Hej på er alla!
Nu orkar jag skriva- o rapportera att det blev en son den 20/1- med kejsarsnitt. Han var 51 cm o vägde 4068 gr- så långt ifrån de 5 kilona de trodde han skulle väga - dessutom helt frisk
. En tiopoängare redan efter en minut
. Lycklig o glad mamma! Tyvärr råkade jag ut för en störtblödning när vi varit hemma i två dagar - tappade 2,5 liter blod innan ambulansen kom- o det på redan lågt blodvärde efter blodförlusten vid snittet. Fyra dygn på sjukhus ( varav ett i nära medvetslöst tillstånd), många påsar blod o dropp så fick jag komma hem igen till guldklimpen
. Nu mår vi båda bra
. Jag får inte vara själv o ska till sjukhuset o kollas med jämna mellanrum, men jag känner jag blir allt piggare. Klimpen är som jag beställde;0), snäll, ytterst lite skrik, sover bra- förutom mellan 22-00, då är det massa smågnäll. Får både ersättning o ammas eftersom allt kom ur fas när jag blev dålig. BVC fick nästan skrämselhicka när de insåg att gossen inte blivit vägd på över en vecka!!!!!, men de blev lugna när de väl fick se honom o insåg att han gått upp fint. Höll på att säga att familjen är väl van vid alla sorters babydjur o hur de ska skötas- men jag lät bli;0). Grattis till oss alla som fått o lycka till på er som är kvar!