Här har vi också numera en mycket gladare bebis, men fortfarande mycket bestämd med ordentligt humör. Hon har fem lägen; nöjd, tårfyllt ledsen, sprudlande glad, surt missnöjd och arg som ett bi.
Fast numera är det bara någon ledsen/arg/gnällig timme då och då någon/några dagar i veckan vilket är en enorm skillnad från förut.
KL
Och idag åkte kopparspiralen ut igen.
Kändes och spände mest när jag satte in den. Kraftig mensvärk och medelmängd i mens veckan jag satte in den sen konstant lite till kraftig mensvärk veckan efter som triggades av rörelse, stillasittande, amning, knipövningar och träning.
Gjorde rejält ont att ta ut.
När jag ringde och frågade om det skulle vara såhär fick jag svaret "Vissa kan det ta ett halvår innan allt stabiliserat sig. Men du ska ju inte ha ont. Men ge det ändå en månad."
På min fråga om jag skulle ha mensvärk varje dag en månad så blev hon bara tyst.
"Du får ge det mer tid än två veckor."
-Men hur länge är för länge? Om två veckor är för kort tid så har du ju ett normalspann på hur länge det får ta innan det anses fel, så hur länge ska jag vänta innan jag ska ge mig?
"......"
-Ska jag ha ont i två månader innan man kan anse att det inte fungerar för mig?
"Du ska inte ha ont. Men det kan ta ett tag innan det fungerar som det ska.
-Men jag har ju ont varje dag och natt.
"....."
-ligt förvirrande, så jag ska sätta in en p-stav igen nästa torsdag.
I värsta fall får jag längre mens, men jag kommer ju inte ha konstant mensvärk iallafall.