Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Lägger in magbilden från idag här också. :)

bild_zps05cc447b.jpg

Vecka 35 (24+2)

Inte är den så stor inte...

Kl.

Jag kom på att jag skulle försöka mig på enkelt men gott "julgodis", sätta marshmallows på grillpinnar och doppa i choklad och ha på strössel. Egentligen mest för att ha något att göra... Så jag köpte vanlig mjölkchoklad, mörk choklad och mintkrokant och tänkte göra några av varje. Well, efter första omgången känner jag hur fruktansvärt tråkigt det är, men kan inte förmå mig själv att strunta i resten.

Jaja... När jag var in på lassa i måndags var tappen 1,5 cm och mjuk, i fredags var den 3 cm så det har ju gått framåt. Läkaren i måndags trodde det mkt väl kunde sätta igång självmant innan nästa besök på spec.mv den 28e.

Och imorse tror jag slemproppen gick... Det behövdes iaf groteska mängder papper för att få bort allt :crazy: äckligt päckligt.

Åh, vad spännande! :D

Snart kanske en vinterbebis bestämmer sig för att titta ut i alla fall! ;)

Undra hur det går för uva, hon har ju BF i dagarna nu!

kl
Inte varit inne här på länge, jädrans vad ni ligger i och skriver ;)
Här har det varit fullt upp med flytt och allt runtomkring det. Nu har vi landet i nya huset och vi trivs superbra.
Imorgon är det Bm besök och på fredag går jag in i v35. Hallååå vart tog tiden vägen? Har tänkt att packa bbväska och tvätta bebiskläder efter nyår så bebis får allt gärna vara kvar ett tag till. Jag kommer sakna min mage sen. Har just nu så lite krämper att jag mest tycker det är mysigt med mage och att känna rörelserna innefrån :) Men jaf kanske hinner ändra mig. ;)

skriver med BF listan då mitt datum är ändrat.

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
22 - Jho - första barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
5 - Ferrari - andra barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14- Numma - andra barnet
18 - Fibusen - Första barnet
27 - trazel - andra barnet
31 - Trulsan - första barnet

Februari
7 - Chambery - första barnet
18 - tessiem - tredje barnet
23 - Nisse - andra barnet

Ja jag vill inte vara först ut iaf! :D
Men jag har fan inte en enda ond sammandragning eller förvärk. Men det kanske man inte behöver, vad vet jag :p

kl
Inte varit inne här på länge, jädrans vad ni ligger i och skriver ;)
Här har det varit fullt upp med flytt och allt runtomkring det. Nu har vi landet i nya huset och vi trivs superbra.
Imorgon är det Bm besök och på fredag går jag in i v35. Hallååå vart tog tiden vägen? Har tänkt att packa bbväska och tvätta bebiskläder efter nyår så bebis får allt gärna vara kvar ett tag till. Jag kommer sakna min mage sen. Har just nu så lite krämper att jag mest tycker det är mysigt med mage och att känna rörelserna innefrån :) Men jaf kanske hinner ändra mig. ;)

skriver med BF listan då mitt datum är ändrat.

December
1 - Sapfo
10 - Mustasukka- fjärde barnet
22 - uva - andra barnet
22 - Jho - första barnet
23 - SusieQ - första barnet
30 - Snna - första barnet

Januari
3 - escade - första barnet
4 - westernsuzie - första barnet
5 - Karolajna - första barnet
5 - Ferrari - andra barnet
6 - Fridaespaña - första barnet
6 - Zody - andra barnet
13 - saint__anger - första barnet
14- Numma - andra barnet
18 - Fibusen - Första barnet
27 - trazel - andra barnet
31 - Trulsan - första barnet

Februari
7 - Chambery - första barnet
18 - tessiem - tredje barnet
23 - Nisse - andra barnet

Jag tror bestämt att du bytt nick... :angel:

Men jag har fan inte en enda ond sammandragning eller förvärk. Men det kanske man inte behöver, vad vet jag :p

Näääe, det sa min mamma förra gången jag var gravid och hade en massa sammandragningar och förvärkar och frågade henne om det. Hon hade inte haft det en enda gång på sina tre graviditeter, så hon hade inte så mycket att komma med. ;)

Någon blir först ut i alla fall. Men jag tycker nog att Mustasukka måste få den platsen om hon inte redan hunnit med det! ;)

Men, men... du har ju samma BF-datum som mig, inte ska väl du få barn nu då ;) Jag har sagt åt min lilla räka att hon minsann måste vänta tills efter jul, nyår och födelsedagsfirande... så jag fått det överstökat, hon verkar ju lyssna hittills då det änsålänge känns rätt lugnt. Men har mina föraningar om att hon kommer komma i mellandagarna ;)

Min barnmorska sa det idag också; du kommer inte bli, besviken nu om det blir en pojk som kommer ut?
Jag sa bara med ett stort smile: För min del blir jag glad oavsett, så länge liten är frisk. Att jag kallar liten för hon är ju för att det såg ut som det på RUL. Så jag lär väl mest bli överraskad om det kommer ut något annat ;)

Jag ser ju bara fördelar oavsett ifall det är en tös eller pojk, sen är det väl synd om allt rosa min mamma stickat blir liggandes oanvänt ett par år. Men det är väl en mindre bagatell i det hela :angel:

skönt att alla mår så pass bra :), va ett tag sen jag skrev, hunnit med "sista" BM kollat sockerbelastning samt passat på att ha lite "ångest"
Den lill* är fixerad och ej ruckbar längre, så nu får den gärna titta ut :p är dock beräknad till lördag 22/12-12 men jag blir inte ledsen om den vill titta ut på en gång :grin: dock så tror vi att med vår tur kommer den ner 24 eller 31 :p men bara den är frisk :love: och allt sitter där det ska

*har tillräckligt med förvärkar, även dom som håller i sig lå:devil:ng tid. *handterbart men det är inte skönt.

Vill komma tillbaka till min gamla kropp, ha en liten o sen börja träna djuren igen, det kommer nog få vänta då sambon skall ner till vårt hus i Italien för renovering. Klart man vill med till "värmen" men någon måste ju fixa allt hemma, ta hand om djur och barn :love:

Nyfiken på vem av oss som blir först, det är precis lika spännande som när man väntar föl, eller vet någon som väntar föl :angel:

Även jag har varit till BM, v. 37+1. (igår)

Bebis ligger högt upp, fullt rörlig men med huvudet åt rätt håll. (ingen fara tydligen, inte ovanligt att bebis inte fixerar sig eller blir ruckbar på omföderskor)
Hjärtljud på 147 slag/minut
Blodtryck på 120/60
Vikt +9 kg
SF-mått 35 cm (hon fick det till 34 först, vilket var samma som för två veckor sedan.. Så har ökat en cm på två veckor)
BM sa även att hon tycker bebis känns liten där inne, och att jag har en "undervisningsmage" - precis som Ferarri! :D Får se om SF-måttet ökat något till nästa besök som är den 4 jan, annars ber jag om ett UL - trots att det är så nära BF.Jag tycker ju själv att bebis känns liten där inne, men jag kan ju ha fel :D

Nu har jag äntligen jullov, så nu ska jag tanka massa energi och bara mysa över jul och nyår. Och försöka "boa" lite :D

Härligt med jullov! :bow:

Jag tror det var runt de veckorna du är i nu som mitt SF-mått minskade med Hugo. Då hade han sjunkit och låg lägre, så det var inte så märkligt i alla fall. ;)

Jag tycker också att bebis känns liten... Men det kanske är för att man jämför med blivande storasyskonet - då är de ju pyttesmå fast de är helt normala. :p Antingen så bär jag ju bebisen djupt eller vad man kallar det, eller så är det helt enkelt en liten bebis. Han verkar ju må bra i alla fall, så det är nog inga konstigheter. :)

Otroligt skönt, nu kan jag "slappa" i ett par veckor innan allt drar igång igen i januari. Dock kommer jag sköta den första månaden hemifrån.

Här kan vi ju inte skylla på att bebis sjunkit ner i bäckenet eftersom hen ligger fullt rörlig ovanför bäckenet. ;) Mycket därför jag upplever bebis som liten tror jag, den ligger högt upp men ändå har jag inga som helst problem med tryck upp mot revbenen osv. Minns att Stella kändes så himla mycket större och hon var fixerad vid den här tiden..
Även den här lilla verkar ju må bra, så det är säkert ingen fara :D

Nu är min bebis äntligen här!
Föddes 19/12 kl 19.56. Vattnet gick hemma vid 17.30. Beslöt oss för att inte vänta på värkarna, utan åkte in direkt. I bilen började jag få värkar med 2-3 min mellan. Var inne på förlossningen 19. Öppen 7 cm. Fullt öppen 19.50. Det gick undan. Behövde aldrig andas lustgas, det blev aldrig outhärdligt.
Det blev en rätt stor pojke, 3880 g, 54 cm. Huvudomfång på 37 cm. Den största av mina barn. Han ska heta Cornelis.

Föddes 19/12 kl 19.56. Vattnet gick hemma vid 17.30. Beslöt oss för att inte vänta på värkarna, utan åkte in direkt. I bilen började jag få värkar med 2-3 min mellan. Var inne på förlossningen 19. Öppen 7 cm. Fullt öppen 19.50. Det gick undan. Behövde aldrig andas lustgas, det blev aldrig outhärdligt.
Det blev en rätt stor pojke, 3880 g, 54 cm. Huvudomfång på 37 cm. Den största av mina barn. Han ska heta Cornelis.

Grattis! Skönt att du slapp bli igångsatt på julafton.

Välkommen lilla Cornelis, första vinterbebisen i denna tråden!

Jag låg och sov. Tills min son började spy i hela sängen. Mannen slängde in honom i duschen medans jag bäddade torrt. Och sen när lillgrabben väl somnat igen så är liten i magen i full gång och lever rövare i magen.

Isaac ville visst gå på jullov redan nu, så blir ingen sista dag på förskolan imorgon utan nu är han ledig tills den 8e januari. =)

Jippi! :bump: Grattis,och vad skönt att allt har gått bra!

Och jag har ju också födelsedag 19/12,och det är faktist inte såååå illa! ;)

Åååh grattis, vad roligt!!

Så där har jag med! För typ två veckor sen när det var superstressigt på jobbet hade jag för tusan sammandragningar och ont i magen heeela tiden. Nu är det INGENTING! :D Beror antagligen på att jag har lagt ner jobbet totalt, sitter bara här och fixar lite smågrejer och tänker att jag ändå inte hinner med nåt vettigt :D rätt skönt, men undrar om bebin planerar att gå jättemycket över tiden eller nåt nu?

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 083
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar