Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Ja jag hade garna tagit med min kompis och hennes man hem till Sverige, men de har satt sig i en knivig situation da de fick mark av hans foraldrar. Huset de byggt ligger precis mitt emot hans foraldrars gard och det verkar som om de inte riktigt kan salja till vem som helst, i alla fall inte utan att foraldrarna blir sura. A andra sidan har hennes foraldrar en gard i Sverige som ingen kan ta over, sa det vore idealiskt for dem att flytta hem och ta over den, tycker jag i alla fall :)

Trist att spiralen inte funkar men det ar nog battre att ta ut den an att bloda konstant. Det ar svart med preventivmedel tycker jag, inget ar optimalt. Sterilisering for mannen verkar ganska enkelt och effektivt, men da ska man ju veta att man ar klar med barnafodandet... Jag ar inte alls sugen pa preventivmedel men nar jag slutat amma ska jag prova en san dar p-ring.

fast det är ju inte så att jag bara sitter hemma. Har 9 hästar varav nu 3st att rida/jobba varje dag. När man dessutom har hästar på egen gård så tillkommer väldigt mycket extra pyssel..o sen vill jag hinna umgås med Jack me..men men.

Har du 9 hästar som hobby, eller är det som jobb (om du förstår hur jag menar, får inte riktigt ur mig frågan ordentligt..)

*KL*

Idag fyller Alicia 10 månader :love:!!!! Och hon kan säga mamma, titta och där. Jag är så nyfiken på hennes längd och vikt, men som jag nämnt innan gissar jag att vikten börjar dra sig mot 10 kg (om hon inte väger mer). Hon är visst en liten tungviktare min lilla stumpa.

Mina jackinköp går sådär bra. Jag har köpt för stora... Jag tror visst att hon är större än vad hon är. Det blev en jacka med urtagbar fleecejacka i + en söt röd kappa som också var för stor i ärmarna. Förhoppningsvis växer hon i dem innan våren. Nu är det ändå för kallt för att bara ha jacka, idag har vi 11 minus här nere i småland ... och en jäkla massa snö... och snöslungan är paj (William har pillat på den hela sommaren om det är orsaken?) och fyrhjulingens fyrhjulsdrift är paj, men snökedjor till den är beställt så snart kan vi skotta riktigt igen! :laugh:

Och idag är E 10 månader! Han var på bvc igår med pappa och är 75,7 lång och väger 10,2 kg. Följer kurvan på längt men tappat en på vikten. Tror han gått upp 400 g på 2 månader.

hejhej, här kommr jag med min 1-åring. :)
eller det var ju för 2 veckort sen, har adrig tid att sitta här längre!!!!
10455 tung, 76,5 lång, ligger fortfarande stabilt på sina kurvor.

sover som en gris numer! vi fick ner henne till 1 sovning om dagen och nu somnar hon runt halv 8 och sover till mellan 7-8 på morgonen. pappan är jättenöjd, det är ju han som är hemma med henne nu, själv är man uppe 5 varje morgon och är iväg och jobbar. :grin:

om 2 helger tillverkas lillasyskon hos familjen johansson.... :love::angel:

kl Inte heller jag har tid att sitta här längre, har inte haft någon dator heller för den delen.

Är i vecka 30 nu, tyvärr blev det komplikationer med den här graviditeten såg vi på ultraljudet, föreliggande moderkaka och början på avlossnad av densamma, vecka 26 fick jag en rejäl blödning och sedan dess är jag sängliggande på lasarettet. Otroligt jobbigt kan jag säga för hela familjen. Amanda är hos sin mormor då sambon behöver jobba. Och det har varit påfrestande för oss allihop, speciellt eftersom mormor tyvärr inte riktigt inser vikten av att Amanda behöver träffa sina föräldrar ganska regelbundet men vi har henne i alla fall inne på sjukhuset på helgerna, fast hon tycker ju inte det är så jättekul. Knyttet i magen mår i alla fall bra, däremot har jag haft rejäla förvärkar som fått lindras med bricanyl så h*n har väl lite bråttom. Nu har h*n dock lugnat ner sig lite och snart har jag ju gått 32 fulla veckor, vilket är delmål två (första delmålet var 28 fulla). Efter 32 veckor ska det vara 100%säkert för barnet förutsatt att det inte är några andra fel som de inte upptäckt, att förlösas.

Det blir snitt den här gången. Tyvärr skulle jag nästan säga, jag hade verkligen förberett mig att föda normalt igen, känner mig inte alls bekväm med att ta snitt. Hur som helst, även om det har lugnat sig lite nu, tror de att det mycket väl kan bli i år som bebis vill komma så det är inte alls omöjligt att barnen får gå i samma klass i framtiden.

Kan konstatera att jag inte är gjord för att vara gravid, så det här är med all säkerhet sista barnet:D

skönt att höra från dig, har tänkt på dig mycket sista tiden!
tråkigt med den lill* då, och som sagt, jobbigt för hela familjen.... :(

blir det en 2010 till nu då?
kommer i så fall Amanda och syskon hamna i samma klass? :laugh:

Och jag har också tänkt på dig och funderat på hur det går med bebisen i magen. Trist att du blivit inlagd men det är ändå skönt att ni förhoppningsvis kan hindra bebis från att födas allt för tidigt. Hi hi, vad coolt förresten om Amanda och bebisen blir födda samma år! När är snittet beräknat (du behöver inte svara om du inte vill)? Eller räknar de med akutsnitt eftersom de tror att bebis kan titta ut redan i år?

Vilken dramatik! Min son kom i vecka 26+4 i januari 2010, så jag känner med din väntan på bebisen/hoppet att den ska stanna inne ett tag till (även om det förstås är ännu värre för dig som redan har en liten på utsidan :(). Läkarna har säkert redan sagt det hur många gånger som helst, men varje dag i magen är jätteviktig när de är så små som din varit. Det låter super att du tror på att ni tar er till 32 fulla veckor, de bebisar som jag träffade på Neo som var så gamla hade verkligen mycket mindre behov av stöd än våra småttingar. Jag och lilla E håller på dig och bebisen i magen!

Kan bli det här året, som sgt, just nu är de lugnt men det är ju med lite hjälp av bricanyl och såna grejer som håller det i schack, hade ju visserligen förvärkar med Amanda också, men eftersom moderkakan ligger som den ligger och dessutom är på väg att lossna är det väl inte särskilt bra med sammandragningar.

För övrigt ska du vara glad att du inte skaffade en liten till direkt (var det inte du som var lite sugen på det?) för det hade varit ett rent helvete att gå hemma nu när man börjar bli höggravid och har en liten som inte ens kan gå på sidan av. Den "åkomma" jag har kan ju drabba vem som helst, även om det är ovanligt att det är just så här, och det är troligen lika jobbigt att ligga tio veckor på sjukhus för vilken familj som helst, men jag kan säga att kroppen den här graviditeten inte är att leka med. Jag klagade ju över foglossningar förra graviditeten, men de är tio gånger värre nu. Har haft Amanda här i helgen till exempel, och även om jag inte fått bära något, sambon har gjort i princip allt, har man ju rört sig lite mer och jag kan säga att jag på grund av det inte ens kommit ur sängen dagen efter...
Kroppen hann väl troligen aldrig stabilisera sig efter den första graviditeten, hur det hade fungerat om jag hade varit hemma och mammaledig vågar jag inte tänka på.

Och jag har också tänkt på dig och funderat på hur det går med bebisen i magen. Trist att du blivit inlagd men det är ändå skönt att ni förhoppningsvis kan hindra bebis från att födas allt för tidigt. Hi hi, vad coolt förresten om Amanda och bebisen blir födda samma år! När är snittet beräknat (du behöver inte svara om du inte vill)? Eller räknar de med akutsnitt eftersom de tror att bebis kan titta ut redan i år?

Om jag går så långt de vill blir det snitt 18-20 januari där någongång, efter 36 fulla. Men troligen är väl att det blir akut innan. Jag kom ju in vecka 26 med en rejäl blödning, då trodde de att det skulle hålla några dagar, men det stabiliserade sig. Blir det en liknande blödning igen vilket tydligen är vanligt ju senare i graviditeten man kommer, så låter de inte på dem som att de kommer att chansa...
Ja det är inte alla som lyckas föda två barn samma år som inte är tvillingar, men å andra sidan kanske det är bättre för barnet att det får komma i januari, även om jag tycker det känns rätt pissigt att ligga här över jul. På neonatalen har de i alla fall mysigare rum (typ familjerum) och man får ju komma ut lite själv också, som det är nu är jag ju helt sängliggande förutom toalett.

Vilken dramatik! Min son kom i vecka 26+4 i januari 2010, så jag känner med din väntan på bebisen/hoppet att den ska stanna inne ett tag till (även om det förstås är ännu värre för dig som redan har en liten på utsidan :(). Läkarna har säkert redan sagt det hur många gånger som helst, men varje dag i magen är jätteviktig när de är så små som din varit. Det låter super att du tror på att ni tar er till 32 fulla veckor, de bebisar som jag träffade på Neo som var så gamla hade verkligen mycket mindre behov av stöd än våra småttingar. Jag och lilla E håller på dig och bebisen i magen!

Ja, det är det enda de tjatar om. Men som sagt, som det är nu är det relativt lugnt, känns som att jag kommer att få ligga här till vecka 45. Men det kan ju gå fort också... Men jag är glad att det inte blev direkt som de trodde att det skulle bli när jag kom in... Ligger en nu på neo som är född vecka 24, vilket passande det måste vara och vilken oro man måste känna:(

Oj, det låter jobbigt. Du får mig att vara glad att jag började med pillrena igen. Nu hade ju jag en smidig graviditet förra gången men ändå, en liten som inte går och en stor mage, nääää.

Hoppas att allt nu går bra för er, jag ska hålla en tumme.

Min son har förresten gått och blivit ond.
I torsdags var vi på babysång och efteråt så försökte han strypa en liten tjej och bita henne i huvudet, två pojkar bet han i rumpan, den ene försökte han bita näsan av.
Gissa om han inte kommer få se "När lammen tystnar" ...:cool:

Tre tänder har ploppat fram i överkäken på nån vecka. Bara den fjärde bredvid framtänderna dyker upp så ska vi nog få fina sovnätter så småningom. Och slippa bli bitna.

Norpan är så uttråkad så han kan dö. Insnöad med sin pappa är inget kul. Han var så nöjd när han fick följa med mig till stallet och titta på när jag mockade. Och så har vi tittat i fotoalbum. Han skrattade högt när han fick se en bild på sig själv och var väldigt nöjd över att få bläddra och kolla på bilder.

Jag är dödstrött. Kört fyra 17-09-pass i rad men nu ska det bli ändring. Nästa vecka börjar jag nytt jobb och kommer ha 6 mil kortare resväg. Enkel resa. Och därmed mer tid för man och barn och kanske även för hästen.

Norpan har fått dagisplats också. Skönt. Men jag ansökte ju i god tid. Den 17:e börjar inskolningen. Jag misstänker att någon kommer vara själaglad över att ha massor av andra barn att bita i.:angel:

Jag hade ju inget annat val (eller jo, abort, men det kändes inte aktuellt när jag fortfarande var full av hormoner efter förlossningen typ) eftersom jag blev gravid med spiral. Nästa gång blir det inte spiral i alla fall, så mycket kan jag säga..

Amanda växer och mår bra i alla fall. Hon är så himla lärr att ha att göra med. Blev tio månader igår och har varit tidig i allt, men gå vill hon dock inte riktigt än men det är kanske lika bra. Fyra tänder har dykt upp nu och hon äter lika mcket som en häst, och äter allt...
155947_10150127885639056_834959055_7716934_4576886_n.jpg

Norpan har fått dagisplats också. Skönt. Men jag ansökte ju i god tid. Den 17:e börjar inskolningen. Jag misstänker att någon kommer vara själaglad över att ha massor av andra barn att bita i.:angel:

Skönt...

Tilde har de glömt bort. Ändrade från augusti till februari. Dagmamma-chefen var där och blev informerad + att de flyttade fram henne.

Förra veckan ringde rektorn och sa att de pratat med alla föräldrar till barn som ska skolas in under våren och allt är grönt.

Men inte har någon ringt till oss :devil:

Får se hur de tänkte lösa det här. För jag kommer bli tokig. Det finns ju en anledning till att jag satt henne i kö när hon typ var nyfödd + att vi ska ha syskonförtur :devil:
Verkar som kommunen klantar till det j*vligt för sig. Och Tilde kommer inte fixa att gå på dagis. Hon fixar ju knappt att hämta brorsan hos dagmamman för de e så mkt där :eek:

Ja, det är det enda de tjatar om. Men som sagt, som det är nu är det relativt lugnt, känns som att jag kommer att få ligga här till vecka 45. Men det kan ju gå fort också... Men jag är glad att det inte blev direkt som de trodde att det skulle bli när jag kom in... Ligger en nu på neo som är född vecka 24, vilket passande det måste vara och vilken oro man måste känna:(

Ja, det där liggandet känns som att det aldrig vill ta slut... och då låg jag själv bara i åtta dygn (fast det visste jag ju inte från början :p), om än med totalförbud att över huvud taget lämna sängen. En neokompis till mig hade dock hört tumregeln att en dag i magen = tre dagar mindre på Neo, så i den mån det stämmer (det gjorde det rätt väl om man jämförde våra) så sparar man ju sjukhustid genom att ligga där, vilken tröst det nu är under tiden... Jag ska dock inte tjata som läkarna (fast de har rätt ;)), men fortsätter att heja på dig :)

Och Alicia är så gott som redan inskolad på Williams dagis. När jag hämtar och lämnar så är många av barnen och gullar med henne. Nu på senare tid har hon också börjat krypa in till de andra barnen för hon vill ju också vara med och leka (jag brukar sätta henne i hallen medans jag går in och hämtar William). Dessvärre får jag antagligen köra henne till stan tills det blir ledig plats på dagiset här i byn.

Nu är förresten den där j**la spiralen ute, jag tog ut den igår. Så nu ska jag börja knapra p-piller igen tänkte jag. Jag ska prova neovletta som är nytt för mig (men det är gammalt och välbeprövat). Jag ville egentligen ha mercilon som jag alltid haft, men det var ökad blodproppsrisk med dem så hon ville helst inte skriva ut dem.

Och idag har jag varit på BVC med Alicia. Min lilla stumpa är nu 75 cm lång och väger 9740 g. Så det är inte undra på att jag tycker att 74-kläderna börjar bli lite urdragna i halsen.

Senast ändrad:

Nu har Jag inte vägt isaac på jattelänge men Jag använder nästan uteslutande bodysar i 86. han är dessutom större än vad storebror var, sams skor som han hade till våren är för små för isaac :eek: sam har för tillfallet 92/98 i kläder så snart växer väl isaac om honom!

nu börjar isaac kunna gå i skor också så Jag får shoppa vinterskor modell större. just ju är vi på väg till cork för lite julklappsshopping, vad gjorde egentligen innan Androidtelefonerna? Jag hade ju aldrig haft tid att buka!

Det får väl bli en sån telefon här också, om ett år när min bindningstid på den söndriga telefonen gått ut :o. Tills dess får jag stå ut med min förr förra som är utsliten i tangenterna och knappt går att ladda längre (får se hur länge jag står ut).

Hi hi, det är rättså coolt att Isaac snart är ifatt Sam. Fast det är ju typiskt när det inte passar att ärva kläderna och skorna. För dig som fick barnen på samma årstid ungefär och att båda dessutom är pojkar hade det ju varit perfekt om de kunnat ärva av varandra. Själv hittade jag faktiskt ett par vinterskor här i stl 21 som min systerdotter hade för 10 år sen. Jag satte i ett par raggsockar och så blev de jättebra att ha när vi är ute i snön.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 302
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 439
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar