Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Jag har ett alldeles för stort förråd av choklad. Fast jag klagar inte. Jag gör väl det där fram mot mars eller så när jag ska gå ner kilona igen... :angel: ;)

numma: Jag får för mig att det läcker fostervatten titt som tätt. Så sätter jag i ett trosskydd, sen är det inte ens fuktigt efter några timmar... :angel: Men men, vi har nog alla något vi hakar upp oss på! ;)

*kl*
Haft en helvetesnatt och inte kunnat sova mer än ca 3 tim :( Ont i kroppen och förjävlig halsbränna. Har inte haft speciellt mkt halsbränna alls under graviditeten så har inte köpt hem nå medecin. Lite drygt inatt när det kändes som att hela bröstet skulle brinna upp typ. Testade att sitta upp och sova, men det hjälpte inte heller. Lider med er som haft halsbränna genom hela grav!

Sen undrar ja om de är normalt att samla på sig så mkt vätska i armarna som jag gjort. ja är hur öm som helst om nån tar där och får jag snygga blåmärken på en gång.:eek:

*kl*
Haft en helvetesnatt....

Du med? Jag började igår kväll vid halv 11 att spy. Fick i mig lite vätska och hoppade i säng. Vaknade vid 2 och spydde upp vätskan jag fått i mig innan jag gick och la mig. Gick och la mig utan att dricka något, vaknar ytterligare en timma senare och spydde massa galla.

Har försökt dricka vatten lugnt nu på morgonen, men om det inte får stanna så vet jag inte vad jag gör... tror inte det är magsjuka för då mår jag illa hela tiden, men konstigt är det. Såhär dagen innan jul och allt :(

Jag fick tips av en vän igår att ta en matsked lingonsylt om du inte har något hemma för halsbrännan! Jag har ju haft halsbränna varje dag/natt sen v 18 ca,jag tar en tablett innan jag somnar,sen vaknar jag MINST en gång vid 3-4 och behöver ta en till. Ev en vid 06 också. Halsbrännan på dagarna har dock lugnat ner sig,nu är det bara nätterna jag behhöver ta på.

Ang helvetesnatt har jag också haft en,jag har haft såååå ont i magen,vaknat flera flera gånger,försökt vända på mig för att underlätta,lägga kudde under magen för att stötta upp osv. Jag är fortfarande osäker på om det beror på att magen blivit så stor,eller om det är några slags förvärkar,men jag börjar bli orolig för det sista! :crazy: Kommer små små molvärkar som även börjat ge ner mot ljumskarna nu också,och hela magen spänner till ORDENTLIGT i bland,känner även av lite bak i ryggen. Jag vill inte att det ska sätta igång något nu när det är julafton i morgon,innan nyår kan jag acceptera,men INTE innan julafton.

*knappen*

Men, att ni sovit så dåligt allihopa! :eek: När jag väl somnade sov jag som en klubbad säl i natt. Hugo sov dessutom ända till klockan två i sin säng, så jag blev inte ens sparkad på före det! :p Sen tog han sovmorgon till kvart i åtta.

Men eftersom jag sovit så hårt i natt så har ju fogarna bråkat mer än vanligt idag eftersom jag inte bytt sovställning tillräckligt ofta. :grin:

Men, sista tvättmaskinen är igång, all ren (och torr tvätt) är undanvikt, barnet matat och sover middag. Nu ska jag bara få igång skinkan på spisen och sen åka upp och handla det sista så tänker jag inte göra mer än griljera skinkan idag! :d

Hoppar in lite från vårmammorna, just för det där med svullnaden. Ring förlossningen och rådfråga så att det inte är någon fara.

Jag är snart på väg till förlossningen nästan,haft som mensvärkar hela dagen (sen tiiidigt tidigt i morse) och dom har bara ökat i styrka,nyss så pass att jag fick lov att ringa in till FL som absolut tyckte att det lät som det var på gång,så hon tyckte vi skulle komma in,jag vill dock avvakta ett tag till,jag åker inte in och sätter mig där typ 6 timmar innan julafton bara för att. Skillnad om det vore nästgårds,då hade jag väll kunnat åkt in så dom fick kolla,men än så länge så väljer jag att avvakta. Det är ju inte outhärdigt,bara som väldigt väldigt ond mensvärk som börjat gå bak mot ryggen,plus att det kommer en massa massa helt genomskinliga flytningar(?),dom är lite halvtjocka,men totalt genomskinliga,som slem bara. Tidigare så har dom ju varit lite åt det vit/gula ( :o ) hållet.

Har nyss duschat VARMT,så det vart lite bättre för stunden,men nu är det på gång igen. "Värkarna" håller inte i sig så länge,kanske 20-40 sekunder,och kommer helt oregelbundet,i bland går det en hel halvtimme emellan,i bland kommer det två innom 5 minuter.

Kan jag ha sån tur att det "bara" är förvärkar nu,eller är det så illa att det verkar ha satt igång?

Oj, om jag var du skulle jag nog åka in! Om inte annat så borde de ju kunna ge dig något att sova på och att det förhoppningsvis ger med sig då. Det är ju ändå ett tag kvar för dig. :)

Håller tummarna för att allt går bra för er i alla fall!

Jag har haft första riktiga förvärken idag i alla fall. En timmes varmt bad rådde bot på det och en begynnande migrän. Nu har jag fullt synfält igen i alla fall och bara lite huvudvärk. Ska stoppa i mig Alvedon lite senare så den fortfarande verkar när jag ska sova om det inte blir bättre.

Lillebror har varit riktigt aktiv idag! Antingen är det för att jag rört mig mycket, men tagit mycket pauser eller så är det för att Hugo varit väldigt pipig idag och han reagerar alltid när Hugo är ledsen... Jag är nästan lite rädd att han lyckats göra en kullerbytta så inte huvudet är ner längre. Sambon var jätteduktig att känna på magen hur han låg, så han får känna ikväll när Hugo somnat! :)

Alla har inte förvärkar, jag fick "mensvärk" på kvällen den 30/12, som kom i varierande styrka och hastighet under natten. 31/12 så var det rätt lugnt, kom mera regelbundet men ändå inte tillräckligt regelbundet, först framåt 17-tiden på nyårsafton kände jag att det nog var dags att åka in.

Och visst, sen satte det fart ordentligt ;)

Så, om jag vore du, så skulle jag åka in och kolla nu. Så får du veta om du får fira julafton lugnt & avslappnat imorgon eller inte.

Har klockat nu och värkarna kommer med ca 6-7 minuters mellanrum,så nu ska vi åka in och kika vad som händer eftersom det är lite tidigt. Hoppas vi får komma hem igen,vill inte att det ska vara dags riktigt än.

Julafton... God Jul alla vinterföräldrar 2012/2013 :)

Ingen Fibus som skrivit någon ny uppdatering ännu, tänkte på henne inatt när jag var uppe och försökte få lillkillen att somna om i sin nya säng igen. Men han sov 11,5 timma i sin nya säng!

Hoppas liten stannar inne lite till, om inte så lär ni få världens finaste julklapp! :love:

God Jul allihopa! :)

jul-1_zps43039f8d.jpg

Bjuder på en liten julbild också! :D

Och instämmer med trazel, om bäbisen hade bråttom ut Fibusen så har ni ju garanterat fått världens finaste julklapp!

KL

Önskar också alla en riktigt god jul :)

Min julafton spenderas på soffan med en massa choklad, gott! Skickade precis iväg en polarn&pyret rea beställning :) fick en massa fina kläder igår av svärmor också, men man kan väl aldrig ha för mycket ;)

Ikväll kommer mina föräldrar hit och firar, tredje dagen i rad med gäster. På tisdag blir det vila!!

Och just det 10 dagar till BF idag, hoppas den lille stannar inne till nästa år.

Ha en riktigt mysig julafton allihop! Och jag hoppas Fibusen uppdaterar oss snart :)

Kikar in en snabbis och uppdaterar:

Kom in och var öppen 3 cm,vart kvar över natten med en bricanyl i kroppen med förhoppningar att det skule avta. Runt 3-tiden så började det lätta,sen halvsov jag mellan 3 och 6,vaknade 2-3 ggr bara med lite lätt värk. Kl 6 var jag uppe en sväng och kissade och drack vatten,fick nån liten värk efter det också. Kl 8 vart vi väkta av personalen,dom tog blodtryck (hade varit ganska högt när vi kom in,150 nånting...) Nu låg det på 115/75. Lite äggvita i urinen,men inte så pass att vi ska vara oroliga över det. Ny ctg kurva gjordes vilket inte visade några sammandragningar,så vi vart utskickade på promenad för att se om jag klarade av att röra på mig utan att det sätter igång. Liiiite lite ryggvärk fick jag,men det släppte snabbt.

Dock visade undersökningen att det knappt är något kvar av livmodertappen,men fortfarande bara öppen 3 cm,så jag lyckades tjata mig hem,med lovord att komma tillbaka så fort det börjar värka igen,för nu är tydligen jag helt klar med latensfasen,så nu kan det gå undan om det börjar.

Känner av lite bak i ryggen fortfarande,så jag tror att det bli bebis i dag/i morgon.

Nu ska vi åka och äta lite julmat hos svärmor,sen hos min mamma som bara bor 15 min från förlossningen,så där är det skönt att vara om det drar igång!

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar