Viktuppgång under graviditet?

Sv: Viktuppgång under graviditet?

KL

Allvarligt, mitt arsle har blivit gigantiskt :crazy: Är det vanligt o bli bredare runt om eller har jag bara gått o blivit småfel? :D Jag kan ha samma jeans (superlåga) utan att det känns annorlunda. Är inte det skumt. Har blivit 7 cm bredare runt om...

Senast ändrad:

Det är inte ovanligt alls att man blir bredare runt om och inte bara på magen, men det är så olika från person till person :)

Jag har bara en mage som står ut som ett klot, men rumpan kommer väl den med ( inte får jag vara lyckosam och slippa :p )

Vikt:

Vecka 27 och + 2-3 kg i jämförelse med inskrivningsvikten ( här händer det saker ) :)

Det är inte ovanligt alls att man blir bredare runt om och inte bara på magen, men det är så olika från person till person :)

Jag har bara en mage som står ut som ett klot, men rumpan kommer väl den med ( inte får jag vara lyckosam och slippa :p )

Vikt:

Vecka 27 och + 2-3 kg i jämförelse med inskrivningsvikten ( här händer det saker ) :)

Jag trodde inte att min rumpa hade ändrats förrän jag mätte! :rofl: Jag blev helt paff! Men såg gamla mått nu så det är inte så många cm men ÄNDÅ :D

Usch, säg inte sådär! Nu törs jag inte mäta rumpan för det har jag inte gjort sen jag blev gravid...

Men jag kan fortfarande ha mina kläder så det är väl alltid nått... :D
Däremot har jag ett midjemått på nästan en meter!! (Ja, MIDJAN, där där man är som smalast... :D) 97 cm för att vara exakt.
Magen är som störst ungefär 106 cm eller nått sånt...
(rumpan har nog inte ökat, men jag minns inte riktigt hur stor den var innan heller...)

Senast ändrad:

Min kära mamma sa häromdagen att min rumpa hade blivit större:crazy: Jag tyckte att det var bra som någon här inne på föräldraforumet sa, rumpan måste också bli större för att väga upp den extra tyngden på magen :)
Men min rumpa var stor redan innan så jag hoppas att den kryper sen när innehållet i magen är ute.

Jag har gått upp 8 kg nu i v. 30. Min viktuppgång är konstig, jag ligger still i flera veckor, sen går jag upp flera kilon på få veckor och sen ligger jag still igen. Senaste 4 kg kom på 2 v, och efter det har jag inte gått upp något på 2,5 v.

*kl*

Var på koll idag i v 32 och vikten var +5kg. Men nu har jag varit sjuk i över en vecka och knappt kunnat äta pga all hosta, men jag hoppas att det inte blir så mycket mera nu. Är bara 160 och 84kg nu..:o:crazy:

Skrattar, jag mätte faktiskt här om dagen och måtten är näästan detsamma som innan .. :p

Hur trevligt som helst :bow:

Nu, 20 dagar efter BF, väger jag 48 kg, ett kg mer än min normalvikt och två kg mer än vad jag vägde i v 12.
O då har jag ändå levt på Estrella-dieten senaste veckan :o

En uppdat. kanske...

Kan ju lägga till mig själv här!

Före: 66 kg
inskriv.( v 12):70kg
idag(v 20): 71 kg

så änsålänge bara 4 kg men de kommer väl fler antar jag :D

V 33: 80 kg
alltså + 14 kg sen plus... vet INTE var de kg satt sig för det känns som det "bara" är mage o lite lite rumpa:confused: och magen är inte gigantisk... men men allt känns bra iaf! :)

Jag undrar vart mina sitter också, visserligen inte så många kg upp än - men ändå!!

Vecka 28: 70,7 kg
Totalt 6,3 kg upp

Jag har runt 13 kg upp nu. Det 90% skulle jag tippa sitter rakt fram på magen. Några få procent runt arslet antagligen då mammajeansen satt lite tightare nu än de gjort förut.
Resten börjar nog dessvärre "pluffa" till mig i ansiktet nu. :(
Men men, Bara fem-sex veckor kvar nu fast bebis får hemskt hemskt hemskt gärna komma tidigare.

Hej alla!

Jag var hos BM igår, och då vägdes jag igen.
Fick en liten chock, då jag tyckte jag har gått upp mycket på kort tid.

Inskrivningen 27/11 63kg v.9+4 (10)
Andra besöket 15/12 64kg v.11+6 (12)
Tredje besöket 15/1-09 65.5kg v.16+2 (17)

1.5kg på EN MÅNAD? :eek:

Var hos bm förra vecka och var då i Vecka 30 hade jag gått upp 8 kg. Vägde alltså 66 kg.

Jag tycker inte 1,5 kg på en månad är mycket. Min viktuppgång sker i omgångar, först inget på många veckor och sen flera kilon på få veckor.

Det var väl inte så farligt?
Vikten ökar ofta lite som turbofling skriver, i etapper. Nu kanske du ökar mindre ett tag för att sedan öka mer igen lite senare.

Det var väl inte så farligt?
Vikten ökar ofta lite som turbofling skriver, i etapper. Nu kanske du ökar mindre ett tag för att sedan öka mer igen lite senare.

Nej, ni kanske har rätt.?

Man har inte kunnat se att jag är gravid. Börjar bula ut lite nu i v.17. Dock ingen jättemage, därför blev jag bara så chockad att jag gått upp 'så mycket' när det knappt syns.
Har en sorts kon-formad mage som pekar framåt.

Jag kanske lägger på mig mer ordentligt snart, både mage och kilon :D

Bebis får väl ett växtryck där runt vecka 20 + att blodmängden ökar markant då.
Kort sagt är det mycket som händer i kroppen och vissa saker måste ju faktiskt väga. :)

Det är iaf det jag skyller på när jag gått upp hur mycket som helst den senaste tiden. :) Men så ska bebis öka drygt 250 g/vecka nu oxå... (är i v. 36...)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: MML
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 931
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 066
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar