Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Hur kan du sitta här? Jag skulle köpt ett test på en gång!
Vänta till i morgon? Du e galen!!

I går fyllde mormor 50 år så vi har vart på kalas, och lilla Tilde har börjat släppa taget och gå 3-4 steg :eek:
Bråttom bråttom, till jul lär hon springa :crazy:

Hur kan du sitta här? Jag skulle köpt ett test på en gång!
Vänta till i morgon? Du e galen!!

I går fyllde mormor 50 år så vi har vart på kalas, och lilla Tilde har börjat släppa taget och gå 3-4 steg :eek:
Bråttom bråttom, till jul lär hon springa :crazy:

Duktiga tilde! Jag hade inte heller kunnat hålla mig, cilla vi ãr jättenyfikna!

KL

Vår_vinter: Vilka fina tatueringar!!

Cilla: Ojojoj så spännande! :bump: jag hade definitivt inte kunnat vänta med testet!! Jag hade gjort det bums för att stilla min nyfikenhet!

jerseyko: Ååå v ad duktig hon är! :laugh: snart har du inte en lugn stund längre!

Lugnt har de inte vart sen hon började krypa :crazy:

En galen bebis, en galen 3 åring och en galen hundvalp!

Jag e helt slut, nu tycker jag hon får sluta äta om nätterna.
Förresten har Rasmus vart blöjfri, dygnet runt, i 5 dagar nu och inte en enda olycka :bump:

Men ja har typ redan gjort 7 test, men hur gärna ja än vill veta, så måste ju kroppen tillverka lite hormoner åxå... :-D men det var negativt i morse, hoppas på noll mens under helgen å positivt test på söndag morgon. ;)

har du en känsla som säger att ni lyckats, eller är mensen sen? har nåt av de andra vart positiva?

I vilket fall - fuskit, jag vill också :mad:

:p

Åh vad spännande! Håller tummarna för dig! Jag skulle verkligen vela, men nu är ett så himla dåligt tillfälle för oss att bli med bebis, det passar nog inte riktigt förrän till nästa höst... Men testa nu med dig!!

Berätta, varför tror du du är gravid? Så spännande, du måste berätta direkt!

Jag är dösugen på en trea (dock inte än) efter ett "ej-totalt-negativt-uttalande" från min sambo i morse.... en liiiiiten gnutta hopp tändes hos vindvissla...

Men oj vad spännande! Jag håller också tummarna för dig! Hi hi, 7 test?! Du har verkligen inte is i magen ;)
Börjar det närma sig beräknad mens än då? Det är väl mer lönt att testa då?

Jerseyko: Vad gulligt att Tilde börjar gå! Idag på leklandet såg jag en unge som verkade ganska jämngammal med Alicia och rätt som det var gick ungen i väg. Hur proffsigt som helst gick hon. Det ser så otroligt gulligt ut när en så liten går. Men visst, en del går ju när de är 9 månader...

Alicia går nog inte än på rättså länge. Hon är fortfarande ganska ostadig när hon står upp.

Jag e oxå toksugen på en trea, förutom när Tilde är sådär super envis och gnällig :angel: Men hos maken är det tvärnej (än så länge)

Chlo: Ja grannjäntan går klockrent, hon nästan springer och sparkar fotboll (bollgalna föräldrar) och hon är 11 månader! Går, plockar upp saker, vänder. Trösklar och sånt är inga problem.

Berätta, varför tror du du är gravid? Så spännande, du måste berätta direkt!

Jag fick mensen på en lördag, fast ganska konstig mens. kom och gick hela veckan, jag brukar blöda i 3 dar, sen är det över. nu blödde jag i 8 dar.
plockade ut spiralen på måndagen veckan efter, alltså dag 9 räknat från mens start.
hade sex på lördag, 14 dagar sen mens start och hade även ägglossning då.
på måndagen, dag 16 fick jag ont i magen, typ mensvärk. exakt samma som när jag var gravid med matilda.
hade lite ont till och från under veckan.
nästa vecka började jag få lite ont i brösten, exakt samma som matilda.
började må illa.
fick ont i ryggen , samma som med matilda.
men alla test var negativa.
i morse bestämde jag mig för att ta ett till test, OM jag INTE börjat böda på natten.
så jag gick up i morse, kissade i burken, inget mensblod. :banana:
torkade mig, mensblod. :mad:
jävla skit.
fick hälla ut kisset igen och spara testet till en annan gång.

så nääääää, jag är INTE gravid! :mad::mad::mad:

tänk va många saker man kan inbilla sig, bara för att man så gärna vill!! :D

jaja, här går vi som bara den. idag var vi på kalas hos hennes pojkvän Elias och firade av honom genom att gå helt själv i stort sett hela tiden, så nu kan jag nog säga att mitt barn har lärt sig att gå. :love:
och jag är såklart stolt som en tupp.

Oh no vad tråkigt att du inte var gravid!!! Om det hjälper dig så var jag skengravid typ hur länge som helst innan jag blev gravid med Isaac. Ni får po de igen som vi säger i skåne! Kul att Matilda lärt sig gå i alla fall, heja heja! När fyller hon ett förresten är inte det snart?

Ja, tänk vad tiden går fort!

Du blir snart gravid, tat lugnt bara!

Jag är oerhört stolt över att ha lärt E att somna i sängen istället för hos mig. Han sprattlar och snurrar som attan, men flera kvällar den här veckan har jag fått honom lugn. Som sagt - STOLT!!:D

Trist att du inte var gravid när du så gärna ville, men som sagt det kommer. Det är ju ingen brådska antar jag. Duktiga Matilda förresten som lärt sig gå!!!!!!

Snovind: Går E än? Jag kommer inte ihåg vad du skrivit innan men bara för att det bara skiljer en dag på honom och Alicia är det lite roligt att jämföra. Han har ju varit så himla tidig med allt så det är därför jag frågar.

Vad skönt förresten att han somnar själv nu!

Här är jag själv med barnen. Mannen åkte till Holland i fredags morse och beräknas komma hem tisdag eller onsdag. Det berodde lite på hur utsällningen gick. Det är inte helt lätt att hålla ställningarna själv så pass länge med två ungar, men vi har varit på leklandet, hälsat på kusiner och idag är William hos sin farmor och farfar. Frågan är vad vi ska hitta på imorgon måndag... På tisdag är det ju dagis igen så då är det lugnt. Fast visst, det betyder ändå väldigt mycket när maken kommer hem om kvällarna och kan aktivera William resten av kvällen. Det blir så lätt att det bara blir trots och gräl annars. Hmmmm, jag undrar när jag ska åka iväg så han får vara själv med barnen :devil:

Trist. Men jag tror att din livmoder väntar in min.;) Vi ska ha en till men ska vänta lite till innan vi börjar baka.

Nej, han gör inte det. Lite förvånande så har han inte tagit något jättesteg på länge. Han kröp och stod ju redan i somras, och gick längs möbler tidigare i höstas, sen har det inte hänt något större direkt. Vill inte släppa taget och stå själv.

Däremot har finmotoriken gått mycket framåt, han har värsta pincettgreppet! Plockar majs helt utan problem.

Har också varit själv i helgen-gick bra'!!! Jobbig natt dock, bägge barnen oroliga så jag har varit vaken 1 ggn i timmen samt vaken för dagen 530...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 270
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 432
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Vegansk efterrätt
  • Textilåtervinning