Ja precis nåt sånt tänkte jag. Använder inte ordet själv men det är så jag hört det användas.När man nibblar kapar/klipper/skär man i plåt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis nåt sånt tänkte jag. Använder inte ordet själv men det är så jag hört det användas.När man nibblar kapar/klipper/skär man i plåt
Slidhornsdjur åxåSlida, både beträffande själva könsorganet och när man pratar om tex knivslidor.
Reklampelare, kanske?Det är egentligen inte engelskan som stör mig utan själva termen. Vad gör en "influencer" till en influencer/påverkare mer än, säg, en polis, politiker eller fotbollstränare?
Det är self branding det handlar om, och således borde influencers kallas för exempelvis "self-brander" eller vad nu den svenska termen för det skulle vara.
Kändiskåta kanske? Lobbyist? Konsumtions-lobbyister? När-ingen-ville-anställa-en kanske?Det är egentligen inte engelskan som stör mig utan själva termen. Vad gör en "influencer" till en influencer/påverkare mer än, säg, en polis, politiker eller fotbollstränare?
Det är self branding det handlar om, och således borde influencers kallas för exempelvis "self-brander" eller vad nu den svenska termen för det skulle vara.
Själv klarar jag inte av ordet pinka, för det användes ofta av föräldrar och deras bekanta och det låter så fruktansvärt löjligt att säga att man ska gå och pinka när man är en vuxen människa.Pissa är ett ord jag avskyr. Får en inre bild av en karl som pissar Hårt så det stänker.
(tar emot att skriva det)
Det slog mig nu nä jag läste ditt inlägg att jag vet många "här" som verkar ha svårt för - is. Mellis, föris osv.
Jag har inga problem med "mys", jag tycker mysfredag är ett ganska bra ord tex.
Men får uppstötningar när jag tänker på trådar på familjeforumet som hade benämningar som "myspinne".
()
Min ponny som hette lilla my kallades för mysan, myspys eller något annat i den riktningen
Hade en patient som var 85+ som hade stomi, som alltid sa "nu pluttar jag!" när påsen började växaSjälv klarar jag inte av ordet pinka, för det användes ofta av föräldrar och deras bekanta och det låter så fruktansvärt löjligt att säga att man ska gå och pinka när man är en vuxen människa.
Svenskans grövre ord för könsdelar, gillar inte ens att skriva ut dom. Tänker på F-ordet och K-ordet, tycker de är så fula.Har du något ord som ger dig associationer i liknelse med naglar på en griffeltavla?
Bra där. Jag ryser av denna användning av bästa hit och dit. Alla vänner man har kan väl inte vara bäst?Medelålders instagramspråk. ”Det är sen gammalt” Fika med den bästa” Sen har jag ett orimligt hat för ”krya”. Skriv krya på dig för helvete.
Fast det är nog lite ett missbruk/missanvändning/nyanvändning av en gammal skriftlig hälsningsfras, då man inleder ett brev med "Bäste Cattis_E"...?Bra där. Jag ryser av denna användning av bästa hit och dit. Alla vänner man har kan väl inte vara bäst?