Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

hahah har du oxå en hånglare!
Här brukar det vaknas med ett stycke Jack som förröker göra mun mot mun metoden och kör ner hela tungan i min hals. godmorgon puss!;)

Ja :love:

Lagom mysigt när de hugger tag i näsan sen! Jag förstår inte hur de kan producera så mycket slobb, man blir ju helt dränkt! Fast det är mysigt att ha en gosunge, Sam var aldrig sån!

KL
Ytterligare en morgonpigging, vaknar ft strax efter 5.:crazy:

Jag har fått flödesmensen h-etet. Det forsar ur mig....:mad:

Och vi som sover till 7 halv 8 varenda dag. Fast det är ganska lagom faktiskt. Inte för tidigt och inte för sent.

Jo mycket riktigt, det var jag som haft mens i 5 veckor. Eller 5 och en halv blev det. Igår när jag satte in spiralen satte blödningarna igång igen ordentligt, men det avtog på kvällen och nu är det så gott som inget. Så nu ska jag inte ta några fler cerazette-minipiller :mad:. Mensvärken är förresten borta nu. För övrigt kände jag faktiskt av "spiralen" lite igår när jag satte mig ner ibland. Fast jag gissar att det kanske var trådarna som stacks lite. Enligt BM brukade de böja sig lite bakom livmodertappen sen så skulle man inte märka av dem.

Nu har min lilla stumpa blivit genomförkyld, så jag tänkte igår kväll att det blir väl en helvetesnatt. Men sååååå illa var det faktiskt inte. Innan jag gått och lagt mig vaknade hon några gånger och gallskrek för hon inte kunde andas genom näsan. Det är svårt när de är förkylda och vana att sova med napp i munnen...
Jag var uppe vid 1-tiden och gav henne koksalt och använde nässugen. Då somnade hon på en liten stund när jag var klar. Sen vaknade hon vid 4 tiden också och nu kom jag på att jag skulle höja upp huvudändan så det blev lite böcker under sängsbenen. Sen blev det nässug, näsdroppar och välling i sängen och efter drygt en timme somnade hon igen och sov till halv åtta.

Jag får nog börja med snusnäsduk igen på Vickis. Kräkningarna har avtagit men allt det där dreglet och slobbet som du kallar det, fifan.

Dessutom är han ond mot mig. Sparkar mig i ansiktet när han ligger i våran säng. Fnittrar åt mina bröstvårtor, skrapar på dem med pekfingernageln eller nyper i dem. Men snutta, näh. Det vägrar han. Och så drar han gärna mannen i håret på bröstet. Det är synd om oss föräldrar.:D

och här har vi aldrig slutat med dregellappen. Den började väl anvädas runt 4 månader eller nåt och används fortfarande dagligen. Jag vet inte hur många jag har nu... hur många som helst... minst 20 i alla fall...

ja hoppas att ja inte får nån mer mens nu, för det innebär att jag har ny bulle i ugnen och blir då tvåbarnsmamma i juli. :D
men måste vänta några dagar till innan jag kan göra test, sen får ni nog veta förat av alla, eftersm typ ingen i min IRL vet nått och vi ska hålla det lite hemligt. :angel:

å ja hinner som vanligt inte skriva nått vettigt!
kliipt mig idag, skönt skönt.
matilda har vänt med sin sömn och sover oftast till halv 7. en gång vakna hon kvart över 8, då trodde jag att ja skulle svimma!

Tilde är en jäkel på att nypas. Hon gosar genom att nypa i huden på halsen. Och när man ammar så nyper hon med ena armen i bröstet och den andra i magen. Får sova med topp annars nyper hon sönder tuttarna och bits!

Plockade upp Rasmus lektunnel från ikea, och Tilde är som galen, kryper i och ur fram och tillbaka och bara skrattar :love:

Och om en vecka ska jag på anställningsintervju :bump:

Vad skoj, vart ska du på anställningsintervju?

Cilla jag håller tummarna för dig att du inte får någon mens! Min är nog på väg tillbaka, har haft lite mensvärk idag.

Plockade upp Rasmus lektunnel från ikea, och Tilde är som galen, kryper i och ur fram och tillbaka och bara skrattar :love:

Åh, en sån skulle jag vilja ha till kidsen. Tror även storebror skulle busa med den.

Min sista "riktiga" dag idag, allvar på måndag.

Har hittat hit igen efter att ha varit utan internet i en evighet!...

Uj uj uj.

Här får jag lugna ner mitt hetsiga humör, gräla med någon som inte svarar snabbt gör att luften går ur mig. Sambon är av den sorten som tänker i minst fem minuter innan han säger nåt så jag hinner glömma vad det hela handlar om. Om jag inte exploderar för att jag inte får svar tillräckligt fort.:D

Haha precis så är det här hemma med! Jag säger något, han är tyst lääänge, tillslut ryter jag att han väl för fan åtminstonde kan svara när jag pratar med honom, varpå han väldigt lugnt säger "jag tänker".

Som tur är bråkar vi inte så ofta nu för tiden, mina nerver hade nog inte klarat den långsamma dialogen!

Bra att du hittat tillbaka till oss. Jag har funderat lite på vart du och några till har tagit vägen, men ni har väl ett liv utanför buke också ;).

Jerseyko: Gud vilket kul jobb! Hoppas du får tjänsten! Och vilken bra tjänst förresten. Det kan ju inte finnas på varje ridskola precis.

Cilla: Vi håller tummarna för dig här också så det inte blir någon mens! Skönt förresten att allt löste sig så bra med hästen så du kan känna att du vill prioritera ett syskon till Matilda.

Tror de är en satsning från idrottsförbundet att ungdomarna ska ha en "vuxen-kompis". Är ju själv gammal ridskoletjej så jag vet ju hur de är ;)
Ska bli skitspännande :D

jerseyko: Oj vad spännande med jobbintervju! Hoppas det går bra!

Cilla: Det blir ju kanon med ett sommarbarn och ett vinterbarn ;) Det hade faktiskt varit skönt att slippa mensen i några månader men gravid vill jag inte vara....inte ännu iaf. Kommer fortfarande ihåg hur jobbit det var att vara gravid och hur ont jag hade efter snittet :cool: men de säger ju att man glömmer bort det efter ett tag.

Jag måste ta mig i kragen och skaffa nytt preventivmedel. Äter p-piller nu men glömmer bara bort att ta dem :( innan glömde jag dem aldrig men jag får väl skylla på sömnbristen. Vet inte vad jag ska prova. Spiral är nog inget för mig får fundera ut nått annat.

Vilja har fått en lära gå vagn och hon älskar den! Hon springer runt själv med den och varje gång hon möter någon av hundarna så stannar hon och vinkar till dem :love:

Om du inte ammar kan du väl prova en sån där p-ring man för in i slidan? Min kompis har haft den i flera år och är toppennöjd. Då kan man sätta mobilen på larm var tredje vecka och ta ut den...

Imorrn åker jag och Isaac till Dublin för att träffa en kompis, shoppa lite på Penneys och mysa på hotellet. Vi ska åka tåg, det är 20 mil dit. Ska bli jättemysigt fast egentligen hade det varit ännu mysigare att kunna åka ensam. Men mjölkkossa som jag är får jag ta med lammet :love:

Senaste kvällarna har han druckit rätt bra med välling, och han äter rätt bra med mat. Fast han börjar vägra burkmat och ska ha samma som storebror. Och det får han ju! Om 6 timmar fyller min skrutt 10 månader!!! Första steget är inte långt borta, han står lite själv och kan sätta sig mjukt och fint.

jerseyko: Oj vad spännande med jobbintervju! Hoppas det går bra!

Cilla: Det blir ju kanon med ett sommarbarn och ett vinterbarn ;) Det hade faktiskt varit skönt att slippa mensen i några månader men gravid vill jag inte vara....inte ännu iaf. Kommer fortfarande ihåg hur jobbit det var att vara gravid och hur ont jag hade efter snittet :cool: men de säger ju att man glömmer bort det efter ett tag.

Jag måste ta mig i kragen och skaffa nytt preventivmedel. Äter p-piller nu men glömmer bara bort att ta dem :( innan glömde jag dem aldrig men jag får väl skylla på sömnbristen. Vet inte vad jag ska prova. Spiral är nog inget för mig får fundera ut nått annat.

Vilja har fått en lära gå vagn och hon älskar den! Hon springer runt själv med den och varje gång hon möter någon av hundarna så stannar hon och vinkar till dem :love:

Jag satte i kopparspiral i våras, och jag är väldigt nöjd! Jag har lite mer mensvärk än innan, men det är det värt! Hade iofs nästan inte alls ont innan, så det är inte hela världen för mig!

Tuva fick en lära gå vagn när hon var ca 7 månader, det var kärlek vid första ögonkastet där med! Hon vägrar gå när hon håller i mina händer, men med den går och går och går hon! Vad gulligt att Vilja vinkar till hundarna!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 027
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 338
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar