Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Shit redan 10 månader! Tänk det är Tuva snart med, så stora de blivit, våra små telningar. Matilda måste väl börja närma sig året, för hon har väl inte redan hunnit fylla?!? Åh vad gulligt med små steg! Tuva har stått stadigt i ca två månader, hon reser sig från huk, sätter sig på huk, står och petar på saker, kan stå hur länge som helst. Men hon vågar inte riktigt ta ett litet steg, fast ibland ser man på henne att hon är bra sugen, det rycker lite i vänsterfoten!

Om du inte ammar kan du väl prova en sån där p-ring man för in i slidan? Min kompis har haft den i flera år och är toppennöjd. Då kan man sätta mobilen på larm var tredje vecka och ta ut den...

Det skriver jag under på. Bra att du påminner mig om att ta kontakt med mvc för att få ut ett sånt recept.

Jag tänkte också prova om jag slutar amma. Tills dess kör vi på Guds vilja och gummihatt. Sambon vill knipsa men det vill inte jag.... än.... jag vill hoppas lite till.....

Typ alla mina kompisar kör med p-ring. De är supernöjda.

Själv knaprar man minipiller. Funderar på å göra ett 3e försök att sätta spiral nu när jag bara ammar på natten.

Åhhh....

Tog en kik på hemnet, vad hittar man inte där om "våran gård"?
Maken brukar jämt säga när vi åker förbi att de är hans gård, med plats för mina hästar.

1.350.000kr ska dom ha, vi anmälde oss till visningen i alla fall så får man väl gå å leta fel så man inte tycker om den lika mkt!

Åhhh tänk om man hade pengarna till å köpa å renovera :cry: Läget är helt underbart i vackra vendel, man ser sjön och ungarna kan cyckla till skolan :love:

Hmmm, det värsta är att det brukar bli några hundra tusen till om det blir budgivning...

*kl*
Vi är barnfria ikväll, pappa passar Eddie. Vi firar 2 år imorgon så vi åkte till sambons släkts stuga uppe i skogen med hunden. Helt utan el o vatten, bara en radio som sällskap. Sen fungerar ju Internet på mobilen oxå, Hehe.
Men så skönt att få vara själva en natt o bara rå om oss själva. De är iaf välbehövligt.
Sambon är ute o tänder grillen medans jag sitter i värmen.

Hit ska vi åka fler gånger i vinter. Förra året vart de ju inget.

Nu må jag gå o grilla.

Får sälja päronens villa utanför sthlm när de e på semester på aruba nästa vecka :angel:

Vart är det?

Vilka skillnader, för 1,3mkr får man knappt en 1a hos oss.. Boendepriserna i Shm är tråkiga.

3½ mil norr om Uppsala i underbara Vendel :love:
http://www.hemnet.se/gard/hovgardsberg-322-3-5-mil-n-uppsala/977095?r=13

Stockholm ligger inte så långt borta med nya e4an och tåget. Jag jobbade på arlanda, tog 45 min dit med tåget. Maken pendlade mellan Örbyhus (Vi bor ca 1 mil från vendel) till Sthlm (Solna, Rotebro, Jakobsberg, Tumba, Alby, Hallonbergen, NK-huset, Åhlens, Centralstationen, Södertälje som exempel) och jobbade under 2½-3 år innan han pajja knät.

Åh jag måste kolla när jag kommer hem, nu sitter jag på radison blu i dublin med isaac och en kompis. Magen är full av lax och vitt vin och snart börjar xfactor! Hoppas ni har en bra halloween i stugorna!

Jätte fint, o billigt om man jämför med där vi bör. Den skulle säkert gå på runt 3 milj om inte mer. :crazy:

Om mån ändå kunde hitta ett sånt ställe här uppe för de priset så skulle jag vara glad.....

Jasså? Mn make påstår att norr om Gävle kostar typ alla gårdar under miljonen, och går de över 1 miljon är det typ 100 ha mark om inte mer!

Vilken mysig gård!! Lite kärleksfull renovering så hade den ju varit super! Där får du plats med både många barn och många hästar ju ;) Vi har precis köpt en lite hästgård, fast den är betydligt mindre än den där. 129 m2 boyta och så 4 boxar och en hundgård. Lagon för oss, blir så jobbit att städa annars :angel:

Vindvissla: P-ring har jag nog missat. Ska definitivs kolla upp det mer för det lät ju som en smart lösning! O ammat har jag inte gjort på många månader.

Vår_Vinter: Vad härlig med lite egentid! Skönt att bara kunna rå om varandra en kväll. Jag har inte varit ensam med sambon sen Vilja föddes, inte ens en timme...kanske dag att planera in en hotelövernattning eller nått.

Jasså? Mn make påstår att norr om Gävle kostar typ alla gårdar under miljonen, och går de över 1 miljon är det typ 100 ha mark om inte mer!

Inte i Åre/duved. Ska du ha något för under miljonen får du köpa en liten 2a m renoveringsbehov.;) Här uppe i Östersund/Åre trakten får du sällan en gård på 100 ha för under 3-5 milj, framförallt inte i are/duved.
Just nu är de ett hus till salu i duved, ligger 1,5 km från duved o 9 km från Åre. 4100 kvm tomt, hus på 156kvm, de ligger ute för 3,1 milj.

Så de är riktigt dyrt här i Åre med omnejd, tyvärr. Helt hopplöst o hitta ett hus. Försöker få sambon att flytta mitt mellan Åre o Östersund, 5 mil från Åre o 6 mil från Östersund, där husen kostar runt miljonen. Men icke.

Din make skojar eller så är han inte realist.;)

Här omkring är gårdar billiga. Vi har fått ge över miljonen för gård i bra skick och 5 ha.

Förresten.

Norpan får nog lämna över sumotiteln till någon annan.

Vi var på bvc igår. 75 cm lång och 10970 g. Han har alltså vuxit 3 cm och 300g på 3 månader. Sköterskan sa att det brukar bli en dipp i protokollet när man slutar amma. Vad tusan hade jag i min mjölk egentligen? Och HUR hade han sett ut om jag fortsätt amma?;)

Nä, han har ju börjat röra sig mycket mer. Massor har ju hänt på kort tid. Kröp ju i en vecka och sen började han resa sig. Nu så står han rätt stadigt med stöd.

Jag börjar bli trött på detta spring på nätterna. I natt var jag uppe en timma och försökte söva Krångel-Bert. Till slut fick jag honom att sova med att buffa rump a la Anna Wahlgren. Sen sov han till kl 6, åt välling, var jättearg för någonting jag inte förstod och vägrade somna om.

Förra natten chockade han oss med att sova hela och ända tills kl 6!

Såg att det var en julklappstråd här.:cool:

Jag säger bara, den som köper en massa leksaker till mitt barn får fanimej komma hit och städa!

Appropå leksaker, sköterskan på bvc sa att hon tyckte att det verkade som att de med sämre ekonomi hade mer leksaker till sina barn än de med bättre ekonomi. Kanske för att lindra sitt dåliga samvete? Men att det bara var hennes högst ovetenskapliga uppfattning.

Vi har inte så bra ekonomi, men vi klarar oss i alla fall. Och därmed i så fall undantaget som bekräftar "regeln". Jag avskyr att ha en massa leksaker. Bättre låta barnen leka med det de hittar i hemmet som t ex en tratt, en gammal datamus, gardinomtag, för det är ju helt fantastiska leksaker enligt mitt barn.:cool: Visst kan det där spelande och blinkande "barnrullatorn" som farsan kom hit med häromdagen vara kul en stund. Men sladdar, sladdar, sladdar, och riva i lådor och trasha telefonkatalogen, oj oj oj, det är grejjer det.

Jag vill hålla nere leksaksberget lite i storlek. Lite leksaker har han dock men inte särskilt mycket.

De har varit jätte mysigt, ni håller vi på o städar stugan. Men de va iskallt imorse eftersom jag skulle ha fönstret lite öppet o jag vaknade inte så kamin slocknade:D

De hade gått bra med Eddie oxå, han vaknade halv 9 eller ja halv 8 nu mår mån ställde om klockan. Pappa fick sovmorgon, när han passar de andra kusinerna så vaknar dom runt 5.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 237
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 425
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar