Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Va konstigt för på min kommuns hemsida så står de att från de året de fyller 4-5 år kan de gå på allmän förskola :confused:

Ja om de tar så lång tid för att få börja på allmänna förskola så känns de lite onödigt med allt stök för bara någon månad.

Konstigt, de kanske inte har uppdaterat på din kommuns hemsida. Jag såg nu när jag googlade på det att det är ett riksdagsbeslut så då måste det ju gälla i hela landet.

Nu har Alicia lärt sig att gå längs med möbler. Igår gjorde hon det + att hon vände runt från soffan till att hålla i bordet. Jag som har tyckt att hon är så ostadig och har såååå långt kvar, men hittills när hon gjort något utvecklinggsprång har hon blivit "proffs" på det inom något dygn.

Vikken duktig tjeja, stort språng!

Här är det så vansinnigt oroligt på nätterna. E är förkyld och verkar dessutom rätt missnöjd med att jag börjat jobba. Gnäller så fort han ser mig:(

shit vad duktig han är på att gå!...håller ju nästan inte i sig alls. söta!:love:

här gås det inte än. kryps och stå mot allt! klättrar som en galning. upp från sin stol, upp på bord, soffor ja allt som man kan o inte kan klättra på.

Senast ändrad:

Vad gulliga de är dina killar!

Min han har jag slängt i säng just nu. Han somnade inte om efter morgonvällingen som han brukade utan var med mig i stallet på morgonfordringen och promenerade med mammas hundar. Jag fick släppa ut hästarna en och en istället för att släppa ut alla samtidigt. Samantha blev sist kvar och gnäggade efter de andra. Då blev Viktor rädd och grät. Katterna däremot är så roliga att han måste asgarva.

Nu har han förresten, kors i taket, sovit tre hela nätter i rad!:eek: Han har varit lite tungandad, vi var hos läkaren i förrgår men det var nog bara en förkylning. Tänder på väg. En framtand i överkäken har trängt ut och den andra på väg. Har gnuggat in tandkött med flytande alvedon.

KL

Bara in som är erhört mammig just nu?

Helt annan sak-brukar ni sälja på Tradera? Jag har haft knappt 15 auktioner där och bestämt mig för att sluta igen. Det är TJAFSIGT tycker jag. Har köpt mycket där utan problem men det här tar för mycket energi.

Varför bjuder folk på en auktion om de tycker att jag satt för hög frakt? Lägg inget bud då! Dessutom är auktionen vunnen på 1 kr..... Sen har jag fått negativt omdöme då jag av misstag lade ut en auktion och objektet var sålt. Rent misstag som jag bad köparen om ursäkt direkt jag märkte det (innan hon betalt). Inget utrymme för misstag där inte och jag hoppas personen ifråga är felfri.:devil: (hoppas inte det var någon av er här som det gäller...)

Näpp, Tradera har jag aldrig "orkat" sätta mig in i hur det funkar, har därför varken köpt eller sålt nåt där. På blocket däremot har jag både köpt och sålt allt möjligt.

Jag har både handlat mycket och sålt en del. Men tycker som dig att de tar för mycket energi att sälja. De tar mer energi än vad man får i pengar. jag sålde 3 bodysar, 3 byxor o 2 pyjamaser för 10 kr. Jätte kul.
Då kan jag likagärna ge bort sakerna :laugh:

En annan sak. Jag är sååå himla glad. Vi har alltid haft en maktkamp här varje kväll när han ska gå och lägga sig. Men efter att ha läst "somna utan gråt" (rekommenderas till alla som har något sömnproblem, jätte bra bok) så har vi insett att vi lagt han för sent på kvällarn och han då blivit övertrött.

Så nu har vi infört att vi går och läser en bok i vår säng vid 19 tiden, sen när han ätit upp välllingen/läst klart så går vi in till hans rum och lägger oss. Så igår somnade han 19,15 utan någe bråk alls, han vaknade en snabbis efter 30 min o ville ha mer vällling då han inte hunnit äta klart innan han somnade. Men sen sov han till nu 08,20 utan att vakna en endaste gång till :D

Så jag hoppas detta fortsätter. Har varit skönt dessa 2 dagar och fått ha hela kvällen själva. :banana:

Åh den boken är toppen, vi använde den som stöd när Alice var liten och hade svårt att somna. Tack vare den (i våra ögon) lyckades vi sluta med "insomnings-amning".

Nu har vi visserligen inte problem med nattsömnen, Tuva har sovit hela nätter nästan hela tiden sedan hon var 4 månader (med något uundantag när det varit tänder på G), men middagssömnen har vi desto mer problem med! Hon tvärvägrar, ska inte sova, vaknar redan efter 20 minuter, och är supergnällig hela eftermiddagen för att hon är trött. Jag har också fått mycket hjälp av den boken! Den stämmer helt in i mina egna värderingar som förälder!

*KL*

Tråden låg en bit bak, börjar våra bebisar bli helt vilda nu ;)

Tilde har varit på 10 mån kontroll och fått omdömmet "exemplarisk" jag missade på kvart över och kvart i så en hel halvtimme försvann men vi körde allt ändå, tur de var 2a ungen kanske ;)

Nu minns jag inte exakta siffror i huvudet, men hon är 69 cm lång och vägde nog 7½ kg.
Satte ner henne på golvet där hon i full fart kröp till leksakslådan, sköterskan undrar om hon reser sig mot möbler och jag sa att hon typ går. Ropade på Tilde som reste sig med knappt stöd och tog några stapplandes steg. Kunde hon bara sluta asgarva så varje gång hon går så kanske de går bättre än 4-5 steg ;)

Annars då?
Har avslutat matten jag påbörjat pga alldeles för mkt andra järn i elden.

I morgon börjar jag mitt jobb som fritidsledare på ridskolan, 12 timmar i veckan som jag fördelar ut själv.
I dag pratade jag med en VD om ett jobb i Uppsala, anläggningen är inte klar än men han blev glad av mitt samtal och ville ha alla uppgifter skickade så han når mig när det närmar sig.
När vi snackat lite och jag berättat om mig säger han att de är i behov av en person nu. Funderar på tjänsten, men jag vill inte jobba heltid för det betyder att jag har en 52 timmars arbetsveckor!
Men kanske vi kan lösa det så jag jobbar 50-75%.

Jag och maken har ju vart hemma tillsammans med barnen i 7 månader nu! Och maken blir hemma minst 2 månader till, han ska in på operation igen och är sjukskriven fram till operation, som han inte fått någon tid för! Och sen är det kryckor 6 veckor utan någon belastning alls på knät och rehablitering på det!

Herregud, väger hon bara 7,5 kg lilla stumpan!!! Ja, det måste verkligen vara urgulligt när hon går och är så liten. Här har jag inte koll på Alicias vikt för vi ska inte till BVC förrän början av december, men jag misstänker att hon börjar dra sig mot 10 kg.

Vad roligt att du fick jobbet på ridskolan, och antagligen det andra jobbet också.

Hehe båda mina barn är småfisar, storebror 3 år väger ju 11½ kg och är 88 lång!

Ja de var kul, och de andra vet jag inte, alltså man lär ju börja jobba nån gång och jag kan ju inte sitta hemma hela vintern och tro jag lär mig nått av det eller blir något starkare ;)
Min förra kollega, som tipsade mig om jobbet, tyckte de var självklart att jag även skulle ta det här som jag kan börja på omgående, för de har bara ett omklädningsrum ;)

Drar hon oxå 27 i vinterkängor ;)

Första arbetsdagen i dag då. Ojoj kommer ha MASSOR att göra de kommande veckorna nu så får se hur mkt tid det blir kvar för datorn.
Kommer jobba i stallet 4 timmar och sen 12 timmar som fritidsledare...Minst!
Vi hade ett :devil: att få ihop mitt schema idag så vi gav upp :rofl:

Vårterminen kommer bestå av ungdomssektionsmöten och aktiviteter, skötarmöten, bak-kvällar, kurser, lekar. Aktiviteter till och utan häst m.m.
Och jag får betalt för det :bump:

Det låter som en bok för oss! Måste i stort sett alltid amma till sömns (utom dagtid, då måste vi ut å gå med vagnen) och om det inte funkar har vi liksom ingen plan B.

Verkar som ett kul jobb på ridskolan, jerseyko :) Hoppas att det är möjligt med 50-75% på det andra, för 52 tim i veckan blir väl lite tufft med häst och familj... Gulligt med lilla Tilde som knallar runt!

Här går varenda ledig minut till att försöka få ordning på våra gamla flyttlådor. Nu har vi packat ur alla - och ställt allt på golvet utanför vårt sovrum :eek: Gäller att bli klar innan ngn slår ihjäl sig. Vi har även börjat på innertaket på övervåningen. Skönt att äntligen komma igång!

Ska till Sverige en sväng i december och kom på att det vore bra att köpa en bilbarnstol då. (Här finns bara framåtvända stolar efter babyskyddet.) Håller med Cilla om att det är en djungel!

Bilstolstråden blev bra och informativ tycker Jag. Jag har två akta graco och är jättenöjd.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 630
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 129
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 068
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar