Men snoddas var ju typ lika fultOrdet kärleksmums är förskräckligt och jag får spatt av att det verkar vara vedertaget namn för bakverket. Det heter snoddas, punkt slut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men snoddas var ju typ lika fultOrdet kärleksmums är förskräckligt och jag får spatt av att det verkar vara vedertaget namn för bakverket. Det heter snoddas, punkt slut.
Då är det mockarutor jag menar, den med chokladglasyr på. Då blir jag ännu mer upprörd om folk kallar det kärleksmums om det ordet egentligen är en helt annan kaka.Läsk är så fult
För mej så är mockarutor och kärleksmums två olika kakor. Kärleksmums har vit smörkräm (tror jag det var) som glasyr. Men namnet är rätt creepy oavsett.
Men elller hur! Vad är det för fel på chokladrutor?Men snoddas var ju typ lika fult
Märkligt att det finns så många olika namn på samma bakelse. Snoddas vem kom på det namnet ensMen elller hur! Vad är det för fel på chokladrutor?
Görs det ens? Jag tänker bara bajskluttJag tycker väldigt illa om ordet klutt. Särskilt när det används i mat- och baksammanhang.
Få, färre, färst.Aldrig hört! Vad betyder det? Jag tänker någonting i stil med först och färsk?
Pissa är ett ord jag avskyr. Får en inre bild av en karl som pissar Hårt så det stänker.
(tar emot att skriva det)
Få, färre, färst.
Tyvärr
Luggas (om hår) är inte så vanligt tack och lov för jag får spel av det.
Plättlätt och snutta är vidriga, och tyvärr rätt populära på detta forum.
Görs det ens? Jag tänker bara bajsklutt
Snutta är väl när ungar suger på någonting istället för ett bröst? Jag tänker mest på kattungar och hundvalpar när jag hör ordet.Vad är snutta? Påminner mig om sutta som också är
Och @Tilly_85Snutta är väl när ungar suger på någonting istället för ett bröst? Jag tänker mest på kattungar och hundvalpar när jag hör ordet.
Åh kallingar!Min sambo klarar inte av orden "pissa" eller "kallingar/kalsonger". Han tycker alltid att man ska säga boxer istället. Jag är tyvärr en användare av båda orden .
Jag har problem med folk som kallar sin partner för älskning/honey etc offentligt. Hen har väl ett namn??!
Om köttet får smak av ullen så att det smakar kofta har inget att göra med om det är ekologiskt eller inte. Det beror på hur noga slaktaren är. Ullfett ger snabbt ullsmak åt köttet så det gäller att vara hemskt noga vid slakt så att kniven inte kommer i kontakt med pälsen. Samma sak gäller vid älgslakt, annars blir det obehaglig viltsmak på köttet.Lamm smakar som kofta? (Fast det gör det inte när det är ekologiskt och mått bra)...