Vinterföräldrar 16/17 del 3

Okej. Då förstår jag.

Bara för att förtydliga så sov lillen på sin rygg på min mage :)
(Man vet ju aldrig om någon läser och känner att det kanske är en lösning för dom. Är ju inte bra om de tror att jag rekommenderar att bebisar skall sova på mage)

Oj, jag var också otydlig där. Menade sovstunder på mage på dagen, inte sova på mage på natten. Har försökt allt för att få henne att sova bättre på dagen. Hon blir så himla övertrött annars och blir då sju resor värre.

Har en kompis vars bebis bara sover på mage. Bvc tyckte inte alls om det men när de fick höra hur hon skrek när de la henne på rygg så förstod de varför.

Okej. Då förstår jag.

Bara för att förtydliga så sov lillen på sin rygg på min mage :)
(Man vet ju aldrig om någon läser och känner att det kanske är en lösning för dom. Är ju inte bra om de tror att jag rekommenderar att bebisar skall sova på mage)

Min lilla har sovit på mage på mig. Somnat och vaknat sv att : hon ligger kvar :o

Det är ju inte "skadligt" men kanske inte att rekommendera... :p

Min lilla har sovit på mage på mig. Somnat och vaknat sv att : hon ligger kvar :o

Det är ju inte "skadligt" men kanske inte att rekommendera... :p
Man rekommenderar inte att bebisar skall sova oövervakat i magläge pga att det ökar risken för psd. Det är därför jag är noggrann med att påpeka att jag inte säger att man skall låta bebisar sova på magen (bebisens mage alltså) :)

Hej på er alla!
Nu orkar jag skriva- o rapportera att det blev en son den 20/1- med kejsarsnitt. Han var 51 cm o vägde 4068 gr- så långt ifrån de 5 kilona de trodde han skulle väga - dessutom helt frisk:). En tiopoängare redan efter en minut:). Lycklig o glad mamma! Tyvärr råkade jag ut för en störtblödning när vi varit hemma i två dagar - tappade 2,5 liter blod innan ambulansen kom- o det på redan lågt blodvärde efter blodförlusten vid snittet. Fyra dygn på sjukhus ( varav ett i nära medvetslöst tillstånd), många påsar blod o dropp så fick jag komma hem igen till guldklimpen:). Nu mår vi båda bra:). Jag får inte vara själv o ska till sjukhuset o kollas med jämna mellanrum, men jag känner jag blir allt piggare. Klimpen är som jag beställde;0), snäll, ytterst lite skrik, sover bra- förutom mellan 22-00, då är det massa smågnäll. Får både ersättning o ammas eftersom allt kom ur fas när jag blev dålig. BVC fick nästan skrämselhicka när de insåg att gossen inte blivit vägd på över en vecka!!!!!, men de blev lugna när de väl fick se honom o insåg att han gått upp fint. Höll på att säga att familjen är väl van vid alla sorters babydjur o hur de ska skötas- men jag lät bli;0). Grattis till oss alla som fått o lycka till på er som är kvar!

Grattis till sonen :heart Men vilken start ni fick! Så skönt att höra att allt gått bra :)

Nog för att E är pest på dagarna men hon kan förvåna mig riktigt ordentligt på kvällarna.

La henne i sängen för att fixa iordning mig för natten och tänkte, detta går aldrig, hon kommer skrika sig hes. Hon gnäller lite, jag pratar med henne så hon vet att jag finns i närheten, hon blir tyst och jag kollar in i rummet, ungen sover :eek::banana:Jaha?

Hej på er alla!
Nu orkar jag skriva- o rapportera att det blev en son den 20/1- med kejsarsnitt. Han var 51 cm o vägde 4068 gr- så långt ifrån de 5 kilona de trodde han skulle väga - dessutom helt frisk:). En tiopoängare redan efter en minut:). Lycklig o glad mamma! Tyvärr råkade jag ut för en störtblödning när vi varit hemma i två dagar - tappade 2,5 liter blod innan ambulansen kom- o det på redan lågt blodvärde efter blodförlusten vid snittet. Fyra dygn på sjukhus ( varav ett i nära medvetslöst tillstånd), många påsar blod o dropp så fick jag komma hem igen till guldklimpen:). Nu mår vi båda bra:). Jag får inte vara själv o ska till sjukhuset o kollas med jämna mellanrum, men jag känner jag blir allt piggare. Klimpen är som jag beställde;0), snäll, ytterst lite skrik, sover bra- förutom mellan 22-00, då är det massa smågnäll. Får både ersättning o ammas eftersom allt kom ur fas när jag blev dålig. BVC fick nästan skrämselhicka när de insåg att gossen inte blivit vägd på över en vecka!!!!!, men de blev lugna när de väl fick se honom o insåg att han gått upp fint. Höll på att säga att familjen är väl van vid alla sorters babydjur o hur de ska skötas- men jag lät bli;0). Grattis till oss alla som fått o lycka till på er som är kvar!

Stort grattis! Hoppas du får läka fint nu och att allt det som hänt inte sätter några långvariga sår.

När man sitter och ammar och känner hur det rinner på magen och höftet...på andra sidan...och upptäcker att ena pyjamasbenet på ungen är helt nermjölkat...

Hej på er alla!

Grattis till sonen! :) Jobbigt att det blev lite oväntade komplikationer men skönt att de har koll på dig nu!

Alltså jag är ju sjuk i huvudet. Jag har alltid, hela mitt liv, sagt att jag bara ska ha ett barn. Sambon har väl tyckt att det är lite tråkigt men om det är vad jag vill så fine. Nu har jag kommit på mig själv att flera gånger suttit och pratat om när det vore lämpligt att skaffa syskon, är det värt att sätta i en kopparspiral sen för tänk om vi inte vill vänta 5 år med att skaffa syskon osv. Jag har ju inte ens klämt ut min första än. O_oO_o

Jag skulle aldrig i livet ha barn, men just nu försöker jag få sambon att hoppa på idén om ett tredje :D

Var på återbesök igår på BB, eftersom vi åkte hem tidigare än de 36 timmarna. Tog PKU och OAE men ena örat blev ofullständigt så vi måste dit igen nästa fredag. Vikten på herren låg på fullt godkända 3775 g (födelsevikt 3818 g) och han var lite gul men inte så farligt att blodprov behövdes. På måndag börjar sambon jobba igen, då står jag här helt plötsligt med två barn själv!

Var på återbesök igår på BB, eftersom vi åkte hem tidigare än de 36 timmarna. Tog PKU och OAE men ena örat blev ofullständigt så vi måste dit igen nästa fredag. Vikten på herren låg på fullt godkända 3775 g (födelsevikt 3818 g) och han var lite gul men inte så farligt att blodprov behövdes. På måndag börjar sambon jobba igen, då står jag här helt plötsligt med två barn själv!

Kommer gå bra, man vänjer sig fort men man är ganska trött på kvällarna :p

Blä vilken bajsdag! Var iväg och körde 50mil tur och retur med bebis och min mamma igår för att köpa bil.
Såg verkligen fram emot en lugn slappardag hemma idag.. Tji fick jag:meh: Vaknade vid fyra och kunde inte somna om.. insåg när vi gick upp att en av hundarna visst blivit skadad av bettet hon fick av en av dom andra igår kväll.. Det hade ju tagit på ögat, inget som syntes när vi letade skador igår, men kanske inte så konstigt, letade ju liksom mest efter blödande sår..
Så efter samtal med veterinär var det bara att kasta sig iväg.. Med tre barn, som när jag ringde, inte ens hunnit äta frukost :banghead: fick tid en timma senare (vi har 45min att köra). Inser när vi lagt på, att jag inte hunnit försäkra bilen och bilstolar inte är monterade :nailbiting: 1tim 10min senare parkerar vi utanför veterinären :banana:
Dyrt blev det, självriskperioden gick ut 30/1 och hunden har ont..
Bebis vaken så gott som hela dagen, gnällig.
Och nu har vi precis kommit in från en allt annat än avslappnande promenad.. Koppel som trasslar in i däcken på barnvagnen, hundar som äter Skit (trots att dom e i koppel), bebis som kommer på att han e hungrig.. Mellanbarnet som typ gungar med i vagnen så allt (hon satt i en fårskinnsåkpåse) glider ner, stora barnet som håller i handtaget (inget fel i det.. Men vi har världens mördarbackar och vagnen blev supertung)
Tur i oturen att jag köpte bilen iaf, annars hade vi suttit här i skogen och haft än värre problem med hur vi skulle tagit oss iväg till vetten
Jag vill bara att klockan ska bli lite mer så att vi kan gå och lägga oss O_o

Blä vilken bajsdag! Var iväg och körde 50mil tur och retur med bebis och min mamma igår för att köpa bil.
Såg verkligen fram emot en lugn slappardag hemma idag.. Tji fick jag:meh: Vaknade vid fyra och kunde inte somna om.. insåg när vi gick upp att en av hundarna visst blivit skadad av bettet hon fick av en av dom andra igår kväll.. Det hade ju tagit på ögat, inget som syntes när vi letade skador igår, men kanske inte så konstigt, letade ju liksom mest efter blödande sår..
Så efter samtal med veterinär var det bara att kasta sig iväg.. Med tre barn, som när jag ringde, inte ens hunnit äta frukost :banghead: fick tid en timma senare (vi har 45min att köra). Inser när vi lagt på, att jag inte hunnit försäkra bilen och bilstolar inte är monterade :nailbiting: 1tim 10min senare parkerar vi utanför veterinären :banana:
Dyrt blev det, självriskperioden gick ut 30/1 och hunden har ont..
Bebis vaken så gott som hela dagen, gnällig.
Och nu har vi precis kommit in från en allt annat än avslappnande promenad.. Koppel som trasslar in i däcken på barnvagnen, hundar som äter Skit (trots att dom e i koppel), bebis som kommer på att han e hungrig.. Mellanbarnet som typ gungar med i vagnen så allt (hon satt i en fårskinnsåkpåse) glider ner, stora barnet som håller i handtaget (inget fel i det.. Men vi har världens mördarbackar och vagnen blev supertung)
Tur i oturen att jag köpte bilen iaf, annars hade vi suttit här i skogen och haft än värre problem med hur vi skulle tagit oss iväg till vetten
Jag vill bara att klockan ska bli lite mer så att vi kan gå och lägga oss O_o
Heja er! :banana: förlåt men fick så himla roliga bilder i huvudet. Tråkigt med hunden såklart.

Sonen har nått nytt för sig på natten som jag inte kan tolka. Somnar rätt bra för att 15-20 min senare vakna och slå/gnugga sig i ansiktet (han har blåmärke på näsan nu) håller på 5-10 min och somnar sedan om. För att upprepas 20 min senare. Inget som täcker ansiktet, tycker han andas bra, inga snorkråkor... Jobbigt för oss båda. (Vill vara pigg, vi har dop i morgon och en rätt fullspikad vecka framför oss)

Sparka i alla fall upp mannen i morse så fick "sova" en timme själv

Sonen har nått nytt för sig på natten som jag inte kan tolka. Somnar rätt bra för att 15-20 min senare vakna och slå/gnugga sig i ansiktet (han har blåmärke på näsan nu) håller på 5-10 min och somnar sedan om. För att upprepas 20 min senare. Inget som täcker ansiktet, tycker han andas bra, inga snorkråkor... Jobbigt för oss båda. (Vill vara pigg, vi har dop i morgon och en rätt fullspikad vecka framför oss)

Sparka i alla fall upp mannen i morse så fick "sova" en timme själv

Magen? J vevar med armar och ben, stånkar och slår sig i ansiktet oftast innan hon bajsar/pluttar.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka