Vilken hund ska jag välja?

Sv: Vilken hund ska jag välja?

Jag vet flera whippet som fungerar kanon till agility! Jag ska prova med mina egna whippar till hösten!

Senast ändrad av en moderator:

. Min sambo är allergisk men känner inte av mina dv.schnauzrar det minsta. Dock så undviker han att stoppa ner anskitet i pälsen på dem när de är nytrimmade.

min pappa är allergisk men tål också såna!

Btw, pumi brukar väl de flesta allergiker tåla?

Varför inte en portugisisk Vattenhund? Visserligen är dom långhåriga, men allergivänliga. Snabba & sportiga hundar som är med på det mesta och dessutom bra vaktegenskaper.

En ras jag absolut kan tänka mig den dag någon av mina rottiskillar inte finns mer. /Linda

Jag har en softis ( Irish Soft Coated Wheaten Terrier) och han är jätteduktig på agillity. Men pga att han rymmer iväg så tävlar jag inte med honom....:angel: Han fäller ingenting och pälsen är väldigt mjuk ;) Man måste ju då borsta hunden så det inte blir tovor och klippa lite då och då.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 557
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 210
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 569
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar