Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här står vikten still. -0.4 kg på 2 veckor...

Ska ta nya tag och skärpa mig ordentligt. Tyckte jag skötte mig i veckan som var, förutom en dag när jag blev bjuden på dejt av min man. Men vet ju att det blir platåer ibland och bara att kämpa på.

Det roliga är att jag börjat få många kommentarer om att jag gått ner i vikt, så det syns antagligen mer än det märks på vågen!

Sambon har gått och fått gips på foten. :down: Så det är minst 8 km att cykla och 8 km att promenera med hundarna varje dag. :up: Förhoppningsvis lär det hjälpa till med fettet jag lagt på mig.

Sambon har gått och fått gips på foten. :down: Så det är minst 8 km att cykla och 8 km att promenera med hundarna varje dag. :up: Förhoppningsvis lär det hjälpa till med fettet jag lagt på mig.

Trist anledning, men kul sysslor för dig! Det är ju bara så otroligt underbart ute nu.

Gomorron! Hur går det för er allihop?

Jag hade vägdag idag, har vägt mig lite under veckans gång och vikten har minst sagt åkt berg-och-dalbana. Har haft mycket vattenfluktueringar, men jag tror att vikten idag är ganska sann. Jag har snittat på 1800-1900 kcal och sen i måndags är jag tillbaka i gymmet också, den långdragna förkylningen jag hade är nästan helt borta nu. Förhoppningsvis är jag under 58 nästa torsdag :)

11/02 --- 64.9 kg
28/04 --- 57.9 kg (-7.0)
19/05 --- 58.5 kg (+0.6)
03/06 --- 58.6 kg (+0.1)
09/06 --- 58.3 kg (-0.3)

Hoppar in lite här :)

5 kg ska bort! Bestämde mig förra veckan.
Startvikt 1 juni: 76 kg
Vikt idag 9 juni: 74,7 kg (-1,3 kg)

Målvikt: 71 kg (helst 70 kg men det är inte supernoga)

Jag är en gottegris men ska låta bli sötsaker under veckorna och bara äta på helgerna och då inte hetsäta utan ta bara lite till typ fredagsmyset eller så. Har kommit igång med löpningen och ska springa i alla fall 2 dagar i veckan, helst 3. Utöver det hundpromenader (typ varje dag) och ridning (4-5 dagar/vecka)

Hoppar in lite här :)

5 kg ska bort! Bestämde mig förra veckan.
Startvikt 1 juni: 76 kg
Vikt idag 9 juni: 74,7 kg (-1,3 kg)

Målvikt: 71 kg (helst 70 kg men det är inte supernoga)

Jag är en gottegris men ska låta bli sötsaker under veckorna och bara äta på helgerna och då inte hetsäta utan ta bara lite till typ fredagsmyset eller så. Har kommit igång med löpningen och ska springa i alla fall 2 dagar i veckan, helst 3. Utöver det hundpromenader (typ varje dag) och ridning (4-5 dagar/vecka)
Lycka till! :bump:

Jag vågar inte ställa mig på vågen..... :crazy::banghead: har en känsla av tyngd i kroppen efter noll lust att träna och mest tröstäta

18/4 67,5
25/4 66,3 (-1,2)
2/5 66,2 (-0,1)
9/5 64,6(-1,6)
16/5 64,6 (+-0)
23/5 64,9 (+0,3)
27/5 64,0 (-0,9)
3/6 63,5 (-05)
10/6 64,8 (+1,3)

Kul det här med vikt. :p

Jag har bytt vägdag till fredag, eftersom jag gärna vill kunna äta lite mer på helgen känns det bättre att börja med det och så kunna kompensera för det i efterhand istället för tvärtom.

Idag vägde jag 77.9 vilket ger -1.1 sedan i måndags. Hade på känn att det skulle lossna snart men det är alltid lika skönt när det väl händer!

Här går det lite trögt, känner mig allmänt omotiverad. Faller för frestelser hela tiden känns det som, lyckligtvis lyckas jag hålla dem små - och avstå från vissa. Gårdagens planerade rödvinsflaska och chokladorgie blev i slutänden fyra bitar lösgodis.

Jag har också pausat viktnedgången pga det dök upp så mycket i mitt privatliv att jag inte orkade fokusera på kaloriräkningen. Jag står dock kvar på samma vikt som jag slutade på (67,5 kg), trots att jag har mens och trots att jag ätit väldigt onyttigt i veckan. Så det känns skönt, och viktresan får fortsätta neråt efter resan eller efter semestern. Ingen brådska, det går ju trots allt ganska enkelt när jag väl kommer igång.

Starkt jobbat! :banana: Hur känns det nu då? Har hjärnan hunnit med förändringarna?

Det känns väldigt bra :) Inte speciellt jobbigt faktiskt, vilket har varit målet hela tiden. Men de stora förändringarna gjorde jag ju för 3 år sen när jag började, sen har jag haft lite dippar hit och dit som gjort att jag har pendlat inom ett 5-kilosintervall tills jag tog tag i det igen i vintras.

Ingen vägdag än. Väger mig ju inte sådär jätteofta, men jag fortsätter träna mycket core och sen promenerar jag i vanlig ordning. Mycket uppför så det tar bra även om tempot sällan snittar över 5,5 km/h

85db410b-5967-469d-8a6b-423bc63f87ec_zpsot6ujb9z.jpg

Magen tar sig den med så sakteliga.
e6efc841-d28e-4749-8133-0eea54caeefd_zpskurbu7jn.jpg

Det känns att de inre magmusklerna är mer tränade, så nu är det väl mest att fortsätta med den träningen och försöka minska andelen fett på kroppen överlag som gäller

Smyger in lite försiktigt här, som ett första steg, men vet inte om jag blir kvar. Har insett att jag verkligen vill gå ner några kilo, trivs inte med min kropp som den är nu och en del kläder börjar bli trånga. Har dock stor brist på ork just nu så det kanske inte är så smart att dra igång ett projekt som jag tror jag kommer misslyckas med...

Smyger in även jag, gått ner 23kg och har som mål att hålla vikten nu och tona kroppen lite. Jag pendlar så väldigt lätt! Men som det ser ut nu pendlar jag bara när jag har mens, +2-3kg, hoppas det håller sig till att bara pendla där och då. Just det där med att "tona kroppen" tycker jag för övrigt är svårt... har inte tillgång till gym men har gjort framsteg ändå, benen är svårast!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar