Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Kommer inte börja jobba på slakteriet nu har jag bestämt mig för. De slaktar liggandes som är väldigt mkt tyngde än hängande. Som att jämföra Rolls Royce med Skoda ;)
Nya slakteriet beräknar kunna smygstarta i Maj, och min anställning som fritidsledare avslutas 6 juni. Så det blir nog en lagom övergång. Så får jag se sen när höstterminen startar, jag kanske kan köra på en termin till som fritidsledare om det passar med övriga arbetstider. Min lön är ju ett bidrag från idrottsförbundet.

Bilbarnstol kanske man ska börja kolla efter. Tilde e ju inte så stor så fortfarande går hon ner i sin stol med overallen. Tror min kompis har någon bakåtvänd Britax jag kunde få köpa billigt.

Nu fortsätta städa, j*vlar vad våran hund fäller :mad:

KL

Isabell är oxå en liten tjej, 7830g och 71,5 cm på 10månaders-kontrollen. Vi har varit sjuka här hur länge som helst, först maginfluensa sen friska nån vecka innan vi blev förkylda. Hampus får krupphosta när han är förkyld, så han har vi varit in med så att han fått inhalera, dessutom hade han öroninflammation.. Jag har haft ont i halsen i en vecka, och hosta, feber och ont i kroppen, sen fick Alexander samma sak. Både jag och killarna har dessutom varit rödsprängda i ögonen, ser helsjukt ut.. Inatt vaknade Isabell med feber, och hon har jobbig hosta dessutom. Vi är bjudna på 30årsfest på lördag, men det blir väl inget med det misstänker jag... :(

Bilbarnstol bytte jag till när I var ca 3 månader. Bakåtvänd stol är något säkrare än babyskyddet iom att det är med upprätt, så jag byter så tidigt det bara går.

Drar hon oxå 27 i vinterkängor ;)

Nepp, inte ännu ;)

Hon har 19-21 i strumpor, men vad det skulle bli i sko-väg får vi se när det köps.

Jag har kommit på att Alicia behöver en vinterjacka. Hon har ju overall, men t.ex. till dagis (när vi lämnar William) och till affären använder jag alltid jacka på henne. Den lilla tygjackan hon har börjar kännas för tunn. Har ni "vinterjackor" till era små? Vilken har ni i så fall? Det känns lite meningslöst att köpa typ en dyr polarn och pyret jacka till en sån liten. Fast jag har tänkt mig något i denna stilen:
http://www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/?productidentifier=60055767&colorid=2508240&sectionid=clothes&subsectionid=outdoors

Den jackan jag länkade till har jag haft till William, fast en ärvd och äldre modell. Den var helt underbart bra! Fast då var han äldre, så det är därför jag tvekar. Det borde duga med något billigare till det ändamål jag vill ha jackan till. Eller hur resonerar ni?

Jag använder vindfleece+skaljacka på båda barnen, ingen vinterjacka. Blir lika varmt men funkar resten av året också. :)

Ja, det är ju smart att kunna använda den resten av året. Det blir ju lite samma grej som jackan jag länkade till. Jag ska nog kolla lite på skaljacka också.

Hi hi, nu kom jag på en sak jag måste berätta. När jag kommer med vällingen säger Alicia "Nänning" (= välling). Men för övrigt säger hon bara mamma. Fast ibland har det låtit som hon försöker säga några ord till, men jag kommer inte på exemplen just nu.

Nu går lilla isaac, nästan 11 månader gammal! Återkommer med filmbevis när barnen somnat.

För övrigt här vi varit och simmat idag, sam är helt vild och kastar sig i om och om igen. Jag måste fråga om Jag får ta med kameran in någon dag, de är lite känsliga för sånt här. Isaac tyckte det var superskoj att sitta på kanten och hoppa i, men annars är han som en liten apa runt halsen på mig :)

KL

Här är också sjukt, eller iallafall barnen. E är förkyld (ständigt känns det som) och risig i magen. Bajsar hela tiden och kräktes upp maten. Feber ikväll. Storebror hade också feber ikväll och kräktes igår kväll. Suck

chloe Jag köpte exakt en sådan på Tradera till E, har varit jättebra när han sitter i åktpåsen. Det är storlek 74 och den börjar bli för tajt nu, tänker köpa en ny begagnad.

Precis, bilstolstråden var bra, har läst den. Fast kanske får kolla in den igen nu när jag letat mer info om olika modeller själv.

Vad duktig han är på att gå Isi! Gulligt!

@Chlo: Vi har ingen jacka, bara en vindtät fleece modell större som man kan ha tröja under. Och begagnad overall. Tycker det verkar flexibelt och bra som kpist föreslog m skaljacka o fleece. Fast ibland när man vill att det ska gå fort kan det kännas jobbigt m flera lager... Om du vill ha en varmare jacka kanske du kan köpa ngt billigt och bra begagnat?

Tilde har overall, tycker jacka är så bökigt på henne som e så liten. Rasmus har jacka om de bara e nån kort sväng.
Men oftast blir de overall på båda två och thermobyxor för mig, fryslort :angel:

Vindvissla: Åh vad duktig han är. Går ju jättelångt! Idag har Tilde vart hos farmor och farfar, vi åt mellis sen åkte jag för å gå på möte. Maken var på valpkurs, så ungarna badade och åt lunch, sen sov hon 45 min i farmors knä och inga sura miner alls :bump:

Ja, jag kan ju kolla först om det finns något begagnat att få tag på till vettigt pris. Sen när det blir kallare är det väl overall som gäller, men än så länge när det ligger på mellan 0-8 grader tycker jag det räcker med jacka när man som sagt bara ska åka i bilen, åka och handla osv.

Alicia har blivit värsta "ålakråkan". Hon är hopplös att byta blöja på och ta på overall. Hon snurrar och snurrar så jag blir tokig, så det är väl även därför jag tycker det är smidigt med jacka där det inte är allt för kallt.

Vindvissla: En sån duktig liten Isaac. Vilkan söta små steg!

Snovind: Din stackare, jag tycker dina barn alltid verkar vara förkylda. Det är hopplöst med dagisbaciller och sånt den här tiden. Hoppas de piggnar till snart.

Moa har både vinterjacka och overall:D När vi är ute tidigt på morgonen/sena kvällar och ger hästarnamat har hon overall, eller när det smäller på och blir kallt.

När hon inte ska ner och gå (simma just nu) eller om vi ska iväg och sitta i bilen har hon jackan. Som idag när det har varit sånt strålande väder (....) har hon extra byxor och galonisar på sig över byxor+jacka

Precis, det är just så jag menar att det är bra med jackan :).

Ja, usch vilket väder vi har. Det har regnat länge nu tycker jag. Det blir ju så himla mycket gegga i hästhagen... Idag var det proppfullt med ungar på Leos Lekland, och många stora barn som inte tog speciellt mycket hänsyn till de små. Usch, det är något jag ogillar riktigt mycket. Ouppfostrade snorungar. Jag körde bort en kille från "skjutvapnen" där man skjuter bollar, för han hade precis kört bort William därifrån. Hu, vad sur jag blev, jag som är så lugn. Visserligen försvarde sig killen på ett snällt sätt, men jag tycker ändå inte att man går och tar platsen för en 3-åring :mad:.

Hihi, förstår att det är lättare med jacka om Alicia är värsta 'ålakråkan' (nu har jag lärt mig ett nytt ord).

Jobbigt med taskiga barn som kör bort 3-åringar! Skulle också blivit sur! Går det bra att ha med Alicia till Leklandet också?

@jerseyko: Gott att det funkar med farföräldrarna som barnvakt :) Vi var på bio igår och Nisse hade kvällsbarnvakt för första gången. Han har varit mkt hos farmor och farfar på dagtid, men nu var de hemma hos oss och skulle lägga honom. Började med att han somnade precis innan de kom och verkade sova tungt, fast vaknade visst 5 min efter att vi gått. Ingen fara så långt, lekte och var glad ganska länge. Senare när de skulle lägga honom igen märkte han att ngt var annorlunda och blev ledsen... Han sov dock när vi kom hem igen.

Ja, framförallt E är mycket förkyld, tror han har varit det konstant sen i september. Storebror är emellertid jämfört med många andra barn ovanligt frisk, så där är det nog att jag bara berättar är det sker;). Han är väldigt sällan hemma från dagis. Men E blir ju väldigt utsatt iom att storebror är på dagis.

Idag är dock storebror hemma, kräkes igen inatt. Vi toppar en trälig helg med båda barnen dåliga i magen med att E brutit nyckelbenet igårkväll. Ramlade ur matstolen. Har varit inne och röntgat honom nu på morgonen. Kan inte krypa och man kan inte lyfta honom på vanligt sätt. Jättesynd om honom:cry:

jag hade inte heller haft tolerans nog att hålla tyst:)

Jag har aldrig varit inne på leklandet (har det bytt namn förresten? När jag åkte förbi häromdagen stog det nåt annat namn:confused:)
Är Moa stor nog att uppskatta det? jag menar, fortfarande är ju speldosan och katterna världens grej:D

Nämen AJ, stackars E! Det låter inte så roligt med brutet nyckelben. Man kan inte göra så mkt mer än vänta på att det ska läka, eller? Hur lång tid tar det?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 302
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 439
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar