Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gråtdag här idag. Svärmor trycker på helt fel knappar och ömma tår bara genom att ringa och på sitt eget sätt visa omtanke och engagemang. Men det blev bara så jävla fel. Triggade igång fullt drag på både skuld (vad har jag utsatt mitt barn för, jävla idiot), frustration (ingen inom vården har brytt sig om mina rop på hjälp) och ilska (jag är en jävla korkad idiot som inte fattar nånting alls). Dessutom är jag orolig för att Knoddrick inte får i sig tillräckligt vid amningen och ont i magen av den ersättning BB rekommenderade oss att ge henne inför natten, så att vi alla får sova (stort barn, högt behov). Känner mig allmänt skruttig och värdelös som inte kan nåt alls.
Jag vet att det här är fullt normalt. Men just nu hjälper det inte till i relationen med svärmor.
Maken är dock fantastisk. Och mamma. (Som åker hem ikväll och kommer tillbaka om en dryg vecka.)
Gråtdag här idag. Svärmor trycker på helt fel knappar och ömma tår bara genom att ringa och på sitt eget sätt visa omtanke och engagemang. Men det blev bara så jävla fel. Triggade igång fullt drag på både skuld (vad har jag utsatt mitt barn för, jävla idiot), frustration (ingen inom vården har brytt sig om mina rop på hjälp) och ilska (jag är en jävla korkad idiot som inte fattar nånting alls). Dessutom är jag orolig för att Knoddrick inte får i sig tillräckligt vid amningen och ont i magen av den ersättning BB rekommenderade oss att ge henne inför natten, så att vi alla får sova (stort barn, högt behov). Känner mig allmänt skruttig och värdelös som inte kan nåt alls.
Jag vet att det här är fullt normalt. Men just nu hjälper det inte till i relationen med svärmor.
Maken är dock fantastisk. Och mamma. (Som åker hem ikväll och kommer tillbaka om en dryg vecka.)
Kram du är inte värdelös!Gråtdag här idag. Svärmor trycker på helt fel knappar och ömma tår bara genom att ringa och på sitt eget sätt visa omtanke och engagemang. Men det blev bara så jävla fel. Triggade igång fullt drag på både skuld (vad har jag utsatt mitt barn för, jävla idiot), frustration (ingen inom vården har brytt sig om mina rop på hjälp) och ilska (jag är en jävla korkad idiot som inte fattar nånting alls). Dessutom är jag orolig för att Knoddrick inte får i sig tillräckligt vid amningen och ont i magen av den ersättning BB rekommenderade oss att ge henne inför natten, så att vi alla får sova (stort barn, högt behov). Känner mig allmänt skruttig och värdelös som inte kan nåt alls.
Perineralskydd, är det något som i regel används på förlossning?
Eller något man bör skriva om i förlossningsbrevet?
Jag skrev nog ned allt som jag var fundersam över i mitt brev, även om en barnmorska som arbetar på förlossningen här menade att de alltid arbetar aktivt för att minska risken för bristningar.
Jag använde bara skjortor de första dagarna, sen gav jag upp och hade på mig mina vanliga tröjor också så jag varvar vilt mellan mina vanliga kläder.Nu är det 1,5 vecka kvar till beräknad förlossning och jag har slutat arbeta. Dagarna rullar på oväntat bra ändå tack vare att jag har två hästar att roa mig med samt en del saker i hemmet som har behövt fixas. Dessutom blir jag bjuden på lunch då och då av både min pappa och sambons föräldrar, och det gör mycket att få sällskap lite då och då.
En sak jag funderat på är vilka kläder som är bra att amma i? Häromdagen köpte jag en ny skjorta eftersom jag inser att alla mina tunnare tröjor inte går att öppna, så de lär ju inte gå att använda på ett tag. Har ni några tips på praktiska (och gärna fina) modeller?
Precis de tar han (50 microgram) vilket är den dosen han sover bra på och som gör att han inte är dåsig på dagen. Han har alltid varit svår att få upp på morgonen om han inte måste.
Nu är det 1,5 vecka kvar till beräknad förlossning och jag har slutat arbeta. Dagarna rullar på oväntat bra ändå tack vare att jag har två hästar att roa mig med samt en del saker i hemmet som har behövt fixas. Dessutom blir jag bjuden på lunch då och då av både min pappa och sambons föräldrar, och det gör mycket att få sällskap lite då och då.
En sak jag funderat på är vilka kläder som är bra att amma i? Häromdagen köpte jag en ny skjorta eftersom jag inser att alla mina tunnare tröjor inte går att öppna, så de lär ju inte gå att använda på ett tag. Har ni några tips på praktiska (och gärna fina) modeller?
Nu är jag inte precis någon expert än men min brors fru har med deras 3 barn använt typ vanliga tröjor och ett linne under. Så har hon dragit upp tröjan och petat ner linnet lite och sen ammat. Frågade henne om det och hon sa att det dels räckte, man behövde inte köpa massa nya kläder men också att det var skönt med tröjan som liksom dolde bröstet lite.
Hoppas du fattar vad jag menar.
Om han blir påverkad av dom så blir man _otroligt_ seg i knoppen av dom.
Och vadå inte måste, han har ett barn att ta hand om. Dra av han täcket och sätt bebisen i famnen på honom och gå och hitta på annat. Blir han inte påverkad av medicinen utan enbart ligger och drar sig så hade jag själv blivit mäkta förbannad och gjort så. Sen gått och tagit mig ett långt härligt bad
Åh jag vill också ha en sån, vilken har ni?Självgungande babysitter
20 min i den och jag får i alla fall käka
Åh jag vill också ha en sån, vilken har ni?
@vinkelina håller helt med @MM här! Är du säker på att han verkligen inte sover utan? Min pappa påstår att det är så för honom och sa så även när han var inlagd på cava. Personalen gick in typ 20 gånger per natt för att kolla, han sov som en stock men sa ändå att han "inte sov något" dvs det satt i huvudet.
Om han blir påverkad av dom så blir man _otroligt_ seg i knoppen av dom.
Och vadå inte måste, han har ett barn att ta hand om. Dra av han täcket och sätt bebisen i famnen på honom och gå och hitta på annat. Blir han inte påverkad av medicinen utan enbart ligger och drar sig så hade jag själv blivit mäkta förbannad och gjort så. Sen gått och tagit mig ett långt härligt bad
Ang kläder:Nu är det 1,5 vecka kvar till beräknad förlossning och jag har slutat arbeta. Dagarna rullar på oväntat bra ändå tack vare att jag har två hästar att roa mig med samt en del saker i hemmet som har behövt fixas. Dessutom blir jag bjuden på lunch då och då av både min pappa och sambons föräldrar, och det gör mycket att få sällskap lite då och då.