G N Ä L L
Kommer till stallet och låter Knoddrick sitta kvar i bilen medans jag tar in de två hästar som ska skos = superstressad. Precis mitt i det ringer svägerskan (brors fru), varpå jag avvisar samtalet. När hästarna och barnvagn och Knoddrick äntligen är inne i stallet plockar jag upp telefonen för att förklara mig. Då ligger det redan ett meddelande med "skulle bara säga hej" och en söt bild på brorsdottern. Stressad som jag fortfarande är skriver jag bara "upptagen, ringer senare" och tänker inte mer på det.
När Knoddis och jag kommer hem tre timmar senare är vi båda två helt slut och vill bara krypa ner i värmen i sängen. Svärfar har varit förbi och hängt en påse med kläder på ytterdörren (de köpte för små kläder när Knoddis föddes, så de har bytt dem nu) och istället för att bli tacksam över att de tagit sig ut till oss ute i skogen så surnar jag ihop och svär över att de kommit oannonserade - himla tur att jag inte var hemma! Jag är alltså helt slut. Jag fattar det. Så jag äter en matlåda och bäddar ner oss och katterna.
Under tiden vi vilar kommer det ett meddelande från brorsan där han undrar vad vi gör. Jag surnar och sätter mobilen på att uppdatera alla appar och skit och bara blundar.
Efter att ha kommit ner i varv, slappnat av och samlat ihop lite energi igen ringer jag brorsan. Jag vet att de vill videochatta, men Knoddrick sover än och det är helt mörkt i rummet...plus att jag bara orkar inte. Då får jag höra hur svägerskan slänger ur sig i bakgrunden att "jaha, mig ringer man inte tillbaka till längre" och en del annan skit. Och brorsan frågar om videochat - som jag påpekar att Knoddrick nog egentligen är lite för liten för. Min och brorsans jargong får denna diskussion att funka, men svägerskan fortsätter suga energi, så jag ber om att få prata med henne. Men nä, nu går det ju inte. Hon är kladdig om händerna, hon plockar med disken, hon gör nåt annat...för att till slut kasta ur sig att hon är på för dåligt humör för att prata. NÄHE!?!
Suuuuuuck.
Höll på att slänga telefonen i väggen. Som tur är kom jag på att det inte är telefonen jag är arg och trött på.
Knoddrick är bara två veckor gammal. Vi har varit hemma i typ 10 dagar. Och bara för att jag inte är sjukskriven längre betyder det inte att jag är "fullt frisk" och som jag har gett sken av är mitt normala tillstånd. För så som jag varit har inte varit nyttigt för mig. Så snälla, bara låt mig vara.
(Ja, jag fattar att jag ska vara tacksam över den familj jag har och att de vill vara engagerade. Och ja, jag vet hur bebissjuk man kan bli när ens syskon får barn. Och ja, kommunikationen har haft sina problem redan tidigare. Problemen har bara blivit något tydligare nu, alltså typ det senaste halvåret eller nåt sånt.)
Eller så låter alla dig vara tills DU vill ha kontakt.