde slem igår. Vi har gjort allt för att hindra smitta men verkar som hon är lite förkyld ändå :(
Hoppas lillan kryar på sig snabbt, jobbigt när de inte är friska.

Det löste sig tillfälligt här då bonusarna ville sova hos farmor i natt.

Ikväll ska jag och sambon ut och äta middag med några kompisar. Vi velade jättelänge på om vi skulle följa med eller inte för egentligen har vi tvättstugan (ni hör liksom, herregud...). I alla fall så nu när jag stod och sminkade mig insåg jag att vi nog inte har så många såna här middagar utan barn kvar. Känns väldigt konstigt faktiskt. Lite högtidligt nästan. :rofl::D

[QUOTE="supersonic, post: 17939829, member:
Hon har börjat sina 15 timmar på fsk och de tre dagar hon gått hittills har det varit vikarier som tagit emot = hysteriskt gråtande dotter. Det går fortfarande inte att lämna till vem som helst och hon går inte till alla personal heller även om hon känner dem. Nu ska hon dessutom byta avdelning till en med äldre barn eftersom hon fyller tre i år. Delvis ny personal och nya barn. Det kommer inte bli lätt för henne.[/QUOTE]

Måste hon vara på förskolan då?
Om de är jobbigt för henne?

* Jenny *

G N Ä L L

Kommer till stallet och låter Knoddrick sitta kvar i bilen medans jag tar in de två hästar som ska skos = superstressad. Precis mitt i det ringer svägerskan (brors fru), varpå jag avvisar samtalet. När hästarna och barnvagn och Knoddrick äntligen är inne i stallet plockar jag upp telefonen för att förklara mig. Då ligger det redan ett meddelande med "skulle bara säga hej" och en söt bild på brorsdottern. Stressad som jag fortfarande är skriver jag bara "upptagen, ringer senare" och tänker inte mer på det.

När Knoddis och jag kommer hem tre timmar senare är vi båda två helt slut och vill bara krypa ner i värmen i sängen. Svärfar har varit förbi och hängt en påse med kläder på ytterdörren (de köpte för små kläder när Knoddis föddes, så de har bytt dem nu) och istället för att bli tacksam över att de tagit sig ut till oss ute i skogen så surnar jag ihop och svär över att de kommit oannonserade - himla tur att jag inte var hemma! Jag är alltså helt slut. Jag fattar det. Så jag äter en matlåda och bäddar ner oss och katterna.

Under tiden vi vilar kommer det ett meddelande från brorsan där han undrar vad vi gör. Jag surnar och sätter mobilen på att uppdatera alla appar och skit och bara blundar.

Efter att ha kommit ner i varv, slappnat av och samlat ihop lite energi igen ringer jag brorsan. Jag vet att de vill videochatta, men Knoddrick sover än och det är helt mörkt i rummet...plus att jag bara orkar inte. Då får jag höra hur svägerskan slänger ur sig i bakgrunden att "jaha, mig ringer man inte tillbaka till längre" och en del annan skit. Och brorsan frågar om videochat - som jag påpekar att Knoddrick nog egentligen är lite för liten för. Min och brorsans jargong får denna diskussion att funka, men svägerskan fortsätter suga energi, så jag ber om att få prata med henne. Men nä, nu går det ju inte. Hon är kladdig om händerna, hon plockar med disken, hon gör nåt annat...för att till slut kasta ur sig att hon är på för dåligt humör för att prata. NÄHE!?!

Suuuuuuck.

Höll på att slänga telefonen i väggen. Som tur är kom jag på att det inte är telefonen jag är arg och trött på.

Knoddrick är bara två veckor gammal. Vi har varit hemma i typ 10 dagar. Och bara för att jag inte är sjukskriven längre betyder det inte att jag är "fullt frisk" och som jag har gett sken av är mitt normala tillstånd. För så som jag varit har inte varit nyttigt för mig. Så snälla, bara låt mig vara.

(Ja, jag fattar att jag ska vara tacksam över den familj jag har och att de vill vara engagerade. Och ja, jag vet hur bebissjuk man kan bli när ens syskon får barn. Och ja, kommunikationen har haft sina problem redan tidigare. Problemen har bara blivit något tydligare nu, alltså typ det senaste halvåret eller nåt sånt.)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 462
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka