Viktuppgång under graviditet?

Sv: Viktuppgång under graviditet?

Nja, det har jag lite svårt att tro. Snarare vill man kanske inte räkna in precis hela viktuppgången? :D

Nja, det har jag lite svårt att tro. Snarare vill man kanske inte räkna in precis hela viktuppgången? :D

tror du? :D Jag hade inte vägt mig på ett halvår innan inskrivningen. Däremot hade jag knappast min idealvikt den dagen (perioden) ;) Men jag hade förmodligen gått upp pga lat sommar så det räknas inte för mig.

Jag har gått halva tiden nu och har inte gått upp något totalt sett. Däremot gick jag ner 2 kg första veckorna efter plusset och vid inskrivningen vägde jag alltså -2 kg. Dom 2 kilona har jag gått upp nu men räknat från plusset så väger jag samma :D

Jag skrev in mig i v 6 och då hade jag inte hunnit gå upp något vad jag vet. Så jag räknar ifrån inskrivningsdatumet.

//Julia

Jag har gått halva tiden nu och har inte gått upp något totalt sett. Däremot gick jag ner 2 kg första veckorna efter plusset och vid inskrivningen vägde jag alltså -2 kg. Dom 2 kilona har jag gått upp nu men räknat från plusset så väger jag samma :D

det var som fan :) verkligen olika det här ser man.

Jag är i V 30 (29+0) idag och har gått upp 5 kg. När jag hamnade på sjukhus 13:e Augusti hade jag samma vikt, alltså är vikten oförändrad under senaste 2,5 mån. Dock har bebbe vuxit massvis, så vikten har väl jämnat ut sig på att jag inte kunnat röra mig och inte har en muskel kvar i kroppen :p.

Min vänstra fotled är ungefär lika tjock som pojkvännens tumme *överdriva*

Jag är i V 30 (29+0) idag och har gått upp 5 kg. När jag hamnade på sjukhus 13:e Augusti hade jag samma vikt, alltså är vikten oförändrad under senaste 2,5 mån. Dock har bebbe vuxit massvis, så vikten har väl jämnat ut sig på att jag inte kunnat röra mig och inte har en muskel kvar i kroppen :p.

Min vänstra fotled är ungefär lika tjock som pojkvännens tumme *överdriva*

Jag har i väldigt jämn takt gått upp från 57 kg när jag blev gravid till 78 kg igår och jag är gravid i v. 42+0 imorn. Så med 2 veckors övertid har jag gått upp 21 kg :angel: Säkert 1 kg till tills på lördag då jag blir igångsatt så jag gissar på att jag kommer att ha gått upp 22kg sammanlagt ca, under hela graviditeten.

Jag har samlat vätska som en besatt nu sista veckorna, gått upp från 76,6 till 78 på 6 dagar... :grin: Jag ser ut osm en barbamamma just nu :idea:

Jag har gått upp 17 kg till 89 (är i v 37) från min normalvikt, som är 72 kg (174 cm lång). Har inte haft någon ätnoja, men däremot inte ätit mindre än vanligt heller, trots att jag rör mig ganska mycket mindre... Är ridlärare och ledig på havandeskapspenning, och skillnaden på att jobba heltid i ett fysiskt jobb samt rida i allafall 4-5 rejäla pass i veckan mot att knalla runt hemma och gå någon promenad med hundarna varje dag är ju ganska stor. Har nog fått några extrakilon genom detta... Min BM tyckte inte viktuppgången var något att oroa sig för, eftersom jag var normalviktig (BMI 23, något) från början och normalt sett är aktiv. Hoppas hon har rätt...

Jag har varit ärlig med mina siffror, men den första gången vet jag faktiskt inte vad jag vägde exakt när jag blev gravid. För jag var groteskt stor innan jag blev gravid och var grymt illamående under de två första graviditeterna.

Räknar allesammans viktuppgången med start från inskrivningen? Varför det i så fall? Man vägde väl något när man plussade också? Och de flesta brukar hinna gå upp något/några kg från plusset till inskrivningen. ;)

Jag räknade från vad jag brukar väga i normala fall och vad jag vägde när jag var på förlossningen. Men från plusset till inskrivningen hade jag inte gått upp nåt ändå så...

Jag gick sammanlagt upp 31kg under min graviditet....
Innan grav. 63 kg
Inskrivning i v 12 68kg
v 20 72kg
v 30 82kg
v 40 94kg

Hade mkt vätska sista tiden, 12 timmar efter förlossningen hade jag blivit tappad på 5 liter.

6månader efter förlossning nere på 60kg.

Jag gick sammanlagt upp 31kg under min graviditet....
Innan grav. 63 kg
Inskrivning i v 12 68kg
v 20 72kg
v 30 82kg
v 40 94kg

Hade mkt vätska sista tiden, 12 timmar efter förlossningen hade jag blivit tappad på 5 liter.

6månader efter förlossning nere på 60kg.

Ojoj det blev du snabbt av med, var det mest vätska upp till 82 kg också eller?

Vet inte riktigt när jag började få vätska men de 10-12sista veckorna var jobbiga. Svårt med skor o så...riktigt skönt att bli av med det fort. Snygg var man inte...hahaha

Är jag den enda som vägrar väga mig under graviditeten? Har stor viktnoja och kan inte diskutera vikt utan att känna mig stressad och misslyckad...

Har inte vägt mig före graviditeten och absolut inte nu under den heller. Jag misstänker dock att jag tillhör dem som går upp runt 20 kg. Men jag tycker det känns bäst att stoppa huvudet i sanden så det tänker jag fortsätta med :p

Haha äh jag tycker att det är kul :)

Det är ju så himla olika för alla o det är ju bara ett gäng siffor som visas på en platta. :D

Men mår du bra med att stoppa huvudet i sanden tycker jag att du ska fortsätta med det :)

Jag har rätt mycket viktnoja med. Men inte så mycket att jag har lust att riskera oupptäckt havandeskapsförgiftning!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: MML
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 928
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar