Viktuppgång under graviditet?

Sv: Viktuppgång under graviditet?

kl

Snart vecka 24, vågen verkar stabilt ligga på 60 kg än så länge. Alltså 3 kg mer än vid inskrivningen. Men det lär väl ändras snart antar jag!

*kl*

I vecka 25 så hade jag gått upp totalt 3kg sen inskrivningen. Jag gick upp totalt 13kilo förra gången och jag hoppas att det inte blir det denna.. Dessa 13 sitter fint sen den förra graviditeten..:crazy::(;)

Vill bara rapportera att jag vägde mig igår morse och vågen visade 68 kg, det är ett halvt kilo mindre än vad jag vägde innan grav! :banana::banana::banana:

Det har gått 4 veckor sen jag födde och jag har verkligen INTE ansträngt mig på nåt vis för att gå ned i vikt, inga hurtiga promenader och jag har snarare ätit onyttigt än nyttigt. De första 2-3 veckorna blev det massa godis o kakor, man hade ju ont och då unnade man sig ju. Totalt gick jag upp 10 eller 11 kg.

Jag har virrat bort vad min morgonvikt vad vid inskrivningen, så jag har inte koll på vad jag gått upp sen dess. Tror jag har gått upp mellan två och tre kilo sen jag blev gravid. Märks det att det är andra barnet och jag inte hinner tänka? :rofl:
Fram tills igår trodde jag dessutom att jag var i v21. Nehe, 23 var det visst.

Jag har virrat bort vad min morgonvikt vad vid inskrivningen, så jag har inte koll på vad jag gått upp sen dess. Tror jag har gått upp mellan två och tre kilo sen jag blev gravid. Märks det att det är andra barnet och jag inte hinner tänka? :rofl:
Fram tills igår trodde jag dessutom att jag var i v21. Nehe, 23 var det visst.

Haha men har du ett sen innan är det okej o virra bort sig lite :D Veckorna kan jag också glömma bort lite, behöver några sekunder "Öh... ja juste 23 är det nu!".

Haha :rofl:, gissa då hur bra koll man har när man är gravid för fjärde gången... :p INGEN ALLS typ...
Det var spännande första gången, sen blir det mindre intressant för varje gång kan jag tala om.
Just nu vet jag ganska väl hur långt jag är gången (20+4), för det är bara en dryg vecka sen jag gjorde ultraljudet. Men jag tappar snart bort mig igen.

Angående viktuppgång så har jag inte ställt mig på vågen sen senast jag skrev om vikten. Hinner inte med det på morgnarna när jag (ensam, pga att maken jobbar på annan ort några dgr/vecka) ska försöka få liv i tre barn, se till att de klär på sig och äter frukost innan jag ska packa ut dem i bilen för att skjutsa äldsta dottern till skoltaxin 3 km bort.

Jag är nu i vecka 30+4 och har gått upp till 91 kilo. Började på 85 kilo den här gången.

ställde mig på vågen i morse, med fingrar som prinskorvar = extra mycket vatten i kroppen, som försvunnit under dagen. Jag vägde 2-3 kg mer än innan jag blev gravid.
Har tappat räkningen på vilken vecka jag är i nu :rofl:, typ 20-21 nånting tror jag...

Jag har följt nästan exakt samma viktkurva under båda graviditerana: tre kilo upp vid inskrivningen, och 23 kg totalt. Båda gångerna har jag varit av med allt igen efter ett halvår. Nu är yngste sonen 6 1/2 månad och jag väger 3 kilo mindre än innan jag blev gravid (har inte bantat) så jag misstänker att jag har behövt de där 23 kilona. Fast de gav en hel del ångest medan de satt där...

*kl*

vägde innan graviditeten 67kg nu i vecka 34 väger jag..håll i er...84kg.
17 kg upp och jag undrar fortfarande var dessa 17 hela kilon sitter :eek:

Seriöst, folk kommenterar hela tiden "nämen du är ju inte så stor, du kan väl inte gått upp mer än 5kg i vikt" haha johodu :D.
Kanske beror de på min längd, jag är 175cm så de finns ju ganska stor yta för all vikt att sätta sig på men ändå.

Knapplån

Har gått upp 0,5 kg sen inskrivningen i v10, är nu i v 17.

Jag var på MVC igår och är närmre v 30 nu och har gått upp totalt 5kg. 2kg sen förra gången.

Är 160 och väger nu 83kg..:eek::cool::angel::mad:

kl

Min vikt har rusat iväg nu senaste 2-3 v (är i v.27 nu). Innan hade jag gått upp 5 kg och nu på bara 2-3v har jag gått upp 4 till. Jag tycker att jag äter nyttigare nu är innan graviditeten, men rör mig mycket mindre (orkar inte).
Usch, vilken ångest att se vågen gå uppåt så mycket. Jag hoppas att jag är en av dom som tappar det mesta när barnet är fött och under amningen.

Fått samma kommenatar de sista 2 graviditeterna oxå. Började dessa på 81 oxh 78 kg. Gick upp till 102 med andra barnet och sedan vägde jag mig inte på slutet med 3:e men tror nog jag kom till 99 allt. ( INTE kule väga över 100 för psyket :crazy: ) Jag är 172 cm lång och får liten mage. Men eftersom mitt fett fördelar sig över hela kroppen och jag redan har stor rumpa och kraftiga ben inkl vader med omkrets 42 när jag är normalviktig så syns det inte så mycket. Däremot när barnet kommer ut så märks det ju. Enorm bak och låromkrets 117 cm där de är som störst vid ridbyxlårets extra utskott. Lovehandles och extra hud som hänger över under bh bandet. Enorma hängtuttar :cry: Men å andra sidan ökar mina bebisar som mest 500 g i veckan i vikt sedan runt 3-4 mån ålder :D

Tyvärr ställer min kropp in sig på sparlåga när jag ammar innan mensen kommer = hormonbalans återställd. Märkte det såååå väl den här gången, tjejen kom 4½ v för tidigt så kroppen han inte ställa om. De första 3-4 dagarna var jag vrålhungrig och låg ju på sjukhus med henne och tyckte måltiderna var så smååååå och bara väntade på nästa! Varje dag minskade magen synligt. MEN sedan kom kroppen på sig när mjölken kom och sedan dess står jag still på 90 kg! Fast jag tidvis är vrålhungrig. Sist tog det 18 mån ca gå ner all övervikt. Det tog fart när mensen kom efter 9 mån ( självklart dröjer den oxå ) och sedan när jag kunde börja jogga när mina fogar blev bättre. Men saken är den att 78 kg är bara det 5 kg för mycket för mig så jag har en del att kämpa med. Men det är sista barnet så det får ta den tid det tar.

Med första barnet gick jag upp 15 kg trots att jag red, sprang bredvid långa sträckor när jag och syrran delade häst. Mockade hela stallet, 3 km promenad till och från bussen osv. Men slutade i 6:e månaden. Och då gick jag ändå ner 4 kg i början vilket jag inte gjorde med de andra. Så min kropp är helt enkelt sådan som lägger på sig och får man foglossning och blir orörlig som med de andra 2 jag då blir det 5-7 kg mer helt enkelt. Är ändå glad jag inte gått upp ännu mer! Min hud lyckas ju återhämta sig. Har bara bristningar på brösten och så nu efter denna ser jag att jag har massa silverstreck på utsidan låren :confused: Jaja bättre än magen. Funderar faktiskt på att förminska och lyfta brösten i framtiden. Har D nu och vill inte ha större än C faktiskt. Samtidigt skulle B se pyttigt ut eftersom jag inte är en str 38/40 längre. Är nöjd om min underkropp drar 42 och överkropp 40 faktiskt.

Seriöst, folk kommenterar hela tiden "nämen du är ju inte så stor, du kan väl inte gått upp mer än 5kg i vikt" haha johodu :D.
Kanske beror de på min längd, jag är 175cm så de finns ju ganska stor yta för all vikt att sätta sig på men ändå.

Det var samma sak för mig, det var nästan ingen som trodde på mig när jag påstod att jag gått upp iaf en 15 kg och gått över en vecka.

Är 180 cm lång och vägde 67 kg vid inskrivningen. Nu , nästan 3 veckor efter förlossningen hamnar vågen på 73 kg och då har jag inte gjort många knop de första två veckorna...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: MML
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 938
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar