Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

KL

Hemma igen! Tröttare än innan, med jetlag och inatt en icke-sovande bebis.... Det är mycket bra på TV på natten....där sitter jag i soffan med E sovande i famnen :mad:.

Es öroninflammation gick inte över efter 5 dagar penicillin utan han fick 5 dagar till. Hoppas han är frisk nu, dock fortfarande förkyld. Jag har fortfarande något i kroppen känner jag och maken hostar och har feber....:devil: Känns som om alla är sjuka.

nån som vill blir gravid med mig (jaja, inte direkt med mig, men samtidigt!! :rofl: ) i januari? *pekar på AKÅ*

Men fäll ner pungen och landa va?! Jag tror jag försöker göra färdigt usk-utbildningen först. Eller åtminstone nästan. Vi har flera i klassen som gör praktik nu med värsta fetmagarna och jag haaaaaaatar dem. Det säger jag också till dem, att jag är avundsjuk och missunnsam. :D

Närå, jag blir bara alldeles salig över minnet av min egen graviditet och förlossning.

KL

Es öroninflammation gick inte över efter 5 dagar penicillin utan han fick 5 dagar till. Hoppas han är frisk nu, dock fortfarande förkyld. Jag har fortfarande något i kroppen känner jag och maken hostar och har feber....:devil: Känns som om alla är sjuka.

Men stackars liten. Hoppas magen inte pajjar på honom också av penicillinet.

KL

Jisses vad min onge rejsar på i utvecklingen! Det blev ingen krypperiod alls, nu så reser han sig hur lätt som helst. Dock med stöd men man kan ju undra hur länge det dröjer innan man har honom springandes runt i huset. Han är ju bara nio månader. Visst kan man gå tidigare, min lillasyster gick när hon var 8 månader och 3 dagar. Men det är ju lite väl tidigt.
Jag som har tyckt att min son varit lite sen, det har allt ändrat sig.

Kul att han rejsar på! E har ju stått med stöd av en hand ganska länge fast jag tycker å´andra sidan att det känns långt borta innan han släpper helt.

Magen hans har jag inte ens tänkt på :o. Men den verkar ha klarat sig, och nu verkar förkylningen också ÄNTLIGEN vara på väg på rätt håll!

Han kanske har sån däringa plåtmage. Det har inte jag. Efter tre veckor på antibiotika sket jag på mig på jobbet när jag skulle släppa en smygare.:D

Haha din stackare! Sa jobbigt!

Isaac har precis borjat slappa taget och kan sta sjalv i ett par sekunder, men till skillnad fran Sam sa tar han det sakra fore det osakra och haller sig i. Jag har typ noll tid att skriva har, de inlagg jag gor ar fran jobb eller fran min telefon nar jag ammar haha. Vi har faktiskt dragit ner lite pa amningen ocksa. Vanligtvis ammar vi inte mellan 08 och 14-15, sen brukar han vilja ha en slurp. Men han ater en rejal middag och dricker garna vatten, Sam gjorde aldrig nagot av det. Haftigt att de ar sa olika, detta ar en helt ny upplevelse for mig!

Ne, när man börjar jobba blir det väl inte mycket tid kvar till att sitta här...

Idag har jag fått hem en klädleverans. Har beställt på nätet från en som syr själv. Det är roligt att ha något annat än lindexkläderna som sagt. Det blev 3 mössor, 1 body till Alicia + matchande byxor och en dregellapp som hon skickade med pga att leveransen dröjde lite. Just nu ligger det i tvättmaskinen men imorgon kommer nog Alicia vara tjusigt rosa i en rosa stjärnbody med rosa velourbyxor. Ha ha, behöver jag säga att jag gillar rosa... och lila...

Min lilla hulligan kryper runt här i värsta farten, hon stoppar allt i munnen som hon bara kan. Hon har redan satt i halsen mer än dubbelt så många gånger som William har gjort i hela sitt liv. Hon stoppar in bark och vedbitar och letar smulor under bordet så jag får nog börja dammsuga 3 gånger om dagen. Ofta kryper hon raka vägen in på Williams rum när hon får chansen och i morse var det värsta livet där inne. William börjar se konkurrensen och hon fick absolut inte ha hans klossar. Han skrek "NEJE Alicia" och hon gallskrek när han tog ifrån henne klossen sen var det om igen och om igen. Tillslut städade han ihop sina klossar o la dem i lådan (har väl aldrig hänt innan).

Hm syskonkärlek :D Isaac är också inne i lekrummet pa tva roda och jag ar jatteglad att jag har en "overvakningskamera" sa jag kan se vad de haller pa med fran koket. Oftast ar jag med dem dar inne men det ar ju bra om de kan hitta pa saker ihop ocksa. Har blir det ocksa hoga tjut nar Sam tar nagot haha jag brukar saga att han far ge Isaac nagot annat forst, sa slapper han det Sam vill ha, funkar ofta.

Vad kul med hemmasydda klader, jag hittade faktiskt en san sida igar ocksa. Fast jag blev mer sugenn pa att sy sjalv, och sen onskade jag att dygnet hade 48 timmar ..... Och att jag hade jattemycket pengar..... :D Far jag fraga om det var dyrt? Kan du ge ett prisexempel?

Jag brukar också säga att han ska ge Alicia något annat och i morse gav han Alicia bonden (en liten hård plastfigur), men den dög inte alls.

Ne, jag tycker inte det är så dyrt, fast det är ju dyrare än Lindex. Bodyn kostade 175:-, velourbyxorna 170:-, vintermössan 120:- och en vanlig ofodrad höst och vårmössa har jag för mig jag betalade 60:- för sist jag skickade efter. Sen läggs det på frakt också men i mitt fall här var det bara 36:-.

Jag blir faktiskt också lite sugen på att sy själv, fast jag är urkass på det så det tänker jag inte ge mig på. Det räcker med att lägga upp gardiner och sånt (vilket händer typ en gång var tredje år). Fler timmar på dygnet och mer pengar skulle tas emot tacksamt här också!!!

Na det var ju inte sa farligt, men kanske inget man fyller garderoben med heller... Hoppas hon blir fin!

Ja, jag hoppas bodyn o brallorna passar.
Ne, men det är kul att ha lite annat också. Jag tycker Molo har fina kläder, men de är ju helt otroligt dyra. 350 spänn för en tröja. Alicia har inte fått några sådana dyra grejer för våra små växer ju så snabbt. William har haft några tröjor därifrån men han kan ju ofta ha dem i något år i alla fall. Det är lite mer lönt då. Det är mer så att jag plockar bort dem efter ett år eftersom jag tröttnat på dem.

Nu lyckades jag prova Williams nya mössa på honom och den passade bra, men nu vill han gå ut så vi får väl göra det lite innan det är dags att laga middag.

Efter tre veckor på antibiotika sket jag på mig på jobbet när jag skulle släppa en smygare.:D

:rofl:
snälla säg att det var på ditt andra jobb med krokin då!!! :rofl:

hur lång tid ligger kopparn kvar i kroppen efter att man tagit ur spiralen förresten? nån som har kolla på det?

hästen är såld!
Tokmaja (om nån kommer ihåg henne) köper henne av mig! :love: känns så bra!!!!

Av någon anledning så kommer jag ihåg Tokmaja. Grattis till försäljningen!

AK: :rofl:

Chlo: Säg inte så, jag börjar jobba på måndag!:o

Chlo: Säg inte så, jag börjar jobba på måndag!:o

Hrm, en och annan av oss kanske kan göra nåt inlägg ibland på arbetstid... :angel::angel:

Fast ärligt talat, ska det inte blir lite skönt i alla fall att komma till jobb och prata lite vuxenprat igen?

snälla säg att det var på ditt andra jobb med krokin då!!! :rofl:

hästen är såld!

Pilutta dig. Det var på psyket! Hade mens och trosskydd som tur i hellsicket var.

Skönt att du fått hästen smidigt såld. Sen kan du köpa dig ett nytt fyrbent räseråk när barnen blivit golfproffs och sånt.

Finns mycket barnkläder på nätet. Jag budar som fasen på sånt, fast inte Molo, jag tycker inte riktigt om den stilen på kläderna. Fjantig som jag har blivit så vill jag gärna ha märkeskläder till mitt lilla barn som skiter fullständigt om han har på sig en tröja från Ralph Lauren eller en som min mamma sytt.

Men det är billigare begagnat om man kan tänka sig det. Sedan så får man faktiskt rätt bra betalt för PoP, Molo och märkeskläder på internetauktioner. Så även om man slänger ut en slant på dem nya så går det att få lite tillbaka.

Ja det är väl så att man kan få igen pengarna om man köper märkeskläder. Synd bara att jag är så dålig på att sälja dem. Det känns som jag har en flyttlåda kläder i varje storlek. Nej, det var lite överdrivet men nästan...

Idag har jag äntligen fått spiralen insatt. Det var ju inget. Det gjorde ju inte det minsta ont. Det enda var ju att det nöp till lite när hon "höll i" livmodern med tången. Däremot har jag fått mensvärk nu men det var normalt i något dygn. Hoppas jag slutar blöda nu, fast hon sa att man kunde blöda i upp till ett halvår :eek: när man satt in spiral... Hoppas verkligen inte att jag tillhör den gruppen. Jag vill gärna tillhöra dem som slipper mensen!

Jo, det ska bli skönt och kul på ganska många vis. Det enda jag kommer sakna är faktiskt själva barnen, att man får mindre tid med dem. Men resten kan vara nu känner jag. Sen är det många gånger praktiskt att vara ledig, lättare att fixa ärenden, träna osv.

Var det inte du som hade haft mens i 5 veckor eller blandar jag ihop folk?

Själv har jag äntligen blivit mensfri. Lika glad som jag blev när det kom blev jag efter två veckor när den försvann.

KL

Här har vi börjat lära oss säga ifrån. Vickis skakar bestämt på huvudet när han inte vill. På skötbordet idag så fick han tag i en tub med salva. Jag erbjöd honom en sladd med toarulle och påsklämma på som jag hängt på väggen, den brukar han leka med. Men då bara skakade han på huvudet. Han skulle ha tuben.

Likadant när jag matade honom. Han satte lite i halsen och började skaka på huvudet åt nästa sked så jag öste ut maten på hans lilla bord till barnstolen så fick han plocka i sig själv. Och det gjorde han. Men skitigt blev det.

Vi föräldrar börjar bli rätt trötta. Dåligt med sömn på nätterna och Krångel-Bert börjar vakna tidigare och tidigare. Före fem ska vi upp. Så är det bara.:cool:

Jag har också en morgonpiggelin, vi är vakna runt 6 var morgon, ibland tidigare. Och ofta ramblar han runt i sängen en timme mitt i natten, typ hänger över mitt huvud och försöker hångla. Efter en timme ger han upp och somnar igen...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 058
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 338
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar