Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Nej, tack :p

Sen han började sova i eget rum så somnar han runt 9 o vaknar mellan 8-9.

När han sov med oss vaknade han runt 5 o sen åt han o sov sen till 7. Så ganska skönt nu när han sover i eget rum.

Oj, det var ingen stor 3-åring.;)

Men men, sånt kan ändra sig. Min ena tvillingsyster var väldigt liten i magen och man trodde inte att hon skulle klara sig till födseln, men hon växte visade ultraljuden och följde sin egen kurva. När hon kom ut var hon minst av oss allihopa men sen hände något när hon började komma upp i tonåren. Hon slutade på nästan 180 cm.:eek: Och huvudet är heller inte litet.

Vad som blev fel på mig vet ingen. Jag stagnerade väl nånstans innan tonåren.:p

kl

Var ett tag sen jag var inne här visst..... Isabell är snart 10 månader, om en vecka! Hon kryper racerfort, och ställer sig upp och går utmed möbler. Stoppar ALLT i munnen, har plochat upp tejbitar, bark, hundhår och diverse annat ur halsen på henne... Hade en tjej här som fotade oss för ett tag sen, massa fina bilder blev det! Min favorit på fisan: :laugh:
33473_448664513610_534603610_5375303_2586497_n.jpg

Åh vilket härligt höstkort :love:

Jag har inte heller varit här på ett tag (igen). Blir inte lika mkt tid nu när han inte ammar så mkt. Nisse har hunnit bli 9mån, men tar det fortfarande ganska lugnt. Inget krypande, men vill sitta och stå hela tiden. Har just en tand till på gång, så sömnen är det lite si o så med. Vi försöker utnyttja tidsomställningen till att gå och lägga honom lite tidigare, får se hur det går. Så kanske vi kan få lite barnfri tid här hemma istället för att somna samtidigt som Nisse (har tyvärr ingen mysig stuga i skogen, låter skönt vår_vinter).

jerseyko: ser mysigt ut, är det mkt som behöver renoveras?

a-k: såg också julklappstråden, blev inspirerad :D Vill egentligen inte heller ha för mkt skräp, men tycker ändå det är roligt att köpa leksaker... Och älskar jul! Häromdagen var jag och köpte ett gammalt trästall med trä-djur (begagnat) som jag tänkte Nisse kunde få i julklapp eller kanske 1-årspresent. Kanske inte favvo-leksaken än på ett tag, men det var så fint.

*Kl*

Igår gjorde jag en tatuering av Eddies handavtryck. Vart så jäkla fin och precis som jag ville ha den :love:

Hon fixade även till min gamla Jämtland tatuering lite, saknades färg i bokstäverna.

Så nu är min 2a tatuering gjord, lär nog bli flera (har man tatuerat sig en gång så blir de ett beroende) :D

Bilden är tagen med mobilen precis när den är klar. Så är ju inte så jätte snygg bild. Sen ser den gigantisk ut. Den sitter iaf på överarmen nära axeln.

O här är min gamla tatuering :D

Fräckt! Någon särskild anledning till jämtland?

Jag är från jämtland, och bor i jämtland. Bodde dock 10 år nere i Uppsala med mamma. Men har alltid varit Jämte i hjärtat.

Så jag är lite patriot när de gäller Jämtland, så då kändes de helt rätt att tatuera in Jämtland :D

Cool tatuering! Hur gammal var Eddie när ni gjorde handavtrycket? Är det nygjort?

Vilken fin tatuering! Jag har funderat på att göra något liknande med Tuvas hand eller fotavtryck, men inte riktigt kommit till skott.

Föresten, är det inte någon mer än jag som börjar bli syskonsugen? Innan har jag kännt att jag ville vänta lääänge på syskon, och inte ens varit säker på att jag velat ha fler barn, men nu är jag supersugen på att öppna upp bebisverkstaden igen. Men det får vänta, är inte ett bra läge på något vis just nu tyvärr...

Cool tatuering! Hur gammal var Eddie när ni gjorde handavtrycket? Är det nygjort?

Jag tror han var 5-6 mån. Kommer inte riktigt ihåg och vi glömde ju självklart att skriva hur gammal han var :mad:

Men på bilden så ser de gigantiskt ut men så stort är de inte.

Speciella_Tina

om du funderar på att göra ett avtryck och vill ha riktigt bra avtryck gjorda på papper så skall du beställa från lifestone.se
Dom har en servett och så får man 4 fotopapper med (speciella) så gör du avtrycken där. Kostar en del men värt de. Egentligen ska man beställa smycken med de papprerna, men vi behöll dom och skickade aldrig in de.

Tatueraren vart helt paff över att de var så bra tryck och ville veta hur jag gjort de så hon kunde säga de till alla andra som frågar. :D

Föresten, är det inte någon mer än jag som börjar bli syskonsugen? Innan har jag kännt att jag ville vänta lääänge på syskon, och inte ens varit säker på att jag velat ha fler barn, men nu är jag supersugen på att öppna upp bebisverkstaden igen. Men det får vänta, är inte ett bra läge på något vis just nu tyvärr...

Klart man är sugen. Ännu mer sugen blev jag efter att min klasskamrat A sa igår att hon o sambon skulle köra igång igen nu. Skulle vara roligt att vara gravid samtidigt som henne. Hon förlorade sin första dotter för en dryg månad sen strax efter födseln pga ett mkt ovanligt hjärtfel. Härligt att hon och sambon bejakar livet och inte låser in sig. De bearbetar sorgen på ett bra sätt tycker jag. Om det nu finns något bra sätt, jag vet inte.

Håller med, klart man är sugen! Vore jättemysigt med ett litet syskon...

Usch vad jobbigt för din klasskamrat, bra att de vill försöka igen. När vi var på neo några veckor i början träffade man alltid samma mammor i pump-rummet och en del bebisar var illa däran. Då var man plötsligt lättad över att N var för tidigt född - inget problem i jämförelse!

Idag har jag köpt en vagn till på schweiziska tradera. Blev ju lite stressigt/oöverlagt när jag skulle köpa vagn och nu saknar jag verkligen att N inte sitter/ligger mot mig. Så tänkte köpa en gammal skruttvagn att ha ett tag. Hittade en gammal emmaljunga (kul att de finns här) billigt. Säkert en gammal modell, men verkar jättefräsch. Blev positivt överraskad, ser nästan ny ut. Ska bli spännande att provköra imorrn. Jag tycker egentigen att det är onödigt med en massa vagnar, men nu har vi redan 3 :eek: (om man räknar cykelkärran med stroller-hjul). Hur gick det till?

*räcker upp handen*
och tror att jag faktiskt är gravid åxå. det märks till morgonen dock.
skynda dig å sätta på gubben, så kan vi följas åt i sommar2011-tråden! :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 237
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 425
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar