Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, tycker det lÄter gulligt!Ordet damask tycker jag Àr fult
à h! lösgodis, det lÄter som nÄgon lös Àcklig sörja (vilket det iofs kanske Àr). Jag Àter dÀremot gÀrna smÄgodis
Busa. Sagt av vuxna mÀnniskor till vuxna mÀnniskor.I engelsk sprÄkliga lÀnder Àr ordet "moist" nÄgot som verkar ge obehag.
Har du nÄgot ord som ger dig associationer i liknelse med naglar pÄ en griffeltavla?
Jag tycker det lÄter vÀldigt illa nÀr folk refererar till sin manliga partner som "gubbe". AlltsÄ som i "mÄste Äka in och hÀmta gubben i stan", "min gubbe jobbar med ekonomi", och sÄ vidare. MAN, sÀg MAN för helskotta! Ja, eller sambo, make, partner, sÀrbo, vad som nu kan tÀnkas passa.
Ordet prov och kunskapskontrollI engelsk sprÄkliga lÀnder Àr ordet "moist" nÄgot som verkar ge obehag.
Har du nÄgot ord som ger dig associationer i liknelse med naglar pÄ en griffeltavla?
Eh ja! SmakmĂ€ssigt har det alltid varit en av mina favoriter, men alla sa mockarutor nĂ€r jag vĂ€xte upp, bĂ„de hemma och hos kompisar. Jag var nog ganska stor, typ högstadiet i alla fall, nĂ€r jag hörde kĂ€rleksmums första gĂ„ngen. KĂ€nde mest bara ânu har ni ju förstört hela kakan för mig med det hĂ€r vidriga namnet!âKĂ€rleksmums - fyfan vilket vidrigt ord.
Aldrig hört! Vad betyder det? Jag tÀnker nÄgonting i stil med först och fÀrsk?FÀrst Àr förövrigt ett extremt fult ord. Ger mig inte rysningar men jag reagerar varje gÄng jag hör det för att det Àr sÄ fult.
Exakt! Och vill man inte sÀga knulla sÄ vad Àr det för fel pÄ ligga? Du behöver ju liksom inte antingen sÀga det grövsta av grövsta, eller mes-mysa, du kan fortfarande vara pÄ en rumsren nivÄ.Ordet kÀrleksmums Àr förskrÀckligt och jag fÄr spatt av att det verkar vara vedertaget namn för bakverket. Det heter snoddas, punkt slut.
TÄl ej nÀr nÄgon benÀmner sin partner som gubben/pojken eller tanten/kÀringen. Vad Àr det för fel pÄ sambo, partner, man/fru, eller make/maka?
Att sÀga mys eller liknande "gulliga" ord nÀr man menar sex borde det vara spöstraff pÄ. Vill du göra vuxengrejer fÄr du tala om dem som en vuxen ocksÄ.
De flesta ord som anvÀnds till kroppsdelar Àr egentligen hemska.
LÀsk Àr sÄ fultNavel och lÀsk.
För mej sĂ„ Ă€r mockarutor och kĂ€rleksmums tvĂ„ olika kakor. KĂ€rleksmums har vit smörkrĂ€m (tror jag det var) som glasyr. Men namnet Ă€r rĂ€tt creepy oavsett.Eh ja! SmakmĂ€ssigt har det alltid varit en av mina favoriter, men alla sa mockarutor nĂ€r jag vĂ€xte upp, bĂ„de hemma och hos kompisar. Jag var nog ganska stor, typ högstadiet i alla fall, nĂ€r jag hörde kĂ€rleksmums första gĂ„ngen. KĂ€nde mest bara ânu har ni ju förstört hela kakan för mig med det hĂ€r vidriga namnet!â
Varför tÀnker jag osökt pÄ hÀstlÀppar De pÄminner ju lite om kÀrleksmums⊠bakelsen alltsÄLÀsk Àr sÄ fult
För mej sÄ Àr mockarutor och kÀrleksmums tvÄ olika kakor. KÀrleksmums har vit smörkrÀm (tror jag det var) som glasyr. Men namnet Àr rÀtt creepy oavsett.
DÄ kommer ju ordet smörkrÀm pÄ tal. Smör och krÀm Àr liksom illa nog men nÀr man dessutom klibbar ihop dem blir det ett superÀckligt ord.LÀsk Àr sÄ fult
För mej sÄ Àr mockarutor och kÀrleksmums tvÄ olika kakor. KÀrleksmums har vit smörkrÀm (tror jag det var) som glasyr. Men namnet Àr rÀtt creepy oavsett.