Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Stort grattis!!! Och vilket fint namn, det är topp 2 hos oss :love: hoppas smärtan går över snabbt!

Mustasukka: stort grattis till dig också!! :)

KL

V 39 (38+0) idag, 13 dagar kvar. Det är tur att jag hoppas på att bebis stannar tills nästa år, annars hade jag nog krävt igångsättning nu :p Är måttligt trött på att vara gravid. Mina fingrar är domnade och värker mest hela tiden, blää!!

Barnrummet är färdigt i alla fall, och fint blev det! Bjuder på lite bilder sen när jag sitter vid datorn.

Vinterbarn 2012/2013

19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis
21 - Karolajna - första barnet Elliot

Vi börjar med grabbar här ser jag, spännande att se vad alla andra får för småttingar :) (kanske får göra ett annat system för födda barn :D)

Grattis Karolajna, du gasade på fortare än kvickt. Jag själv då hoppas att min lilla är punktlig och inte kommer en dag tidigare än 5e januari :)

Vinterbarn 2012/2013

December
19 - Mustasukka- fjärde barnet Cornelis (bf 10.12.12)
21 - Karolajna - första barnet Elliot (bf 05.01.13)

-----

Missade ju att skriva in månaden, suck ;)

Nu är min bebis äntligen här!
Föddes 19/12 kl 19.56. Vattnet gick hemma vid 17.30. Beslöt oss för att inte vänta på värkarna, utan åkte in direkt. I bilen började jag få värkar med 2-3 min mellan. Var inne på förlossningen 19. Öppen 7 cm. Fullt öppen 19.50. Det gick undan. Behövde aldrig andas lustgas, det blev aldrig outhärdligt.
Det blev en rätt stor pojke, 3880 g, 54 cm. Huvudomfång på 37 cm. Den största av mina barn. Han ska heta Cornelis.

Grattis :banana:

Elliot kom 2012-12-21 kl 04.21
3730 g och 51 cm i v 37+5 :D

gick så fort att jag ej hann få epidural utan var tvungen å klara mig på lustgas.
sprack rätt mkt å har skitont men det går väl över ^^
bild kommer senare!

Grattis till dig också :D Hoppas dom sydde ihop dig bra och att det läker snabbt!

Härligt att det börjar dyka upp lite bukebebisar :love: Men det gör ju inte att man längtar mindre tills det är dags direkt ;)
Var till BM igår igen, SF-måttet var nu 34,5cm så det börjar stanna av nu. Bm tyckte fortfarande att de gick att rucka en aning på bebis huvud, men den här gången gjorde det sjukt ont och det kändes som det inte fanns plats alls för lillan att röra på huvudet. Ilade i hela bäckenet när BM klämde.
Är i vecka 36+5 idag.

Känner mig helt död, funderar på att lägga mig och sova någon timma så jag orkar med kvällen ;) . Sonen är hos mormor&morfar IGEN, passar på att unna mig lite barnledighet nu innan jag får en liten vilket innebär att jag inte kommer kunna vara själv närmsta halvåret :D

Nä, men dom tjatade på mig om att få låna honom och gav till slut upp. Han älskar ju att vara där också, får antagligen hem honom imorgon ändå så det är rätt lugnt. Saknar ju honom när han inte är hemma, fast han har ju det roligare hos dem än med sin tjocka mor ( :angel: ) som inte orkar busa i hans tempo hela dagarna.

Just nu vägrar han vara med mig, utan står och tittar när pappa duschar istället... ;)

Vilka nöjen :D.

*kl*
Nu är sista ensamma dagen avklarad här! Skönt :). Var hos BM också, ett rätt kort besök som mest var på temat "vad gör du här, ska inte du föda barn nu?" ;), och lite information om rutinerna som gäller om man går över tiden. Min BM går på julledighet nu, så hur länge bebisen än bestämmer sig för att stanna så kommer jag inte träffa henne förrän vid efterkontrollen :p

Det är skönt att graviditeten snart är över. Nu börjar de kroppsliga symptomen matcha hur jag mår psykiskt. Senaste veckorna har illa måendet ökat rejällt, blää. Enligt MVC har hormonerna ökat igen vilket också märks i form av hormovallningar. Ända fördelen är att jag inte fryser utan tycker att vintervädret är väldigt behagligt.

Vad jobbigt med nytt illamående, men härligt som sagt att målet hägrar nära nu!

La i dom sista bäbiskläderna i byrån förut, och beklagade mig högt och ljudligt för min man över att vi har för mycket kläder. Var ska vi få plats med allt rosa vi ska köpa om de blir en tös ;) det är ju redan packat till max i byrån :P

Det är ett av Hugos största nöjen, att titta på när man duschar. Men han vill inte vara med inne i duschen. Han har blivit erbjuden så många gånger, men nej. Han ska bada i badkaret, annars får det vara. ;) Undra vad det blir av honom, vi kanske måste sluta låta honom vara i duschrummet när någon av oss duschar... :eek: ;)

Vi klarade av fredagen hos mormor också. Nu är pappa ledig i fem dagar, och det är så himla skönt! I morse fick jag frukost på sängen klockan åtta, istället för att gå upp och göra frukost till både mig och H vid kvart i sju. Sen kunde jag ligga och fortsätta dra mig i ytterligare en timme. Snacka om lyx! :D

Du har ju leveransdatum idag! :idea: Hoppas bebis bestämmer sig för en annan dag än julafton (för bebisens egen skull i framtiden)! ;)

Numma: Mitt illamående har också tagit lite mer fart nu igen, men inte så att jag tycker det är något att medicinera mot. Jag kräks någon gång, sen är det rätt okej igen. En blandning av ökade hormoner och sen att bebisen kommer upp mot magsäcken och kan trycka till där gör det antar jag.

Ferrari: Jag fick en hel kasse med kläder från min mamma igår som hon köpt till lillebror. Jag har ingen som helst aning om var jag ska göra av allt. Om det mot förmodan skulle bli en lillasyster så tycker jag att även tjejer klär i grönt (mycket blått har vi inte eftersom det är "fel färg" för Hugo), så här blir det inte en massa rosa inköp i alla fall. :angel:

Äh, jag hoppas att du köper rosa till bebisen om du tycker om det, oavsett vad den visar sig vara av för slag! :p

Det låter som att han är ett fullt normalt dokusåpafan ;).

Grattis till din lyxiga dag också, det lät väldigt skönt! Vi har ägnat BF-dagen åt att få ihop en preliminär planering för de närmaste dagarna/julfirandet, köpa på oss lite mat och inse att vi verkar ha lyckats slarva bort julgransbelysningen - skickligt värre :cool:. Nu satsar vi på bebis 2013 - wish me luck :p

För att toppa på min lyxiga dag lite extra så skickade jag H och sambo till farmor och farfar. Jag satte mig i soffan med en chokladask och kollade på sista avsnittet av Morden i Sandhamn innan jag la mig i ett varmt bad i över en timme. :angel: :D

Dessvärre hjälper inte varma bad mot fogarna lägre. Det har faktiskt gjort det hela graviditeten fram till att jag sträckte till hela bäckenet förra helgen...

Hoppas på en 2013-bebis för er! ;)

Choklaaaad! :d Tur att jag har ett förråd i kylen att nalla av så att jag slipper att bli alltför avundsjuk!

Trist att du inte får lindring av varma bad längre. Annars är det fantastiskt vad varmt vatten ofta kan göra för både kropp och själ...

Trazel, vilken härlig dag. Det är du välförtjänt utav.

Det jag tycker är jobbigast nu är att jag blivit förlossningshypokondriker, allt som inte känns precis som vanligt gör att jag inbillar mig att förlossningen är på gång, så frustrerande. Jag är väl skadad av förra förlossningen då sonen kom ca 4 veckor för tidigt och det är ungefär i de krokarna nu.

Äh, jag hoppas att du köper rosa till bebisen om du tycker om det, oavsett vad den visar sig vara av för slag! :p

Tss.. BARA för att det är så tramsigt detta genustänkandet så går jag all in för blått till pojke och rosa till tös :D . Har massor av gult och rött så tror jag överlever, också fina tjejfärger.. Rosa har jag inte vågat köpa så mycket, 1 body, några strumpor och små kanintofflor :angel:

Vill andra klä sina pojkar i rosa små klänningar, så är jag mycket positiv till det. Men hemma hos mig, så länge det inte klagas, så är det rosa/flicka och blå/pojk. Att min grabb passar superbra i blått (hade tänkt grönt till honom först, men blå ÄR hans färg) är en helt annan femma. Han föredrar tåg, bilar, flygplan framför dockor (han har faktiskt fått en docka & docksäng) så många kläder har motiv av det.

Blir det en tös och hon blir tokig i lastbilar så får hon självklart ha på sig kläder med lastbilar, jag är öppen för vad barnen vill... om vi säger så. :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar