Vinterföräldrar 09/10 del 4

Sv: Vinterföräldrar 09/10 del 4

Vinkar med näven jag med.

Jag vill också ha fler. Och eftersom vi bara har en så är inte loppet kört. Jag ska bara utbilda mig färdigt först. Har en lång praktik på fem veckor på infektionsavdelningen. Måste sätta mig ner och plugga bacillusker, hade helst hamnat på kirurgen med sår och omläggningar och sånt. Men men, som blivande usk så får man inte välja alltid.

Det skulle inte vara så kul att göra praktik och vara i den där trevliga perioden då man mår så himla kul och måste äta hela tiden för att inte må jätteilla och så är man ju så himla pigg också ...:cool:

Chlo: Skönt att du hittat ett p-medel som fungerar. Jag vägrar spiral. Se bara vad som hände med Cambrie. Eller man skulle kanske sätta in en sån.:angel:
När var Alicia född? Viktor fyller ju den 16/1. Och han har bara en massa ljud för sig. Förutom igår då han sa "Damn" när jag och sambon försökte få på honom kläder eller vad det nu var. Han pratar engelska redan vårt lilla underbarn.

Strl 86 börjar köpas in nu. Lite långa i benen blir byxor men jag har ju en lågrektangulär son.

Sover gör han illa. Vid 2 och vid 5 börjas det ylas. Ibland vaknar man av att han sitter och viskar för sig själv i sängen. Men då blir jag bara full i skratt. Han är så rolig den där lille skiten. Även om det händer att han faktiskt sover hela natten och någon enstaka gång till sju.

En norpmammas dag:

02.46: Pip o gnäll från lilla sängen väcker norpmamman, norpmamman somnar dock om.
05.00: Pip o gnäll från lilla sängen väcker norpmamman som inte får somna om. Norpbarnet somnar om, väcks av norpmamman som skrattar framför datorn. Norppappan kommer surmulen ner med norpbarnet som försöker skita och spyr samtidigt så kräksit åker upp genom näsan. Norpmamman torkar bort kräksikräskit och sen skiter norpbarnet så norpmamman får byta blöja.
07.06: Sur norpmamma upptäcker att norppappan eldat upp all vet hon tog in igår så hon får skynda sig ut och hämta mer ved och tända i pannan.
07.40: (Eller 07.50 för norpsysterbilens klocka går fel),Stressad norpmamma åker till norpjobbet och hämtar upp norpmormorn som ska till norpmormorsmorn.
08.04:Nrpmamman äntrar norpjobbet och blir där till 16.00.
16.15:Norpmamman handlar norpmat och annat.
17.00:Norpmamman svär över att behöva pulsa ut till det ställe där vi har gömt norphusnyckeln till huset.
Sen äter norpmamman lite, sitter på toa och läser hästfärgsgenitik och så datoriserar hon lite. Norppappan och norpunge är och införskaffar norpmicro.

När var Alicia född? Viktor fyller ju den 16/1. Och han har bara en massa ljud för sig. Förutom igår då han sa "Damn" när jag och sambon försökte få på honom kläder eller vad det nu var. Han pratar engelska redan vårt lilla underbarn.

Alicia fyller den 1 februari, så hon blir 11 månader nu på lördag. Gud, vad stora de är våra små älskligar!!!! Det var inte illa av Viktor att redan prata engelska. Jag är imponerad!!!!

Grattis Isaac :bump:

Urs vad ruggigt fort 2010 har gått. Tilde är ju ingen bebis längre!

Tilde har lagt krypa på hyllan, förutom när man är ute för de e så bökigt att gå med skor tycker hon.
Har inte tid att prata, hon säger typ Mamma, tack och nam-nam. Sen är det bara typiskt tjej-tjur-gnäll och sträcka sig efter det hon vill ha. Och hon blir skirsur, säkert för hon vill prata och berätta fast hon inte kan.

Hon går och lägger sig vid 19-20 och sover fram till midnatt, då blir de tutten eller om hon e mkt hungrig välling, sen sover hon till ca 9. Hon har gått från att vakna först av alla till att sova längst.

Grattis grattis till Isaac!!!!!!!!!!!

Här är det dessvärre sjukt nu. Nyårsplanerna blir inställda för Alicia har feber. Hon hade 39 grader idag och kräktes en gång, så vi får snällt stanna hemma från nyårsfesten. Hoppas vi kan gå på kusinens dop på söndag istället, men det får vi se då.

Jag Är gravid. Blir 2-barnsmamma i början på september.
:D:love::o

grattis isaac!:)

Senast ändrad:

Grattis :bump:

Min klasskompis som har 2 st ungar jämngamla med mina får sin 3e nu i sommar, oplanerad men jätte välkommen såklart. Jag är avis!

Jag fick torka piss i förrgår.:cool:

Något litet och ljuvligt och alldeles naket stod och höll sig i dörrkarmen till sitt rum, tuggade på en haklapp lite smådrygt och pissade rakt ut på golvet. Ibland så önskar man att man hade övervakningskameror för det här såg så roligt ut att man velat ha det på film.

Nu sitter jag här och är som ett utsketet äpplamos. Kom hem strax efter två inatt. Skjutsade hem mamma som varit barnvakt och kraschade i säng. Klockan fem tyckte något litet och ljuvligt, men rätt så billigt vid detta tillfälle, att då ska vi ha välling. Somnade om och ville upp och leka klockan sju. Nu äntligen har han somnat om igen. Halv tio. :cool:

Frågan är om jag skulle göra ett försök att sova jag med?

Det låter som en bra idé att få lite sömn.

Jag har ett tips om man har en vild treåring. Låt honom hitta en tom nutellaburk i skafferiet. Ge honom en sked. Jag här kunnat dricka kaffe i lugn och ro! Isaac äter clementin.

Igår var Jag hos en svensk kompis och satte nytt rekord. Jag körde hem halv nio med barnen! Isaac hade somnat men vaknade tre gånger på en timme, han tycker det är sådär att sova någon annanstans.

Gott nytt år till er allihop!

KL

Grattis cilla!! Hoppas innerligt att allt går bra! Själv har jag ju två och är hemskt nöjd med det! De två första veckorna av Es liv tänkte jag att tre är väl inte så dumt, sen insåg jag vad jag tycker det är jobbigt med spädisar. Tycker det är jätteskönt och roligt nu när de börjar bli lite större.

Jag håller med till fullo! Det är jätteskönt nu när de börjar bli lite större! Fast här grälas det visserligen ganska mycket om man inte har stenkoll på dem. William tycker att han ska ha alla leksakerna och snor dem för Alicia så hon börjar böla. Eller trycker han bort henne eller nåt annat. De får utstå en hel del småsyskonen. Fast ibland leker de faktiskt riktigt bra också.

Alicia har varit bombförkyld och febrig i några dagar så vi missade nyårsfirandet med släkten och idag missar vi lillkusinens dop. Trist, fast Micke och William åkte i alla fall. De senaste nätterna har varit jobbiga. Feber + att hon är så förkyld att hon inte kan andas genom näsan, vilket givetvis blir problem när hon har nappen. Så det blir en hel del gnäll och näsdroppar, koksalt och näsfrida. Men nu är hon på bättringsvägen, knappt någon feber längre.

Gott nytt år till er förresten!!!!!

Och jag vill ha en till för varje dag som går :love:

Och tidigt i morse fyllde Tilde 1 år :love:

Har haft lite släktingar här idag som fått smaka på mina mini-prinsesstårtor. J*vlar vilket pill men de blev jättesöta. Kan inte bjuda på någon film, då kameran fått ben och gömt sig!

Tilde är bara mysig, men storebror, urs herregud vad han har vart hemsk idag. Bakade tårtor och böla när svärföräldrarna kom :o
Han är på allt och han gör hyss. Jag får skura/dammsuga typ 10 ggr om dagen. Släpper man honom med blicken i 1 sekund så gör han hyss. Känns som hela huset är förstört :cry:

I sitt rum har han rivit ner tapet och målat på väggarna, hålet i väggen som vi spacka ligen hade inte hunnit torka när han kom hem så spacklet smetade han ju ut på andra ställen. Typ lillsyrrans huvud!
I vårt sovrum har han gjort en tallriksstor fläck på tapeten med lypsyl men värst av allt kastat ut mina jättevackra orchideer i den meterdjupa snön :cry:
Den ena var en bröllopspresent från min mamma och den andra fick jag av Niclas för 5 år sen.
I Tildes rum har han rivit ner några väggstickers.
I vardagsrummet har han ritat på flera ställen på väggarna. Bredvid våran soffa ser det ut som ett stort ollon!
Kök och badrum är ganska fredat. Men han hade en morgon hällt ut massa kryddor när han smygit upp, Lämna kylskåpet öppet. Han klättrar upp i handfatet för att komma in i skåpet och kletar ner sig/Tilde med det han kan hitta.
Han har kissat på vardagsrumsmattan och kissar i flaket på hans lastbil....Som har hål i botten.

Någon som vill låna?

Nästa vecka börjar maken jobba igen efter att ha vart hemma sen april! Så då blir det väl lite mera rutiner och ordning och reda så jag hoppas de blir bättre då.

Lite bilder såklart på min lilla kolt :love:

30181454.jpg

30181459.jpg

30425376.jpg

30903686.jpg

31241067.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 237
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 425
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 978
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar