Vinterföräldrar 16/17 del 3

Imorgon ska jag till stallet för första gången sen förra lördagen. Ska lämna stora på fsk och så drar jag och lilleman till stallet så jag kan fixa i lugn och ro och ta den tid jag behöver. Vill inte vara borta längre och kroppen känns faktiskt ok, bortsett från fogarna framtill och hemorrojder som dök upp efter förlossningen, tack för det...

Fixat stallet själv idag, tillsammans med Knoddrick. Gick bra, hon sov hela tiden...tills det var dags att åka hem. Så det blev både blöjbyte och lite amning i bilen. Nu kan vi pricka av det på listan. :rofl:

Kom hem till en strömlös stuga. Svär återigen över att ägaren rev ut vedpannan för 10 år sen. Bäddar ner oss i sängen och hoppas på att strömmen (och därmed värmen) kommer tillbaka snart. :crazy:

Imorgon ska jag till stallet för första gången sen förra lördagen. Ska lämna stora på fsk och så drar jag och lilleman till stallet så jag kan fixa i lugn och ro och ta den tid jag behöver. Vill inte vara borta längre och kroppen känns faktiskt ok, bortsett från fogarna framtill och hemorrojder som dök upp efter förlossningen, tack för det...

Dom försvinner snart, ha tålamod bara :)

Idag är jag så himla nöjd över att vi använder Mam's nappar och flaskor, himla lätt att sterilisera dem i micron :up:
Har oxå MAMs. Mamma och maken har dock lyckats "spränga" en av dem varsin gång i micron. :rofl:
Jag kokar dem i kastrull samtidigt som jag kokar amninsnappar, nappar och andra flaskor. :D

BVC idag, knorris 7v..och väger 5,7kg:eek: Han har gått upp 800g på två veckor.

Jag fattade helt ärligt inte vad folk menade med att de växer ur 50/56 så himla fort med de två första, tror att äldsta kunde ha dom storlekarna till han var runt halvåret och dottern till iaf fyra-fem månader.. Eh den här lille är redan på 62/68:laugh:

Galet mycket skorv och varv nummer två med prickar i ansiktet så nu blir det kleta smörj som aldrig förr :down:

104 kg idag. Tillbaka på vad jag hann ner till förra året, innan jag blev gravid. :banana: 11 dagar efter förlossningen. :D

Jag tappar typ alla mina byxor, inklusive trosor. Ett problem jag bara flinar åt.

När jag slutat blöda ska jag köpa nya kläder. :bump:

Det här med bild i tidningen...hur väljer man ut en vettig bild? Och hur lyckas man ens med att fånga en sådan så här tidigt?

Jag ska ju ha 1/3 så är väl precis efter dig? Men här har ingen propp gått vad jag vet i alla fall! Är ju dock ett litet tag kvar :)
Ja några dagar efter mig. :) ingen propp har gått här heller. Det känns sååå tråkigt. :p Hade känns som om något var på gång då i alla fall.

Tidning vad är det för nåt? :p

Tydligen en mycket viktig social grej för folk uppvuxna på liten ort för en massa år sen (svärföräldrarna). Och nej, jag har inte energi nog att bråka med dem. Svärfar och hans fru har redan tjatat om detta för mycket. De ville lägga ut en bild och gratulation i sitt namn, varpå svärmor surnade och ville inte bli utfryst, varpå jag ruttnade eftersom de återigen "glömt bort" min mamma. Så jag satte ner foten och bestämde att vi lägger ut den där jävla bilden själva.

På min hemort hade folk inte ens reagerat på det här med bild. Vissa lägger ut, andra inte. Båda alternativen är lika ok. Men här finns tydligen bara ett alternativ.

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12 kl 16:05, 3536g och 52 cm

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet, flicka född 00.51 24/12 3195g 50 cm

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka född 7/1 03:07 48cm och 3175g
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet, pojke född 28/1 20.14, 51 cm och 3818 g
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet, underbar tjej född 17/1, 3480g och 52cm
20/1 - malumbub, första barnet, flicka född 27/1, 4853g och 53cm
25/1 - Atiksa, första barnet. Pojke, född 16/1, 3438g och 49cm
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej. Astrid Född 3/2 50 cm 3655 g

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
13/2 - Lenis, första barnet, pojke, planerat snitt 7/2
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
25/2 - Glittra, andra barnet
28/2 - clusia, första barnet RUL sa tjej

Har ändrat mitt användarnamn bara. Inget mer spännande än så :p Hoppas jag fick senaste listan.

Tydligen en mycket viktig social grej för folk uppvuxna på liten ort för en massa år sen (svärföräldrarna). Och nej, jag har inte energi nog att bråka med dem. Svärfar och hans fru har redan tjatat om detta för mycket. De ville lägga ut en bild och gratulation i sitt namn, varpå svärmor surnade och ville inte bli utfryst, varpå jag ruttnade eftersom de återigen "glömt bort" min mamma. Så jag satte ner foten och bestämde att vi lägger ut den där jävla bilden själva.

På min hemort hade folk inte ens reagerat på det här med bild. Vissa lägger ut, andra inte. Båda alternativen är lika ok. Men här finns tydligen bara ett alternativ.

I nlt så lägger man ut bild typ 3månader efter födsel på hela familjen. Det första så gör en del en välkommen till världen annons med bara text.

Lite som min svärmor då som tycker dop i kyrka är viktigt, dock gick hon själv ur kyrkan i höstas :p dock är hon väldigt snäll så tar inte illa upp om det! För vi kommer inte döpa i kyrkan :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat