Viktuppgång under graviditet?

Sv: Viktuppgång under graviditet?

Jag vägde in på 90 kilo den här veckan i vecka 26+0. Totalt har jag gått upp 5 kilo hitills, men det är ju låångt kvar!

Jag har gått ner nu så min vikt är på -1kg sedan inskrivningen :)

Är i v.19 ( 18+4 )

3 dagar över tiden och senast jag vägde mig hade jag gått upp 19 kg...

har gått upp 3 kg sedan inskrivning v 16 är i v 21. gått upp 7kg:confused: sen jag plussa men mkt pga jag var tvungen att inte gå ner i vikt då min brudklänning var av tubmodell på gränsen till förstor när det började dra ihop sig så fick äta upp mig 3-4 kg så inte klänningen skulle kasa ner:grin:

*lånar knappen*

Är i v 35+3 och har gått upp 4,9kg än så länge.

Men allt har växt normalt och pyret går lite, lite över normalkurvan så att säga så h*n har väl tagit det mesta av mig.:D

(och av mig finns det gott om sen innan:angel:)

kl

Är nu i vecka 21 och har gått upp från 57 kg till 60 kg. Vågen brukar stå på mellan 54-58 kg i vanliga fall men vid inskrivningen i vecka 10 vägde jag 57.

kl

Vägde mig i morse, v 26+3 och det var inte roligt. Det har gått lite fort på slutet så jag hoppas det stagnerar litegrann. :)
Åandra sidan så känns det som om magen ökat rätt rejält oxå på slutet och någonstans måste det ju synas/ta vägen...

Enligt "viktökningstabellen under graviditet" på niomanader.se så ligger jag iallafall rätt synkat mot min uppskattade/önskade viktökning så då ska jag hålla mig under min önskade gräns på 80 kilo... Men, antagligen så lär jag väl sluta på sådär 95 kilo. :D

kl

Vägde mig i morse, v 26+3 och det var inte roligt. Det har gått lite fort på slutet så jag hoppas det stagnerar litegrann. :)
Åandra sidan så känns det som om magen ökat rätt rejält oxå på slutet och någonstans måste det ju synas/ta vägen...

Enligt "viktökningstabellen under graviditet" på niomanader.se så ligger jag iallafall rätt synkat mot min uppskattade/önskade viktökning så då ska jag hålla mig under min önskade gräns på 80 kilo... Men, antagligen så lär jag väl sluta på sådär 95 kilo. :D

Ja precis, för min del är det bara magen som växt än så länge så de kilona jag gått upp är typ bara en stor mage. Sen har jag haft en lång period då jag knappt kunnat äta men nu har jag kommit tillbaka till mitt vanliga jag + att jag äter mer än vanligt så det är inte konstigt om kilona ökar.

Nej, det är ju inte konstigt alls. Ffa när jag, till sambons stora glädje, börjat använda riktig grädde i maten... :D

Jag gick upp 6.5kg under hela graviditen, fick min dotter i vecka. 35 och så hon vägde ju bara 1 595g.

Kanske hade gått upp mer om hon stannat där hon skulle och växt "normalt":)

Nu efter 2 veckor så är 8kg borta:crazy:

Kan även tillägga i v. 22 hade jag gått upp: 3.4kg

Senast ändrad av en moderator:

*kl*
v. 29, viktuppgång sedan inskrivning; 10,5 kg!! Sedan innan graviditeten; 9 kilo... :eek:

Fast jag fattar inte riktigt vart alla kilon sitter dock, jag får fortfarande på mig mina gamla byxor om jag låter bli att knäppa översta knappen och jag tycker inte ansiktet "svällt"...
Barnmorskan tyckte idag att jag hade en så liten (liten?!?) och söt mage och barnmorskestudenten tyckte att jag såg så fin ut så så det fanns ingen anledning att väga mig...

Det är ju några kg där inne iaf med vatten o moderkaka o bebis osv, ökad blodmängd o vätska... Men det låter "mycket" o syns inte :D

Det låter hur mycket somhelst!!
Jag fick världens chock när jag ställde mig på vågen. :)
Men sen tänkte jag efter, att egentligen är jag bara ett par kilo tyngre nu än vad jag var för ett år sedan, tänk om jag inte gått ner de där 7 kilona jag promenerade bort i våras!!
Alla värden hos BM var bra också så allt ska väl vara lugnt. Det blir långa promenader med barnvagnen till våren! Nu snöar det på tvären och blåser som tusan så jag tänker definitivt inte börja promenera nu. :D

Det låter hur mycket somhelst!!
Jag fick världens chock när jag ställde mig på vågen. :)
Men sen tänkte jag efter, att egentligen är jag bara ett par kilo tyngre nu än vad jag var för ett år sedan, tänk om jag inte gått ner de där 7 kilona jag promenerade bort i våras!!
Alla värden hos BM var bra också så allt ska väl vara lugnt. Det blir långa promenader med barnvagnen till våren! Nu snöar det på tvären och blåser som tusan så jag tänker definitivt inte börja promenera nu. :D

Så blir det här med :D Långa prommisar till våren. Tycker det är dömysigt med snö men jag kan knappt gå på plan mark för jag har så förbaskat %&¤"/("%# ont med nerver i kläm o fan o hans moster. Igår trodde jag att jag skulle börja gråta 10 ggr. SYND OM MIG (:D)

Usch vad besvärligt!!
Jag är väl rätt lyckligt lottad egentligen, jag får ont i ryggen om jag sitter länge men jag kan fortfarande rida och fixa hästarna utan problem. :)
Stackars hästen som får lov att kånka omkring på tio kilo extra matte!! :eek: Det slog mig nu! :rofl:

*kl*

Är nu i v 18 och har gått upp lite drygt 4 kg totalt. Hade gått ner 2-3 hg mot förra veckan, när jag vägde mig imorse.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: MML
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 938
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar