Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ojoj vad lite! Men vägde du mycket själv innan du blev gravid? För man rekommenderas ju att gå upp minst bla bla.. 11 kg? Nåt sånt. Om man inte är överviktig då är det mindre!
Lupin;11434680Jag var på inskrivning i torsdags och BM tyckte att jag gick upp lagom mycket förra gången (15 kg totalt) och att jag skulle sikta på det den här gången med. :)[/QUOTE skrev:Jag gick upp 14 kg första graviditeten, var helnöjd med det och siktade på det andra gången med. Men då gick jag upp 21 kg och kände mig som en flodhäst på slutet. Första graviditeten svullade jag rätt rejält efter v.20 då jag mådde bra igen, bara spydde första 20 veckorna, men inget verkade sätta sig på kroppen direkt.
Denna graviditet försökte jag att hålla igen och ändå gick jag upp så mkt. Men det berodde ant på att jag samlade på mig så mkt vätska, gick upp 3 kg sista veckan. Väldigt glad att jag fick redan i v.38...
Jag gick upp 14 kg första graviditeten, var helnöjd med det och siktade på det andra gången med. Men då gick jag upp 21 kg och kände mig som en flodhäst på slutet. Första graviditeten svullade jag rätt rejält efter v.20 då jag mådde bra igen, bara spydde första 20 veckorna, men inget verkade sätta sig på kroppen direkt.
Denna graviditet försökte jag att hålla igen och ändå gick jag upp så mkt. Men det berodde ant på att jag samlade på mig så mkt vätska, gick upp 3 kg sista veckan. Väldigt glad att jag fick redan i v.38...
KL
Nu är jag i vecka 19 och har gått upp 2,3 kg sen inskrivningen. Hur ser det ut för alla andra pappskallar?