Vinterföräldrar 16/17 del 3

Trodde det var på G igår. Sammandragningar över hela magen i vågor och "obekväma mensvärkskänslor" över nedre magen. Inget som direkt gjorde ont. Men.. Kändes. På kvällen från ca fem till nio, men oregelbundet.
Vi ringde mormor och morfar ändå, och dom sov här över natten, men allt är lugnt nu och var det även inatt.

Min syster som är barnsjuksköterska tror att hon kanske fixerade sig ordentligt.
Jag ska till bm på torsdag så vi får se.

Kände mig så besviken när allt lade sig igår. Blev så taggad på att få bäbis! :banana:Samtidigt som jag kände en sorg över ev sista timmarna själv med bara sonen. Så jag gosar rejält nu så han tror väll mamma är tokig :p

Trodde det var på G igår. Sammandragningar över hela magen i vågor och "obekväma mensvärkskänslor" över nedre magen. Inget som direkt gjorde ont. Men.. Kändes. På kvällen från ca fem till nio, men oregelbundet.
Vi ringde mormor och morfar ändå, och dom sov här över natten, men allt är lugnt nu och var det även inatt.

Min syster som är barnsjuksköterska tror att hon kanske fixerade sig ordentligt.
Jag ska till bm på torsdag så vi får se.

Kände mig så besviken när allt lade sig igår. Blev så taggad på att få bäbis! :banana:Samtidigt som jag kände en sorg över ev sista timmarna själv med bara sonen. Så jag gosar rejält nu så han tror väll mamma är tokig :p
Tråkigt att det inte blev något. Men det kanske är på gång ändå. :D Du får passa på att megamysa med sonen så länge.

Ni som går i väntans tider. Har era slemproppar gått?

Här har ingen sådan synts till än. Sedan igår har jag dock kraftigare sammandragningar än tidigare. Det är egentligen först den senaste veckan jag känt av sammandragningarna alls, och igår kväll kändes det som om någon kramade hårt om magen. Under natten kände jag sedan ingenting, och idag har det varit lugnt även om de sammandragningar som kommer känns tydligare än tidigare. Kroppen jobbar på för att förbereda sig, som det verkar... det går fortfarande fint att gå längre promenader (är ute 2-3 h per dag) vilket är skönt. Nu röjer jag i arbetsrummet, men fick pausa för att kroppen sade ifrån. Håll tummarna för att vår knodd kommer snart!

BVC idag, knorris 7v..och väger 5,7kg:eek: Han har gått upp 800g på två veckor.

Jag fattade helt ärligt inte vad folk menade med att de växer ur 50/56 så himla fort med de två första, tror att äldsta kunde ha dom storlekarna till han var runt halvåret och dottern till iaf fyra-fem månader.. Eh den här lille är redan på 62/68:laugh:

Galet mycket skorv och varv nummer två med prickar i ansiktet så nu blir det kleta smörj som aldrig förr :down:

Min tös hade 50 i två veckor och 56 i en månad :D Lilleman gick in på 56 direkt, får se hur länge han kan ha det :D

Alltså medelas bröstpump! Älskar den! :love: Hade Philips avent förra gången men fick aldrig riktigt det att funka med pumpningen och eftersom dottern inte accepterade nappflaska så struntade jag i det ganska fort. Men det här verkar ju lovande!

Alltså medelas bröstpump! Älskar den! :love: Hade Philips avent förra gången men fick aldrig riktigt det att funka med pumpningen och eftersom dottern inte accepterade nappflaska så struntade jag i det ganska fort. Men det här verkar ju lovande!
Har en Medela handpump och är nöjd jag med. Däremot gilar jag inte nappflaskan som kom med i lådan.

Någon som vet hur det fungerar när man skickat in papper angående barnets namn, får man någon form av besked sen? Vore intressant att veta ifall det är godkänt liksom :cool:

Det verkar ju lovande för min del att många av er inte märkte när slemproppen gick. Då kan jag ju i min ensamhet gå runt och tro att min redan har gått fast jag inte märkt något. :angel::angel::angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat