Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som inte får hända har hänt. Åt en liten portion lunch, makaroner med boulettesås, lite sallad. Resten av dagen gick jag runt och smååt. Tills jag vräkte i mig Saltinkex- liknande med paprikasmak och knäckebröd.
Mina hjärna stänger av sig helt vid kolhydratsorgier och det enda jag kan tänka på är mer, MER!

När jag säger vräkte, så åt jag mindre än vad jag brukar (tacka vet jag liten magsäck). Men det är bara att inse fakta, ingen pasta eller bröd. Eventuellt inget knäckebröd.
Jag som tänkte vara hälsosam oduktig med min lilla portion mat idag. :(

Ja och i så fall lär han äta ett sådant mål till frukost och ett sådant till middag. Det låter inte troligt i mina öron i alla fall :)

Men dricker man läsk till maten, lite kakor/godis på dagen och lite normal jobbfika och sen middag med ex potatisgratäng, sås, kött och läsk/öl är det rätt lätt.

Jag trodde ett tag för sådär 5 år sedan att jag åt jättelite. Och det gjorde jag, om man kollade på mängden mat.
Räknade man in kakor, glass, cappuccino, latte, ost, nötter och andra tomma kalorier åt jag massor, men fel saker.

Är du verkligen säker på att han bara äter 2 grr per dag? För att bli tjock och få en stor mage av det så måste dom portionerna vara helt enorma. Kan det vara så att han äter under dagen, men helt enkelt inte tänker på det eller inte vill tala om det?
Han tar in ungefär 2356 kcal per dygn för att ligga kvar på den vikten han har. Och detta fördelat på 2 måltiden är otroligt mycket

Han äter bara två ggr.. Men stor portion middag å han brukar ta om :-)

[QUOTE="Hyacinth, post: 17565389, membe sen middag med ex potatisgratäng, sås, kött och läsk/öl är det rätt lätt.

Jag trodde ett tag för sådär 5 år sedan att jag åt jättelite. Och det gjorde jag, om man kollade på mängden mat.
Räknade man in kakor, glass, cappuccino, latte, ost, nötter och andra tomma kalorier åt jag massor, men fel saker.[/QUOTE]
men då är det ju inte två mål ;) Var precis det jag menade att det måste vara mer han stoppar i sig under dagen. då kommer man ju snabbt upp i kalorier och det är energitäta grejer.

Det som inte får hända har hänt. Åt en liten portion lunch, makaroner med boulettesås, lite sallad. Resten av dagen gick jag runt och smååt. Tills jag vräkte i mig Saltinkex- liknande med paprikasmak och knäckebröd.
Mina hjärna stänger av sig helt vid kolhydratsorgier och det enda jag kan tänka på är mer, MER!

När jag säger vräkte, så åt jag mindre än vad jag brukar (tacka vet jag liten magsäck). Men det är bara att inse fakta, ingen pasta eller bröd. Eventuellt inget knäckebröd.
Jag som tänkte vara hälsosam oduktig med min lilla portion mat idag. :(

Men du, skönt att du reflekterat över situationen och tänkt kring hur du kan lösa det. Nya tag imorgon :)

Någon mer än jag som har ständiga problem med appen Lifesum? Den ändrar mina siffror hela tiden. Igår lurade den mig att äta på tok för lite då den helt plötsligt ställt in sig på att jag endast skulle äta 1000 kcal/dag (exklusive tillägg för träningen) istället för mina 1250 kcal :confused:. Inte undra på att jag vaknade i natt av att magen skrek av hunger. Jag fick kliva upp vid 3 för att äta en banan för att kunna somna om.

Liknande saker har hänt förr, t.ex. att den helt plötsligt ändrar mina mål, min vikt, eller som nu mängden jag får äta varje dag. Sjukt irriterande!

Vansinnigt varmt här senaste dagarna, så vare sig längd eller hastighet är direkt på topp under mina dagliga promenader, men det blir vad det blir och ungefär halva den här sträckan är i rejäl uppförsbacke så det tar rätt bra ändå :)

160531-promenad_zpsljygap2l.jpg

Hade jag orkat så hade jag klivit upp typ klockan 05 och promenerat innan solen börjar steka alltför hiskeligt, men så ambitiös är jag inte!

Fast han äter bara frukost å två portioner middag :-) inget annat :-)
Fast hur stora är portionerna? Säg att du äter pasta eller sushi... Då blir det många kalorier om det är en stor portion?
Vad äter han till frukost och hur mkt?
Även husmanskost blir många kalorier vid stora portioner

Någon mer än jag som har ständiga problem med appen Lifesum? Den ändrar mina siffror hela tiden. Igår lurade den mig att äta på tok för lite då den helt plötsligt ställt in sig på att jag endast skulle äta 1000 kcal/dag (exklusive tillägg för träningen) istället för mina 1250 kcal :confused:. Inte undra på att jag vaknade i natt av att magen skrek av hunger. Jag fick kliva upp vid 3 för att äta en banan för att kunna somna om.

Liknande saker har hänt förr, t.ex. att den helt plötsligt ändrar mina mål, min vikt, eller som nu mängden jag får äta varje dag. Sjukt irriterande!

Undrar vad det kan bero på? Jag har inte haft problem av det slaget. Ändå har jag ändrat hit och dit själv på sista tiden vad gäller både diet och mål.

Har du olika mängd kalorier du får äta per dag, exklusive träning, eftersom du kunde bli lurad?

Undrar vad det kan bero på? Jag har inte haft problem av det slaget. Ändå har jag ändrat hit och dit själv på sista tiden vad gäller både diet och mål.

Har du olika mängd kalorier du får äta per dag, exklusive träning, eftersom du kunde bli lurad?

Jag har samma mängd varje dag, sedan lägger jag till aktiviteter under "Träning". Då räknar den ju upp hur mycket man ska komma upp i under en dag. Det gjorde att jag inte uppmärksammade att den hade utgått från en ny lägre siffra förrän jag började fylla i en ny dag (dvs. idag).

Min systers sambo hade f.ö. problem med att Lifesum på eget bevåg lade till stora mängder getost i hans måltider. :confused:

Jag har samma mängd varje dag, sedan lägger jag till aktiviteter under "Träning". Då räknar den ju upp hur mycket man ska komma upp i under en dag. Det gjorde att jag inte uppmärksammade att den hade utgått från en ny lägre siffra förrän jag började fylla i en ny dag (dvs. idag).

Min systers sambo hade f.ö. problem med att Lifesum på eget bevåg lade till stora mängder getost i hans måltider. :confused:

Förstår. Men verkligen konstigt!

Dråpligt med getosten också. Av någon anledning hade jag inte blivit förvånad om det var i din lifesum det lades till mängder med getost ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar