Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Undrar också vad man gjorde. Jag fick en iPhone när jag börja jobba och blev så kär att jag gick och köpte mig en iPad med.....

Skickar tankar till dig Cambrie!! Och håller tummarna.

Här lullar det på. E kommer nog också vara inskolad och klar till hösten. Han kryper in till de andra barnen direkt man kommer till dagis och vill inte gå därifrån. Tyvärr kommer många av de andra ha slutat när han ska börja, det är många som börjar förskoleklass till hösten (storebror går i syskongrupp och E kommer oxå gå där är tanken).

För övrigt så går det bra med axeln, han är nästan opåverkad nu tack och lov. Vi väntar på nästa utvecklingssprång som måste komma snart. Har inte hänt något stort på länge, mer än att han sover så fruktansvärt dåligt. Vaknar 5 varje morgon och gärna vaken ett par gånger på natten. Tycker synd om maken...

Hästarna är hobby. heltids hobby;)
Så i januari börjar jag jobba på det jobbet som betalar hästarna. Jobbar på krogen men förhoppningsvis inte så länge till.

Dagis igen då, hinner inte läsa igenom allt ni skrivit men känner för att klaga lite.

Loggade in på barnomsorgs-sidan idag för att kika på Tildes ansökan. Pga makens knäskada så har vi sökt om plats från februari.

68254_10150133736662738_522242737_7895027_4686622_n.jpg

Kolla när ansökan kom in :eek: Har dom inte haft tid på sig eller vaddå :mad: Förra veckan sa dagmamma-chefen att hon skulle prata med planeringstomten som sa att hon ringt alla, men inte oss. Denna kvinna har fortfarande inte ringt varken mig eller maken om Tildes plats :mad:

kl Har haft Amanda hos mig på sjukan idag, jätteskönt. Imorgon kommer hon igen :love:... Sedan ska hennes pappa vara ledig måndag-onsdag och ha henne här inne på sjukhuset. Appropå dagis har vi sökt dagis till henne också, men det verkar väldigt fullt i vår håla... Jag hoppas att hon får dagisplats tills hon är ett för hennes skull, tror att de fem timmarna fyra dagar i veckan (vi har 20 timmar som vi får fördela hur som helst oavsett om jag går hemma eller inte) kommer att göra henne gott, hon älskar att vara på öppna förskolan och leka till exempel.

Var på undersökning i onsdags, moderkakan har faktiskt flyttat upp sig lite, kanske kanske kanske kan jag få permis över jul och få fira jul hemma, jag hoppas det nåt så förbenat så ni får hålla tummarna. Borde nog skriva om min graviditet i tråden 10/11 tråden, men jag känner ju er bättre :D så ni får stå ut med den här. Försöker skriva blogg, om någon är intresserad att läsa...

Har varit en oerhört jobbigt tid nu men jag tror det är på gång att reda upp sig....

Håller alla tummar och tår att allt går vägen och ser bra ut och ni kan få permis över jul.
Har ni långt till sjukhuset?

Här hemma har Tilde börjat lägga krypningen på hyllan, det är så underbart och se henne knata, hon är ju så liten :love:
Men så envis. Jäklarns vad förbannad hon blir när det inte går som hon vill. Eller om hon inte får vara med brorsan. Och tillsammans är de som syskon, kan leka i timmar tillsammans och bara skratta eller så ska de retas och göra hyss.

Tilde har blivit jätteduktig på att äta mat och välling, men vaknar fortfarande någon gång på natten, men jag börjar känna nu att jag inte orkar amma så mkt. Det blir lite mys ibland bara.

Rasmus han har jag haft fullt upp med idag.
Upptäckte när vi skulle åka till dagmamman att han hade nått i örat som jag inte fick ut, svängde förbi bvc som inte heller lyckades.
Till akuten där de försökte suga och plocka ut det. Misslyckades.
Min lilla kille var ju livrädd, skrek att det gjorde ont men samarbetade och var JÄTTE modig.
Fick åka till akademiska och öron-näsa-hals.
De misslyckades också och vi ville inte försöka mer. En sköterska som höll hans huvud stilla, jag som höll hans axlar, en läkare som höll hans ben och så en annan läkare som peta i örat på honom :(
Jag kände precis den där kontrollkänslan som jag är så rädd att mista på samma sätt.

Fick med mig örondroppar och embla salva hem. Fått en tid på måndag för snabbsövning, en till grej jag är rädd för. Men blir nog så att maken får åka in med honom, jag har tid kl 13 för att 3e ggr försöka sätta spiral och till min hjälp har jag fått morfin.

Sen kl 14 ska jag vara på jobbet :o Undra hur det kommer gå.

Det kommer att gå bra, man klarar mer än man tror i pressade lägen. Aldrig mer spiral för mig dock, blev ju gravid med spiral (som ska vara så otroligt säkert) nu så det får bli något annat nästa gång. Det håller inte att föda barn en gång om året:angel:

Det går säkert bra även med Rasmus, stackaren. Jag hade varit väldigt orolig om det hade varit Amanda men jag hade nog hellre sett lite lättnarkos än att behöva försöka tvinga sig på henne för att plocka ut det. Amanda blir ju helt hysterisk bara man försöker torka bort snorkråkor på henne när hon är förkyld så jag vill inte veta hur hon skulle reagera i ett liknande läge. Jag bävar för den dagen vi ska börja gå hos tandläkaren... Huuu.

Problemet jag har är att vi fått avbryta pga livmodern som krampat så. Inte att jag haft något emot de men livmodern vill inte samarbeta.

Rasmus var jätteduktig, han har lite sjukhusrädsla efter svininfluensavaccineringen men de har släppt efter alla besök på bvc med lillasyrran. Första försöken låg han stilla och jag bara höll en hand på hans panna. Så det var ju tydligt att han tyckte det gjorde ont.

Gränsen är så fin med lugnande tydligen när de är så små som han är. Och fast han har lugnande så är risken för stor att han rycker till så trumhinnan skadas.

Vet ni vad?

Tilde har sovit hela natten :bump:

.....OCH HON SOVER FORTFARANDE!!

Jag har inte känt mig såhär utvilad på länge :)
Men vaknar hon inte snart måste jag väcka henne, de känns ju inte lika roligt.

Grabbarna åkte nyss mot Uppsala. Hoppas de får ut tomten ur örat på Rasmus.

Tomtar på loftet och vara lite på örat har vi ju hört talas om men Rasmus har nog fått det om bakfoten och blandat ihop.:rofl:

Grattis till sömnen. Här är det numer tvärt om. Sover sämre. Massa tänder på gång. Tand nummer sex som vill ut.

Fick nyss rapport från maken, det gick bra. Det var som vi misstänkte en bit frigolit. Det tog 5 min att plocka ut, han hade sovit i 45 min. Nu är de på rummet och kollar på bolibompa och äter glass. Han fick dropp sen skulle de äta nån macka innan de åkte hem.

Och här sitter jag med en spiral i livmodern :D Hade ju vart roligare om besöket hos bm var för en inskrivning men skönt att ha lite bra erfarenheter. Har lite mensvärk nu bara lite till och från men annars känner jag ingenting.

Tilde fick ju sina tänder 2 och 2! Först båda nere, sen båda uppe och sen plopp-plopp de på utsidan uppe!
Och hos BM var hon oxå jätteduktig, satt i vagnen och kasta saker på golvet. Sen somna hon i bilen och nu njuter jag av lite lugn och ro.
Ska snart iväg och jobba, idag står det bakning på schemat, mjuk pepparkaka och pepparkakor ville tjejerna baka.

Skönt att det gick bra tillslut med spiralen!

Idag har jag varit hos tandläkaren med William för rutinkoll, eller vad man ska kalla det. Det gick INTE bra. Han öppnade inte munnen...
Men men, tandläkarna är väl vana antar jag. Vi får komma tillbaka om ett år.

Det gjorde inte storebror heller, så jag har ingen aning om hur många tänder han har.

Vi ska till tandläkaren i början på januari. Spännande att se om mitt barn öppnar käften.

Idag har vi haft en fotograf här som fotat Norpan. Samma fotograf har fotat mig och mina systrar när vi var små. Blev en del bra bilder. Trots att norpungen ramlade av en liten låda och gallskrek. Fotografen var kul och han ville krypa till honom hela tiden. Det var inte så lyckat kanske.
Sen så vart han helt begigstrad i en inplastad barnbok han fick bläddra i. Vi fick ge honom en liknande bok som han skulle ha i julklapp för att få honom att acceptera att han skulle släppa den. Blev kort på honom också när han försökte mörda/hångla upp/bita huvudet av sin goseelefant. Jättefint.:cool:

Ingen sömn på förmiddan blev det så han sover som en stock nu på em.

Sen har jag bytt jobb. 6 mil närmare. Gött. Enklare när norpebarnet ska gå på dagis.

Vad det är olika det där med tandläkarbesök. Här hos mig är första rutinbesöket vid 3 års ålder...

Hi hi, kul att han gillade fotograferingen. Vi var hos fotografen med William när han var ca 1 år och några månader (lyckades inte masa oss dit innan), så det får väl bli något liknande med Alicia så de är någorlunda jämngamla på sina kort.

Skönt att du fått ett jobb som ligger närmre. Det är ju guld värt!

Nja, annars tycker jag inte det händer så mycket här. Vi pysslar i vår lugna ro med lite julförberedelser och sånt. Alicia går mycket längs med möbler nu och hon kan gå lite med läragåvagnen, men jag litar inte på henne så jag går med henne och är beredd om hon skulle slinta. Hihi, snart är det jul, vad mysigt!!!!!!!!!

Just det, nu funderar jag på en annan efterrätt till julafton. Jag hittade ett recept med saffrans-kladdkaka. Den ser typ ut som en sockerkaka i kladdkakeform med saffran och mandelmassa i. Den äts med grädde eller glass. Den lät god och ganska så lättgjord. Kanske jag testar den nu i veckan innan jag bestämmer mig.

Nu är vi väg till Skåne för julfirande. Båda barnen sover och så hoppas vi att det förblir!

Hoppas resan gick bra ner till skåne.

Shit, vad kallt det är ute. -21 har vi här i mörkaste småland. Det är kanske ingenting för de som är norrlänningar, men för en annan är det riktigt svinkallt!!!!!!!! Det var knappt så centrallåset funkade på bilen nu när jag var ute och kopplade hästtransporten och givetvis hade ALLT frusit på transporten också.

Oj vad kallt! På Irland är det också svinakallt men i år har vi i alla fall grävt ner vattenledningen ordentligt. Förra året frös den i tio dagar, skoj med en nyfödd bebis och opotttränad tvååring :crazy:

Snart fyller lille Isaac ett, det har gått så otroligt snabbt! Idag fick jag reda på att min andra bästa vän (min första bästa vän ska ju ha i maj) ska ha barn, hon är i 7e veckan! Åh så skoj att de får uppleva hela det här, och vad mycket kul vi kan göra om ett par år! Men ack så bebissjuk jag blir... Jag vill sååå gärna ha en till.... Suck!

Föreställ er ett glas konjak och en fet cigarr så har vi den nya kommunpampen här.:D

viktor_12.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 268
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 432
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Textilåtervinning
  • Klara sig utan bil