Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4
*KL*
Tråden låg en bit bak, börjar våra bebisar bli helt vilda nu
Tilde har varit på 10 mån kontroll och fått omdömmet "exemplarisk" jag missade på kvart över och kvart i så en hel halvtimme försvann men vi körde allt ändå, tur de var 2a ungen kanske
Nu minns jag inte exakta siffror i huvudet, men hon är 69 cm lång och vägde nog 7½ kg.
Satte ner henne på golvet där hon i full fart kröp till leksakslådan, sköterskan undrar om hon reser sig mot möbler och jag sa att hon typ går. Ropade på Tilde som reste sig med knappt stöd och tog några stapplandes steg. Kunde hon bara sluta asgarva så varje gång hon går så kanske de går bättre än 4-5 steg
Annars då?
Har avslutat matten jag påbörjat pga alldeles för mkt andra järn i elden.
I morgon börjar jag mitt jobb som fritidsledare på ridskolan, 12 timmar i veckan som jag fördelar ut själv.
I dag pratade jag med en VD om ett jobb i Uppsala, anläggningen är inte klar än men han blev glad av mitt samtal och ville ha alla uppgifter skickade så han når mig när det närmar sig.
När vi snackat lite och jag berättat om mig säger han att de är i behov av en person nu. Funderar på tjänsten, men jag vill inte jobba heltid för det betyder att jag har en 52 timmars arbetsveckor!
Men kanske vi kan lösa det så jag jobbar 50-75%.
Jag och maken har ju vart hemma tillsammans med barnen i 7 månader nu! Och maken blir hemma minst 2 månader till, han ska in på operation igen och är sjukskriven fram till operation, som han inte fått någon tid för! Och sen är det kryckor 6 veckor utan någon belastning alls på knät och rehablitering på det!