Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag vet inte om jag fått en släng av julhets eller om jag börjat boa, men jag vill bara städa! Putsa och gnugga och sedan sitta och njuta i soffan och känna att det luktar rent.
Jag har även börjat tvätta och lägga de nyinköpta bebisplaggen i bebisens skötbyrå.
Alla bebisprylar efter dottern tar jag nog in och tvättar nästa år, nån måtta på boandet får det vara :D

Jag har haft som molande mensvärk hela morgonen... Hoppas bara att det är förvärkar eller något,så att det inte är något på gång nu,har så mycket att göra nu fram till Jul,så jag har inte tid att föda barn. :p

Men det ska väll vara lugnt hoppas jag,jag har ju hela 29 dagar kvar så... Gått 36 fulla veckor på Lördag.

åh grattis, vad skönt för er!

...och för mig för jag ville inte tränga mig i kön när du var så uppgiven!
Men idag gick resten av slemproppen och för nån timme sen även vattnet :p
Så nu är vi på väg in för att ta kurva och sånt. Hoppas han kommer idag och att det går fort så vi får vara hemma på jul :D

37+4 idag.

Oj,oj,här går det undan! ;) Och i sån förtid också. Hoppas allt går bra,och lycka till! :bump:

Det är nog bara bebis som borrar ner sig i bäckenet. Håller tummarna att lillen stannar inne tills efter jul :laugh:

Han var fixerad och "klar" när jag var hos BM i Måndags,kan dom borra ner sig ytterligare då?

Den ska väl borra på nu tills den är ute? ;) :D

KL

Det ska bli rätt skönt att jobba sista dagen imorgon och slippa alla som kritiskt granskar min mage och förfasas över hur enormt stor den är och hur mycket den har vuxit sen förra veckan osv osv :devil: klart den är stor liksom, det är två veckor kvar tills beräknat datum och klart magen växer, ungen där inne växer ju!! :devil: :devil: Blir galen!! (den ligger för övrigt mitt på genomsnittskurvan, så inte är den ovanligt stor heller)

Känner mig liksom klumpig och stor som en flodhäst redan som det är och det blir inte direkt bättre av att alla måste kommentera det precis hela tiden!

Jo jag tror att de kan borra ner sig ytterligare. Det gjorde dottern de fyra sista veckorna trots att hon var fixerad.

Här är det väldigt lugnt nu.. :) Går in i vecka 34 idag. :D Tiden springer på. Har nästa BM besök Fre 28 Dec och sedan 3/1 har jag sista Ultraljudet, känns sjukt knäppt att ha ultraljud så sent... men men lika bra att gå på det. ;)

Sitter och slår in Julklappar... och nu är det bara 4 dagar kvar till Julafton. Hopas verkligen min bebis stannar tills Jan, men de gör hon nog... har inte märkt något som gör att hon skulle vilja titta ut redan nu. :p

Åh, vad spännande! :D

Snart kanske en vinterbebis bestämmer sig för att titta ut i alla fall! ;)

Undra hur det går för uva, hon har ju BF i dagarna nu!

Här är det lugnt, lugnt, lugnt på bebisfronten. Däremot har vi haft besök en vecka och därefter blev stora sonen sjuk - snabbt övergående som tur var, men när vi ringde förskolan och sjukanmälde honom fick vi veta att det går magsjuka där vilket fick oss att besluta oss för att ge honom ett lite tidigare jullov = fullt upp för mig, som bara skulle ligga på soffan och slösurfa hela veckan ;)

Den lill* är fixerad och ej ruckbar längre, så nu får den gärna titta ut :p är dock beräknad till lördag 22/12-12 men jag blir inte ledsen om den vill titta ut på en gång :grin: dock så tror vi att med vår tur kommer den ner 24 eller 31 :p men bara den är frisk :love: och allt sitter där det ska

Vi har ju samma BF, och jag börjar också tro på jul- eller nyårsafton - fastän jag försökt säga till bebisen att det är den själv som kommer att få leva med konsekvenserna av det :devil:;). 1/1 är min nya beställning nu, men det verkar ju inte funka så bra att beställa, så varför inte 31/12, kl 23.55? :p

Det var snabbt jobbat, när han väl bestämde sig för att komma! Stort grattis, och hoppas att ni mår bra allihop! Hur har det gått med frånvaron från den lilla nyblivna storebrodern?

Nu är min bebis äntligen här!
Föddes 19/12 kl 19.56. Vattnet gick hemma vid 17.30. Beslöt oss för att inte vänta på värkarna, utan åkte in direkt. I bilen började jag få värkar med 2-3 min mellan. Var inne på förlossningen 19. Öppen 7 cm. Fullt öppen 19.50. Det gick undan. Behövde aldrig andas lustgas, det blev aldrig outhärdligt.
Det blev en rätt stor pojke, 3880 g, 54 cm. Huvudomfång på 37 cm. Den största av mina barn. Han ska heta Cornelis.

Grattis till lilla Cornelis! Hoppas ni mår bra allihopa! Det låter ju som att du är skapt för att föda barn! :bow:

Spännande! :bump: Hoppas att du snart får snusa bebis (och rapportera om det ;)) nu då!

åh grattis, vad skönt för er!

...och för mig för jag ville inte tränga mig i kön när du var så uppgiven!
Men idag gick resten av slemproppen och för nån timme sen även vattnet :p
Så nu är vi på väg in för att ta kurva och sånt. Hoppas han kommer idag och att det går fort så vi får vara hemma på jul :D

37+4 idag.

Håller tummarna för att allt går bra för er! Lycka till om inte bebis redan kommit! :laugh:

Här är det lugnt, lugnt, lugnt på bebisfronten. Däremot har vi haft besök en vecka och därefter blev stora sonen sjuk - snabbt övergående som tur var, men när vi ringde förskolan och sjukanmälde honom fick vi veta att det går magsjuka där vilket fick oss att besluta oss för att ge honom ett lite tidigare jullov = fullt upp för mig, som bara skulle ligga på soffan och slösurfa hela veckan ;)

Haha, 1/1 är nog mer uppskattat än 30/12 om ett antal år i alla fall. ;)

Här har vi avverkat första jullovsdagen också. Jag och Hugo var hos mormor och sen tog vi en tur till gammelmormor. Nu ligger jag ner för första gången på 12 timmar... Hur ska detta sluta om det är såhär hela Hugos jullov..? :eek:

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30