Vinterföräldrar 16/17 del 3

Heja er! :banana: förlåt men fick så himla roliga bilder i huvudet. Tråkigt med hunden såklart.
ja det måste varit en syn för gudarna :laugh:
jag är glad att det åtminstone under promenaden var mörkt :cautious: för när jag såg mig i spegeln på kvällen möttes jag av ett typ amerikanskt fängelsefotofejs :eek::nailbiting::rofl:

4 veckor idag och märker tydligt av utvecklingssprånget. Allmänt missnöjd och kan endast sova i famnen på mig. Sonen är helt utslagen med feber och ja, hela familjen bor i soffan framför tvn... Ingen jätterolig helg :(

@LillaMy84

Du får gärna kolla upp filmen. Skadar inte att testa.

Idag verkar hon ha en bättre dag faktiskt. Petade ner henne i selen och trots skrik och lite panik fick hon sitta kvar. Tog en promenad bort till farfar och sa hej. Hon somnade faktiskt.

Nu är farmor och farfar ute och går med henne så vi vuxna har egentid. Hade glömt bort hur det var :D
Här är länk till videon :)
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155001829644700&id=676154699

4 veckor idag och märker tydligt av utvecklingssprånget. Allmänt missnöjd och kan endast sova i famnen på mig. Sonen är helt utslagen med feber och ja, hela familjen bor i soffan framför tvn... Ingen jätterolig helg :(

:(
Hoppas ni mår bättre snart.
Förstår att det känns tråkigt, men ibland är det inte fel att bara softa...

Här försöker vi följa hockeyn, men svårt att hålla sig vaken med supermysig Knoddrick i famnen...och dåligt med sömn inatt igen. Provade att ha utsläppet i stallet idag och är sååå tacksam för att jag har insläppet imorn och kan sova på morgonen (istället för att väcka maken, skrapa ihop mat till Knoddis, stressa till stallet, släppa ut hästarna, stressa till affären och köpa mer ersättning till vrålhungriga Knoddis, skynda hem, duka fram frukost men glömma bort att äta själv under tiden som Knoddrick ammar, åka tillbaka till stallet för att coacha medryttare, mocka m m och sen hem för mer amning och lunch).

Pyjamasen åkte på tidigt idag (kl 13) och håret står åt alla håll - perfekt uppladdning inför kvällens Melodifestival. :D

Ojoj, att läsa om tiden med nyfödd som man glömt en del av. Utvecklingssprång, magknip och allt.

Och här sitter man i v 38 med ont och tungt överallt och bara tycker att bäbis kan komma snart :p

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12 kl 16:05, 3536g och 52 cm

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet, flicka född 00.51 24/12 3195g 50 cm

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka född 7/1 03:07 48cm och 3175g
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet, pojke född 28/1 20.14, 51 cm och 3818 g
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet, underbar tjej född 17/1, 3480g och 52cm
20/1 - malumbub, första barnet, flicka född 27/1, 4853g och 53cm
25/1 - Atiksa, första barnet. Pojke, född 16/1, 3438g och 49cm
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej. Astrid Född 3/2 50 cm 3655 g

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
13/2 - Lenis, första barnet, pojke, planerat snitt 7/2
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
25/2 - Glittra, andra barnet
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Jag har sån ridabstinens!!! Vill bara att bebis ska komma ut nu så man kan komma i någon sorts form och sen hitta något att rida på!!!. :cool:

Äh jag lyckades inte riktigt m listan... Man kanske skulle gjort copy paste....

Nu är hon iaf född vår skatt. <3. föddes igår f.m 09.48. Kom in till förlossningen 03.30 och hade haft regelbundna värkar sedan typ 10-11 på kvällen.

Vi har precis kommit hem. Och om en timme kommer hunden hem så då blir familjen samlad.

Nöjd med förlossningen som gick bra och underbar förlossningspersonal som verkligen lyssnade och lät oss få exakt den förlossning vi önskat oss.

Födde stående vid gåbord med TENS som smärlindring. TENS funkade så löjligt bra på mig. :) Och att vara upprätt. Fick ju ta vissa värkar halvsittande i säng för att dom skulle undersöka mig och dom gjorde mkt mer ont.

Fast mest hjälp hade jag av min man! Jäklar vad suverän han var. Varenda sekund under hela förlossningen var han exakt där han skulle och gjorde exakt det han skulle. Han liksom bar mig genom förlossningen. Känns verkligen som att vi födde vårt barn tillsammans.

Känslan när hon plötsligt gled ut som en sprattlande liten fisk var himla cool. (hela hon föddes i samma krystning eller hur man ska säga)

Nu är hon iaf född vår skatt. <3. föddes igår f.m 09.48. Kom in till förlossningen 03.30 och hade haft regelbundna värkar sedan typ 10-11 på kvällen.

Vi har precis kommit hem. Och om en timme kommer hunden hem så då blir familjen samlad.

Nöjd med förlossningen som gick bra och underbar förlossningspersonal som verkligen lyssnade och lät oss få exakt den förlossning vi önskat oss.

Födde stående vid gåbord med TENS som smärlindring. TENS funkade så löjligt bra på mig. :) Och att vara upprätt. Fick ju ta vissa värkar halvsittande i säng för att dom skulle undersöka mig och dom gjorde mkt mer ont.

Fast mest hjälp hade jag av min man! Jäklar vad suverän han var. Varenda sekund under hela förlossningen var han exakt där han skulle och gjorde exakt det han skulle. Han liksom bar mig genom förlossningen. Känns verkligen som att vi födde vårt barn tillsammans.

Känslan när hon plötsligt gled ut som en sprattlande liten fisk var himla cool. (hela hon föddes i samma krystning eller hur man ska säga)

Grattis :)

Grattis!!!
Känner igen känslan gällande mannens stöd.

Skönt att TENSen funkade för dig. För mig, som gillat den mot foglossningar, gav den ingen som helst effekt med värkarna.

Kul att ni mår bra!

Grattis till lilla flickan! Skönt att allt gått bra:heart

Så mycket som jag gråtit sen förlossningen har jag nog aldrig gjort i hela mitt liv, börjar undra över om jag verkligen kan skylla på hormonomställningen eller om det är dags att ta upp det med tex bvc-ssk.

Så mycket som jag gråtit sen förlossningen har jag nog aldrig gjort i hela mitt liv, börjar undra över om jag verkligen kan skylla på hormonomställningen eller om det är dags att ta upp det med tex bvc-ssk.
Jag skulle ta upp det med någon av dem. I "värsta" fall så går det bara plötsligt över en dag och du får avboka möjlig planerad tid till rätt instans.

Frossa inatt. Flashbacks till förra frossan (innan förlossningen) och allt jobbigt kring förlossningen. Försöker undvika stresspåslaget. Går halvbra. Ingen uppmätt feber, men det hade jag ju inte då heller, förrän de kollade det på Förlossningen.
Har svettats som tusan under småtimmarna, när Knoddrick liggammat. Hoppas på att det här "bara" är nån variant av mjölkstockning. De närmaste timmarna får utvisa det...

:yuck:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka