Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag löser små och stora problem på cykeln. Och bara njuter av näktergalar och andra småfåglar nu på våren.

Är det uppför åt ena hållet är det nerför sen. Bäst! Blåser det motvind blir det extra bra träning. Seriöst hängde jag läpp i början när det var motvind och tyckte jag hade allting emot mig. Nu är det extra kul. Ja, jag vet, jag är löjligt positiv :D

Men du kanske bor på slätten i Skåne? Då kanske man inte skrattar ihjäl sig vid motvind. Jag cyklar inne i Stockholm och här blåser det sällan så vansinnigt mycket.
Där slår du huvudet på spiken. ..
Sen är det ingen belysning största delen och jag jobbar mycket kvällar.
Men som idag hade det ju gått...
Har grunnat på det i 10 år nu:o

Jag har ungefär 1,6 mil tur och retur till jobbet och cyklar sålänge det inte är frysgrader eller storm. Det tar mig ungefär 30 min enkel väg. Jag duschar inte när jag kommer till jobbet och har inte särskilda cykelkläder, cyklar på en mycket skraltig skräpcykel.

Är inte det ganska snabbt ändå? Jag har funderat lite på att cykla emellanåt (inte nu dock, då cykeln gått kaputt) och har enligt cykelkartan lite mindre än 1,5 mil - men den säger också att det tar ca 47-50 minuter :o

Är inte det ganska snabbt ändå? Jag har funderat lite på att cykla emellanåt (inte nu dock, då cykeln gått kaputt) och har enligt cykelkartan lite mindre än 1,5 mil - men den säger också att det tar ca 47-50 minuter :o
Det blir väl ungefär samma hastighet som jag håller - runt 16 km/h. Det tar mig alltså 30 min att cykla 8 km.

Okej, nu känner jag att jag behöver lite mer "accountable" om jag ska komma ner till målvikten igen efter semestern. Det har blivit lite för mycket godsaker på varddagarna på senaste tiden :p Det funkar om jag vill hålla vikten, men inte för att gå ner det där sista kilot. Så jag tänkte att innan midsommar ska jag gå ner 1 kg, det ger mig tre veckor, borde vara ganska lagom. Sen hålla mig där resten av sommaren. Jag kommer att äta runt 1800 kcal igen. Nu vill jag bara bli frisk från den här dunderförkylningen så att jag kan börja träna igen också :p

11/02 --- 64.9 kg
28/04 --- 57.9 kg (-7.0)
19/05 --- 58.5 kg (+0.6)
03/06 --- 58.6 kg (+0.1)

Vägdag. Det tar sig!

18/4 67,5
25/4 66,3 (-1,2)
2/5 66,2 (-0,1)
9/5 64,6 (-1,6)
16/5 64,6 (+-0)
23/5 64,9 (+0,3)
27/5 64,0 (-0,9)
3/6 63,5 (-05)

3 kilo kvar som jag verkligen vill ha gått ner till 14e juli. Känns rimligt.
Sen är tanken att minska ytterligare, men lite mindre stress med det.

Vägdag. Det tar sig!

18/4 67,5
25/4 66,3 (-1,2)
2/5 66,2 (-0,1)
9/5 64,6 (-1,6)
16/5 64,6 (+-0)
23/5 64,9 (+0,3)
27/5 64,0 (-0,9)
3/6 63,5 (-05)

3 kilo kvar som jag verkligen vill ha gått ner till 14e juli. Känns rimligt.
Sen är tanken att minska ytterligare, men lite mindre stress med det.
Härligt, vad duktig du är! :bump:

Men tack! Själv är jag så sjukt impad av dig som gått ner i så jämn och vettig takt. Men sen när jag ser att det saknas 4 kg på mig själv sen 18e april inser jag att det ju faktiskt går rätt bra :p :D
Hehe, min kropp är nästan som en robot när jag är konsekvent med kaloriräkningen :p Ja men verkligen, 4 kg är ett stort kliv, heja dig! :banana:

Alltså, cykla till jobbet. Någon gång i framtiden skulle jag vilja få det att fungera. Behöver se över cykeln/skaffa en annan cykel bara... Den nuvarande är inte riktigt rätt "ergonomisk" eller hur man säger. Mamma har en gammeldags modell som är suverän att cykla på - ska höra om jag kanske kan få låna den...
Det där om att förbereda allt är nog något som är bra tror jag. När jag kommer så långt så lär jag provcykla sträckan också - är något av en tidspessimist... Kläder att cykla i, ombyte på jobbet, dusch/skölja av sig, plats för cykeln på jobbet är saker som jag behöver få koll på också.

Enligt google har jag ca 17-18km tur/retur till jobbet. Nu stämmer nog inte det för det ser inte ut som den väljer en cykelväg som jag vet finns, men i alla fall... Du har gett mig något att tänka på :)

Keep it simple! Kör med det du har till en början. Själv snackade jag om att cykla i säkert ett eller två år innan jag började. Satte bara upp en massa hinder. Hoppas du kommer igång snabbare! :)

Minus 2,3 den här veckan. Inget jag kalkylerat med, så det kanske kompenserar förra veckans halva kilo jag gick ner. 1,4 kilo i snitt på två veckor är mer rimligt och där jag antagligen ligger kalorimässigt. Jag äter inte upp de kalorier jag cyklar upp alla dagar, eftersom jag inte riktigt tror på siffrorna. Kan man tex göra av med 1000 kalorier på en medelansträngande runda på tre mil? Jag är skeptisk.

Något som är riktigt, riktigt komiskt är att magen minskat med sex centimeter den här veckan. Då finns det att ta av! :D:D:D

Nu är det cirka sex kilo kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar