Vinterföräldrar 16/17 del 3

Det verkar ju lovande för min del att många av er inte märkte när slemproppen gick. Då kan jag ju i min ensamhet gå runt och tro att min redan har gått fast jag inte märkt något. :angel::angel::angel:

Med sonen var det vattnet och värkar pang bom liksom, märkte aldrig om proppen gick. Bara att åka :D

Min mage har sjunkit :) I övrigt ungefär samma status, vilket innebär att jag mår ganska bra och sover bra, men inte blir av med min typ två månader långa förkylning. Har planerat jobb denna och nästa vecka, men nu ska jag vara ledig imorgon och fredag nästa vecka och ev även på måndag. Ska bli skönt även om jag gillar mitt jobb väldigt mycket!

Fler bebisar :bump: svårt att förstå att tiden går så "fort". Tyckte tiden stod stilla när man va gravid och snart är de ett år sen.

Lillan sov mellan 20-09 i natt. Vaknade och åt i sömnen bara. Jag kan inte gnälla alls idag :o Spnen däremot måste vi nog åka iväg med till vårdcentralen. Febern vägrar ge sig :(

Fått tillbaka min bebis nu. Det var bara ett utvecklingsprång tack och lov. Nu är hon rolig. Jag tänker verkligen njuta tills nästa språng, hoppas det inte märks lika mycket som det första.

Visst är hon en bebis med humör ändå. Jösses vad sur hon blir över att behöva sitta i knät i stället för att få flyga på pappas arm :angel: Så på kvällarna blir det mycket flyga arm tills hon nästan somnar på hans arm :rofl: Hon är också läskigt lätt att få att somna nu och talar tydligt om att hon är trött (så tydlig en bebis kan vara).

Jag och sambon har dessutom lyckats mysa till det tre gånger. Det är inte lätt att hinna med sånt nuförtiden. Dessutom hade vi en mysig pratstund igår, han tycker våran relation har blivit djupare på nåt sätt, jag kan inte annat än att hålla med. När jag ser min sambo och våran dotter ihop börjar jag nästan gråta. De är så fina :love:

Fler bebisar :bump: svårt att förstå att tiden går så "fort". Tyckte tiden stod stilla när man va gravid och snart är de ett år sen.

Lillan sov mellan 20-09 i natt. Vaknade och åt i sömnen bara. Jag kan inte gnälla alls idag :o Spnen däremot måste vi nog åka iväg med till vårdcentralen. Febern vägrar ge sig :(

Gillar på sömnen, ogillar att sonen är sjuk :down:

Fått tillbaka min bebis nu. Det var bara ett utvecklingsprång tack och lov. Nu är hon rolig. Jag tänker verkligen njuta tills nästa språng, hoppas det inte märks lika mycket som det första.

Visst är hon en bebis med humör ändå. Jösses vad sur hon blir över att behöva sitta i knät i stället för att få flyga på pappas arm :angel: Så på kvällarna blir det mycket flyga arm tills hon nästan somnar på hans arm :rofl: Hon är också läskigt lätt att få att somna nu och talar tydligt om att hon är trött (så tydlig en bebis kan vara).

Jag och sambon har dessutom lyckats mysa till det tre gånger. Det är inte lätt att hinna med sånt nuförtiden. Dessutom hade vi en mysig pratstund igår, han tycker våran relation har blivit djupare på nåt sätt, jag kan inte annat än att hålla med. När jag ser min sambo och våran dotter ihop börjar jag nästan gråta. De är så fina :love:

Vad skönt att det går bra för er! :love:

Här har vi också numera en mycket gladare bebis, men fortfarande mycket bestämd med ordentligt humör. Hon har fem lägen; nöjd, tårfyllt ledsen, sprudlande glad, surt missnöjd och arg som ett bi. :rofl:

Fast numera är det bara någon ledsen/arg/gnällig timme då och då någon/några dagar i veckan vilket är en enorm skillnad från förut. :up:

KL
Och idag åkte kopparspiralen ut igen.
Kändes och spände mest när jag satte in den. Kraftig mensvärk och medelmängd i mens veckan jag satte in den sen konstant lite till kraftig mensvärk veckan efter som triggades av rörelse, stillasittande, amning, knipövningar och träning. :down: :arghh:
Gjorde rejält ont att ta ut. :cry:

När jag ringde och frågade om det skulle vara såhär fick jag svaret "Vissa kan det ta ett halvår innan allt stabiliserat sig. Men du ska ju inte ha ont. Men ge det ändå en månad." :confused:
På min fråga om jag skulle ha mensvärk varje dag en månad så blev hon bara tyst.

"Du får ge det mer tid än två veckor."
-Men hur länge är för länge? Om två veckor är för kort tid så har du ju ett normalspann på hur länge det får ta innan det anses fel, så hur länge ska jag vänta innan jag ska ge mig?
"......"
-Ska jag ha ont i två månader innan man kan anse att det inte fungerar för mig?
"Du ska inte ha ont. Men det kan ta ett tag innan det fungerar som det ska.
-Men jag har ju ont varje dag och natt.
"....."
O_o

:devil:-ligt förvirrande, så jag ska sätta in en p-stav igen nästa torsdag.
I värsta fall får jag längre mens, men jag kommer ju inte ha konstant mensvärk iallafall.

Här har vi också numera en mycket gladare bebis, men fortfarande mycket bestämd med ordentligt humör. Hon har fem lägen; nöjd, tårfyllt ledsen, sprudlande glad, surt missnöjd och arg som ett bi. :rofl:

Fast numera är det bara någon ledsen/arg/gnällig timme då och då någon/några dagar i veckan vilket är en enorm skillnad från förut. :up:

KL
Och idag åkte kopparspiralen ut igen.
Kändes och spände mest när jag satte in den. Kraftig mensvärk och medelmängd i mens veckan jag satte in den sen konstant lite till kraftig mensvärk veckan efter som triggades av rörelse, stillasittande, amning, knipövningar och träning. :down: :arghh:
Gjorde rejält ont att ta ut. :cry:

När jag ringde och frågade om det skulle vara såhär fick jag svaret "Vissa kan det ta ett halvår innan allt stabiliserat sig. Men du ska ju inte ha ont. Men ge det ändå en månad." :confused:
På min fråga om jag skulle ha mensvärk varje dag en månad så blev hon bara tyst.

"Du får ge det mer tid än två veckor."
-Men hur länge är för länge? Om två veckor är för kort tid så har du ju ett normalspann på hur länge det får ta innan det anses fel, så hur länge ska jag vänta innan jag ska ge mig?
"......"
-Ska jag ha ont i två månader innan man kan anse att det inte fungerar för mig?
"Du ska inte ha ont. Men det kan ta ett tag innan det fungerar som det ska.
-Men jag har ju ont varje dag och natt.
"....."
O_o

:devil:-ligt förvirrande, så jag ska sätta in en p-stav igen nästa torsdag.
I värsta fall får jag längre mens, men jag kommer ju inte ha konstant mensvärk iallafall.
Skönt med glad bebis!

Jag håller också på att fundera över vad man ska använda för p-medel sen. Jag tycker kopparspiral verkar läskigt och hört så himla mycket dåligt om det. Men jag har bröstcancer och hjärtfel i släkten så jag är inte rekommenderad att använda hormoner. Sambon tycker vi kan köra på kondom tills vidare men jag vet inte.

Vad underbart :love:

Det bästa med barn är att de bara blir roligare, vissa utvecklingssprång är jobbigare än andra men de lugna perioderna är helt :love:

Skönt med glad bebis!

Jag håller också på att fundera över vad man ska använda för p-medel sen. Jag tycker kopparspiral verkar läskigt och hört så himla mycket dåligt om det. Men jag har bröstcancer och hjärtfel i släkten så jag är inte rekommenderad att använda hormoner. Sambon tycker vi kan köra på kondom tills vidare men jag vet inte.
Väldigt kul med glad bebis, det tandlösa stora leendet är bedårande. :D

Förstår ditt problem.
En vän till mig som inte kände någonting när hon har mens trivs bra på kopparspiral. Hon känner nu väldigt svag mensvärk någon timme innan hon börjar blöda, annars är det som vanligt säger hon.

Jag funkar inte på dubbelt hormon. Blev väldigt nere på p-ring så det vågar jag inte prova igen.
Skaffade p-stav för att få svagare mensvärk och jag trivdes bra på stav, andra eller tredje staven gav mig dock långa blödningar vilket var lite omständigt.
Känns dock som helt ok även om det skulle bli så igen om jag jämför med hur jag har mått på ring och spiral. :crazy:
Kondom fungerar ju, tycker bara det är lite tråkigt. ;)

Men du kan ju alltid prova spiral, den går ju snabbt att ta ut även om det inte är trevligt.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ha för preventivmedel. Jag åt vanliga p-piller innan stora blev till men ville inte ha såna igen. Provade minipiller men jag blev så aggressiv så jag slutade ganska snabbt igen. Vill inte ha kopparspiral, det funkade varken för min syster eller mamma så tror knappast det lär funka för mig. Tänkt hormonspiral om det nu är så låg dos i den. Annars får sambon fixa sig ;)

Väldigt kul med glad bebis, det tandlösa stora leendet är bedårande. :D

Förstår ditt problem.
En vän till mig som inte kände någonting när hon har mens trivs bra på kopparspiral. Hon känner nu väldigt svag mensvärk någon timme innan hon börjar blöda, annars är det som vanligt säger hon.

Jag funkar inte på dubbelt hormon. Blev väldigt nere på p-ring så det vågar jag inte prova igen.
Skaffade p-stav för att få svagare mensvärk och jag trivdes bra på stav, andra eller tredje staven gav mig dock långa blödningar vilket var lite omständigt.
Känns dock som helt ok även om det skulle bli så igen om jag jämför med hur jag har mått på ring och spiral. :crazy:
Kondom fungerar ju, tycker bara det är lite tråkigt. ;)

Men du kan ju alltid prova spiral, den går ju snabbt att ta ut även om det inte är trevligt.

Långa blödningar på p-stav lät ju inte precis som drömmen heller direkt. :D

Gud att det ska vara så krångligt. Tänk om man bara kunde trycka på en knapp...

Men som du säger kan man ju alltid testa spiral och se hur det känns.

Jag vägrar spiral.
Haft p-stav förut, fick tre mensfria år men även emotionell påverkan (blev som en kastrerad katt; liktiltig).
Har problem med blodproppar i familjen så jag har alltid blivit rådd att undvika p-piller.

Jag tänker ta hjälp av Prun i den här frågan. För det var hon som äntligen lyssnade på mig, tog blodprov och konstaterade PCOS. Och det var hon som hjälpte mig få ordning på hormonerna, så att jag fick ägglossning, blev gravid och nu har våran fina dotter bredvid mig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka