Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Men lille stackaren! Det ar sa himla latt hant! Och en sjuk storebror pa det, hoppas lillebror laker snabbt och att storebror blir frisk fort!

Verkligen lätt hänt, vi var båda vuxna bredvid i köket men stod med ryggen emot. Känns apjobbigt:(

leia: NÄ, bara att vänta ut. 4-6 veckor. Han försöker krypa på armen, och ska tydligen själv känna vad han kan och inte kan. Vi måste vara försiktiga med hur vi lyfte osv.

Nämen, stackar liten E som brutit nyckelbenet. Usch ja, en olycka händer så snabbt. Jag är glad för antiloop-stolen jag köpte på ikea där man kan spänna fast barnet. Annars hade nog Alicia trillat ur för länge sen. Vad de är olika barn, till William hade jag inte en tanke på att jag skulle spänna fast honom. Tyckte mest det verkade löjligt...

leia:Ha ha, en del här gillar inte att jag kallar mina barn ålakråka, för här i småland säger man det om skarvar. Alltså de där odrägliga fåglarna vid kusten som vars skit fräter sönder och dödar träden, vilket gör att det blir spököar. Fast jag tycker ändå det är ett roligt ord ;)

Comfort: Tja, det kanske inte är värt att lägga 100 spänn än på att åka till leklandet med Moa. Hade jag inte haft William hade jag inte åkt dit. Fast jag har sett en del föräldralediga som träffas där, för under 1 år går de ju in gratis. Men visst, när ni känner att ni vill åka rutchkanor med henne i knät och klättra efter henne i klätterställningarna är det kanske dags... Vi har varit både på Leos och på Lattjoland (fd Elwins) och de senaste är nog lämpligast för små. Fast båda leklanden har "småbarnsavdelningar".

E har aldrig visat tendenser till att behöva sitta fast. Han reser sig inte upp eller något och det gjorde han inte nu heller utan råkade nog luta sig lite långt över kanten och fick övervikt.

Idag är han mycket bättre och kryper faktiskt riktigt bra på den, reser sig och så. Lite försiktigare än vanligt, och vi tänker hela tiden på hur vi lyfter osv. Hoppas vi klarar oss ett tag nu med olyckor.

Åh fy! Stackars liten!

Jag som glömmer bälta fast Norpan i matstolen ibland. Tur att det inte hänt ännu. Han sitter ju liksom inte still den rackarn.

*KL*
Inatt har Alicia varit rosslig i halsen och förkyld. Jag provad med näsdroppar men hon sov inte bättre för det, så jag fick sitta och hålla henne i famnen. Hon rosslade och lät när hon andades. Jag misstänker att det lät som lite krupp eller förkylningsastma eller nåt sånt (fast jag har ingen erfarenhet av det så jag vet egentligen inte). Hon andades i alla fall, fast inte som vanligt och så lät det. Tillslut fick hon en supp och så somnade hon och sov resten av natten.

Jahåpp, och när vi klev upp idag droppade det vatten från innetaket i "finrummet". SUCK, alltid är det nåt. Jag har tillbringat hela förmiddagen med att få tag på någon som kan fixa detta. Tillslut lyckade jag och snart kommer han. Hoppas han kan fixa det lite enkelt för tillfället. För snart behöver nog taket ändå fixas till, men det känns inte riktigt som det är säsong för det eftersom det väntas snöoväder här, just nu är det regnoväder som ni kanske förstår.

Dusch i finrummet? Så ... eh ... opraktiskt?:D

Vi hade dusch i sovrummet i lägenheten vi hade innan. Vaknade på natten av att det droppade ner i sängen på mig.

Viktor har precis som Alicia varit rosslig, men det gick snabbt över. Man blir ju så orolig när det är något med de små. Jag är särdeles hönsig och blir i alla fall det.

Idag har inte varit någon bra dag för Norpebarnet. På väg hem från jobbet imorse så ringde sambon och sa att Norpan hade bitit sig i tungan så det blödde. Sedan hade han ramlat baklänges och slagit i huvudet. Han har slagit i örat på en låda och fått vara inne hela dagen och haft tråkigt för vi kommer inte ut med vagnen. Igår bar dock mannen med honom till postlådan och så kastade de snö efter katterna, det var visst roligt. Men vädret är piss idag så jag plågar inte min son ute i det vädret.

Oj det låter som om ni har både otur med barn och väder! Hoppas allas förhäxningar vänder snart! Här strålar solen och det ska bli kallt och fint den närmsta veckan.

Isaac har fått två nya tänder där uppe och Sam har också fått en, fast en kindtand. Imorgon ska jag hoppa lite med hästen igen, har hittat en jättebra tränare som inte kostar skjortan och som faktiskt hjälpte mig och hästen! Så kul kul imorgon alltså, utom alla sura miner för att jag är iväg med hästen och inte kan ta med mig några barn. Men det skiter jag högaktningsfullt i, han får vara så sur han vill.

Ja, det vore nåt va, med dusch i finrummet? Fast vi har så stora fönster där ut mot vägen... ;)

Det läckte vid plåtarna vid skorstenen. Det blev en tillfällig lösning idag (plast över skorstenen) för det var för blött för att täta. Tur vi har bergvärme och inte behöver använda skorstenen.

Alicia har kännts bättre idag. Fortfarande jätteförkyld, men det är ju "bara" vanlig förkylning. Och inga konstiga läten på andningen när jag la henne.

Ikväll har vi förresten gjort pepparkakshus. Fast bara halvfärdigt för jag hade visst inget floursocker hemma till garneringen. Det får bli imorgon eller övermorgon.

Vad flitigt att göra pepparkakshus!!! Jag borde också.... Åh undrar om de har pepparkaksdeg på Ikea!

Hi hi, fast vi "fuskar" lite. Vi köpte en färdig pepparkaks-byggsats. Det var bara att smälta socker och sätta ihop det. Fast för en annan som aldrig har gjort det innan var det inte så bara. William började med att paja två bitar så det första vi fick göra var att laga dem med det smälta sockret. Idag har jag handlat floursocker så nu hoppas jag att det ska bli färdigt i kväll. Nej just D, hovslagaren kommer ikväll... Ja ja, vi får se när det blir av...

Jag tycker att de borde ha pepparkaksdeg på IKEA, de har ju allt annat...

Har ni fixat julkort på barnen än, ni som ska ha det? Det börjar väl bli hög tid för det nu. Jag hade tänkt fota Alicia i sin pepparkaksklänning idag men hon var så snorig och grinig så jag får ta det en annan dag. Jag hade tänkt ha William också i pepparkaksdräkt på kortet men den är inte köpt än (han vill vara pepparkaksgubbe när de går lucia på dagis) och denna veckan har jag inte velat ge mig iväg med min förkylda och griniga lilla stumpa. Får se hur läget är imorgon.

Julkort på barnet? Har jag inte ens tänkt på. Det kanske man förväntas skicka.:D

Jag med min glappkäft är redan i redigt onåd hos svärisarna får väl se till infria förväntningar. Istället för att sätta ner foten och ta upp saker och ting med folk som helst sopar allt under mattan.:devil:

Det är ju döenkelt att göra pepparkaksdeg! Bara att röra ihop.

Vi har som tradition att göra pepparkakshus. I år har de "Mina drömmars stad" som tema på dagis (handlar om Stockholms historia) och de lär sig olika byggnader i stan, så vi tänkte göra Stadshuset som pepparkakshus.:laugh: Idag hade de hattparad på dagis och storebror hade kaknästornet på hatten:laugh:

E är mycket bättre, kryper riktigt bra igen tycker jag. Och enda gången han blir ledsen är om vi eller storebror råkar ta lite oförsiktigt i honom - så det känns bra!

Min tur att säga hm. Det beror ju på hur stor sats du gör? Och så äter man upp resten!

Haha sant. Men jag har för mig att det alltid blir så sjukt mycket. Man äter och äter och ändå får man slänga rester efter en vecka i kylskåpet! Men du har rätt, jag ska nog baka själv. Idag fick jag lussekatter av en kompis efter vi hade hoppat med hästarna. Det var sudden death, de klarade sig inte ens de 30 minutrarna i bilen hem :angel:

Men degen klarar sig mycket längre än en vecka i kylskåpet! Du kan frossa länge. ;)

Efter en vecka tycker jag *spysmiley* om pepparkaksdeg hihi. Man kanske kan frysa den? Jag har iaf kollat ingredienserna, lite nya kryddor och ett halvt kilo smör så är jag på!

You go girl! Men visst, gör man som jag gör första gången så blir det myyycket. Fick recept av mamma och vi började glatt baka. Tyckte det var hysteriskt mycket, och det visade sig vara för 150 kakor:rofl:. Något fler än vi tänkt oss....

Minns inte hur stor sats vi brukar göra, men vi gör lagom mängd kakor och sen hus. Och spritsar. Och i år blir det då stadshuset!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 327
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 462
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 804
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar