Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Föreställ er ett glas konjak och en fet cigarr så har vi den nya kommunpampen här.:D

Hi hi, ja det kan man nog säga ;)
Så go, fint kort!

Och jag vill önska er alla en riktigt GOD JUL!!!!!!!!!!!!!!!!!Jag lär inte hinna vara här inne på Buke imorgon eftersom vi ska ha julfirande här hemma, så det blir full rulle. Ikväll ska granen kläs. Undrar om den får vara fri från den lilla hulliganen... Antagligen inte...

Vilket fantastiskt kort!!!!

Bilturen till Skåne gick bra.. Storebror sov och E med med hjälp av välling! Nu däremot är vi innesnöade. Och ev snöar hela julfirandet inne :( Jättetråkigt. Håll tummarn för att det lägger sig så vi kan ta oss till Ystad imorgon!

God jul till alla!!!

usch, ni ska inte vara ute och åka i detta väder...
här i värmland är det visserligen klart och soligt, men 18 minus. *brrrrrrrr*
hellre det än snökaos iofs...

GOD JUL på er! eller god fortsättning snarare.
i morgon blir jag 29. uscha, gammal..... och rynkig. och allmänt nergången.
eller som sambon sa: nu har du fött barn, så nu går det bara utför med dig. :mad::angel::D

hela denna veckan har Matilda somnat vid 19.00 och sen sovit till mellan 8-9 dagen efter, vilket resulterat i alldeles för mycket sömn för mig och 20 över 4 igår morse vakna jag och kunde inte somna om. låg och kikade i taget, kliade mig på magen (har stora problem med vintertorr hud) och vid 7 tröttnade jag ch gick upp.
gissa om jag vara KOMATRÖTT igår kväll.... :crazy::eek:'

snart inskolning för lilla Smulan! dom ska förhoppningsvis öppna en nygammal avdelning här i sulvik, med plats för 9 barn! vore underbart, för dit har vi gångavstång och jag kan se dagiset från vårat hus. så slipper jag köra in henne till Arvika varje dag...

Norp är ju så lik sin mamma. Precis lika söt. :love: lilla korven..... Norp alltså, inte Norpmamma - Milfen. ;)

Jamenfyförkukihelvete! Snart 30 bast. Lika bra att ta av sig livet på genast ...:D
Grattis i förskott förresten.

Nu ska jag tala om för dig hur det är, livet blir bara bättre och bättre, det där med åldersnåjja har jag aldrig begripit och jag är på väg mot 36. Ser fram emot att bli äldre och klokare. Rynkor? Ja? Och? Jag har fortfarande samma saker som när jag var 20, fast det sitter lite längre ner ...
Din man tycker jag du ska ta och smiska opp i brygga om han inte slutar säga såna där saker. Fast han kanske vill att du ska bli arg och smiska honom.:angel::devil:

Det där med vintertorr hud, det har jag lidit av de senaste åren, men nu har det slutat klia, vet inte varför, kanske för att jag i år häller i mig omega 3. Det får Norpen också, en droppe. Det är viktigt för barn att få i sig det, vi får i oss alldeles för mycket omega 6 i jämförelse med omega 3 säger vår lärare på vårdutbildningen.

Tjänar man pengar som riksdagsledamot? Eller är det bättre att satsa på en post som vd i något multiblablablaföretag eller så? Jag måste tänka på min sons framtid.

kl
Jag fick i alla fall komma hem 24 timmar på julafton, skönt även om det inte hann bli någon riktig julstämning. Tror Amanda tyckte det var riktigt skönt också. Hon fick en gåvagn i julklapp, och den används hela tiden... Dröjer nog inte så länge innan hon börjar gå nu. Snart har hon sex tänder också. Man missar mycket när man inte får vara med dem. Själv är jag i mitten av 33, vattnet gick i natt, men tydligen bara den yttre hinnsäcken, så de gör allt nu för att det ska återbildas och jag ska kunna gå till vecka 36... Inte så länge kvar i alla fall....

Vi satsar på golfproffs el liknande. Borde bli mycket cash?

Vad äter du för Omeg 3? det ska jag ned börja med!
Vi blev innesnöade på julafton. Helt sjukt väder! Två meter snö på vägen! Snöplogen slutade köra vi gick över fälten till min bror, snö upp till knäna. E i famnen och storebror i pulka. Som tur var hade vi medvind. bland det sjukaste jag varit med om!

Haha, shit vad dåligt jag skriver! Förlåt-sitter i bilen med iPad och vi är inte alltid helt överens!

Hehe nya julklappen? Min blir också helt fel ibland från telefonen, den skriver gärna Jag lite högfärdigt med stor bokstav och ibland MIG så folk tror jag skriker. Kan bli riktigt farligt!

haha det har jag tänkt på ibland "nu har vindvissla blandat ihop svenska och engelska"
(versal I);)

:D

Haha nä det är inte jag som är snurrig, men för det mesta bukar jag från telefonen. Nu ska det dock bli bättre för den har uppdaterat programvaran så jag får engelska eller svenska direkt. Skönt att jag fick förklara mig! ;)

Jag har förresten börjat lära mig irländska med hjälp av ett datorprogram (som jag skaffade för att sambon skulle lära sig svenska) Jättesvårt är det.

Golfproffs? Tja, sambon är ju inbiten golfspelare så drillar han sonen tidigt så kanske det ger utdelning om sisådär 20 år. :D

Jag trycker i mig omega 3 från ett ställe jag ska pm:a dig om.

Just nu så har vi en billig son. Han ville inte somna om efter morgonvällingen. Eller rättare sagt, han vaknade till när jag försökte smyga mig upp. Ska jobba strax.

Nu så fick jag o sambon försöka knäppa pyjamasen på honom och trä på strumpor med gemensamma krafter. Han sitter inte still direkt. Och pyjamasen hade han slitit upp knapparna på. Han blev nog förbaskad på oss för rätt som det är så lät det som han sa "Damn". Vår son kan redan engelska flytande.;)

Nej för höge farao, dags att dra till das arbeitmachtfrei. Heil!

Perfa, Pma mig!

vindvissla Köpte den faktiskt till mig själv strax innan jul och vi är ett lyckligt par :D Så fin och bra och rolig. Nästan lika rolig som iPhonen ;)

Kan tänka mej det. Är det liksom istället för en laptop? Jag har inte riktigt fattat varför man ska ha en, men den är för stor för att ha som telefon kan jag ju se.

Ja jag använder min som laptop. Det går inte att ringa ;).

Men om man tex vill läsa böcker som man kan ladda ner, eller se filmer så är det MYCKET bättre bildkvalité än på laptopen. Riktigt bra bild.

Och den är mycket smidigare att ha med sig, då den är plattare än vad en laptop är (även en liten laptop). Så det är därför jag ville ha den. Att jag sen är svag för snygga saker är en helt annan sak :angel:

Ja det tror jag absolut! Är inte så haj på Skype, men allt du gör på nätet kan du göra!

*kl*

Isaac fick en kusin den 27 december och jag är så fruktansvärt avundsjuk. Jag vill också föda barn igen, vara gravid och ha en liten nyfödd parvel. Sen kan jag tänka mig vilket jobb det blir med ytterligare en när man har busungen Isaac som röjer runt här hemma. Men ändå, jag vill... jag som inte skulle ha fler... och nu är jag helt sjuk av längtan. :(

Här har du en till (om någon lyckats missa det :D)

Jag tänker på det typ hela tiden och vet ganska säkert att jag inte kommer få fler :( Två av mina bästa kompisar är gravida nu och jag är sååå glad för deras skull men samtidigt avis, jag vill också föda barn igen och ha en yttepyttebebis och en person till som blir en del av mitt liv. Jag vill ha fler!

...och här önskas ingen mer bebis...

Jag måste berätta att att jag tog ut spiralen var det bästa jag gjort!!! Jag mår kanonbra, har gått ner de två kilona som jag gick upp med spiralen trots att jag nu har syndat och ätit en delikatoboll om dan i mååååånga dagar (nästa gång ska jag inte handla av grannpojken för jag KAN bara inte låta bli kakorna). Tröttheten är som bortblåst och jag tycker att det verkar funka jätte bra med de "nya" p-pillrerna jag testar. Skönt att äntligen bli nöjd!

På Alicia-fronten börjar hon snacka mer och mer. "Titta där" säger hon hela tiden. Hon säger också mamma, pappa och lite andra ord som jag har gissat att hon försöker säga men jag är inte helt säker. Hon älskar sin lära-gå-vagn. Igår kväll testade vi henne med den och hon gick som ett "proffs" med den. Fram och tillbaka, fram och tillbaka mellan Micke och mig, massor av gånger. Fast hon kan inte ställa sig mot den än, så antingen får man hjälpa henne eller får man ställa den mot någon möbel hon ställer sig mot.

Imorgon ska vi åka in till vår lilla stad och kolla om vi hittar några kläder till "Isa" på rean. Jag behöver en hel uppsättning med stl 80 nu. Och en nyårsklänning till henne och... ja alltid kommer jag på nåt nytt hon behöver :angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 268
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 432
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar