Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar skipa mellanmål. Kör med extra kaffe eller te istället.:up:
OM jag äter mellanmål blir det en frukt.
Så gör jag också. Känner jag mig lite obestämt sugen, funkar oftast kaffe som tröst. Jag har lite mjölk i kaffet ibland, så då blir det ju ett litet energitillskott. Jag tänker iofs inte på kaffet som "mellanmål", men så tänker jag inte om jag tar ett äpple heller.

Efter en veckas kaloriräkning visade vågen äntligen minus! Tänk vad skönt det ändå känns... Och då har jag ändå gått över gränsen i helgen med vin och lite paj och söndagsfrukost med vitt rostbröd och marmelad. .. 3 kg till och sen ska jag vara nöjd men förhoppningsvis kommit in i lite nya vanor :up:

Köp skyr istället @Sissa ! Isländska varianten på kvarg, utan strävheten och kvalmigheten. Uttalas skir på originalspråket.

Nämen gud vad irriterande. Deras svenska hemsida hänvisar till facebook, superstörigt bara det, och på facebooksidan går det inte att läsa ut vad de har för produkter på ett bra sätt. Finns det till exempel naturell, utan tillsatt sötningsmedel? Jag är lite skeptisk mot produkter som har lågt kaloriinnehåll men med sötningsmedel tillsatt. (Förutom lohilo, som passerar okritiserat, med både töntigt namn och innehållande sötningsmedel. Att jag är fast i lohilo-träsket håller jag @tornblomma personligen ansvarig för, efter hennes lovprisande här på buke. :devil: )

Det finns flera skyr-försäljare i Sverige så det borde finnas mer än en hemsida @Sissa
Naturell finns i halvkilosburk! Arla tror jag. Jag klarar inte av smaken av sötningsmedel (och det faktum att de är ganska hälsoläskiga..) men de smaksatta skyr jag har köpt har det varit riktig frukt/bär och vanligt socker i.

Det finns flera skyr-försäljare i Sverige så det borde finnas mer än en hemsida @Sissa
Naturell finns i halvkilosburk! Arla tror jag. Jag klarar inte av smaken av sötningsmedel (och det faktum att de är ganska hälsoläskiga..) men de smaksatta skyr jag har köpt har det varit riktig frukt/bär och vanligt socker i.

Okej, vad bra. Då gjorde jag en för hafsig googling. Kollar på mitt Maxi nästa gång jag handlar, de har allt.

Jag vägrar också kvarg, blir helt kvarg-arg av ett så himla dumt ord. Keso är ganska fult det också, men det går i alla fall att acceptera som föda.

Däremot kände jag en gång en stackars häst som någon hade döpt till Keso. Han var ganska menlös, men vem skulle inte vara det med ett så oacceptabelt fult namn. Låt oss hoppas att ingen någonsin kommer att döpa sin häst eller något djur till Grilloumi.

Jag vägrar också kvarg, blir helt kvarg-arg av ett så himla dumt ord. Keso är ganska fult det också, men det går i alla fall att acceptera som föda.

Däremot kände jag en gång en stackars häst som någon hade döpt till Keso. Han var ganska menlös, men vem skulle inte vara det med ett så oacceptabelt fult namn. Låt oss hoppas att ingen någonsin kommer att döpa sin häst eller något djur till Grilloumi.

Kvarg-arg ;) Men visst är det lite skönt att ventilera kvargilskan och se att vi är fler med samma aversion. Skön gemenskap, liksom.

Börja bara inte förstöra känslan av ordet keso för mig med en massa anekdoter om menlösa hästar och annat. :mad: Keso är ett helt normalt ord på en produkt som smakar som namnet antyder att det ska smaka, och det har alltid funnits. Ingen nymodighet eller inneprodukt som det där på k. Så det så. :D

Så gör jag också. Känner jag mig lite obestämt sugen, funkar oftast kaffe som tröst. Jag har lite mjölk i kaffet ibland, så då blir det ju ett litet energitillskott. Jag tänker iofs inte på kaffet som "mellanmål", men så tänker jag inte om jag tar ett äpple heller.[/QUOTE
Ja, en liten skvätt mjölk vill jag ha i kaffet. Kaffe ger mig en energikick och dämpar suget. På eftermiddagen kör jag istället en balja te (halvlitersmugg). Teet ska vara PG Tips med en skvätt mjölk i, även här.

Så gör jag också. Känner jag mig lite obestämt sugen, funkar oftast kaffe som tröst. Jag har lite mjölk i kaffet ibland, så då blir det ju ett litet energitillskott. Jag tänker iofs inte på kaffet som "mellanmål", men så tänker jag inte om jag tar ett äpple heller.

Ja, en liten skvätt mjölk vill jag ha i kaffet. Kaffe ger mig en energikick och dämpar suget. På eftermiddagen kör jag istället en balja te (halvlitersmugg). Teet ska vara PG Tips med en skvätt mjölk i, även här. Det blir jag ganska mätt på, faktiskt.

Önskar hjälp å min sambos vägnar, han har en himla mage han behöver bli av med. Han är också glutenintolerant. Dagens läge ser ut så här; äter frukost, jobbar ett rättså stilla jobb, kommer hem och då är det middag och sen lägger vi oss. Alltså han äter två mål per dag, bara det förstår jag ju är urkasst mot kroppen. Han väger ca 115-120kg å är 185-190 ca.

Har ni några tips på bra mellanmål och hur ofta han bör äta? Gärna övningar som är lätta att komma igång med och tar Max 30 min att göra. Springa vill han inte då han säger att han får ont i benen.

Önskar hjälp å min sambos vägnar, han har en himla mage han behöver bli av med. Han är också glutenintolerant. Dagens läge ser ut så här; äter frukost, jobbar ett rättså stilla jobb, kommer hem och då är det middag och sen lägger vi oss. Alltså han äter två mål per dag, bara det förstår jag ju är urkasst mot kroppen. Han väger ca 115-120kg å är 185-190 ca.

Har ni några tips på bra mellanmål och hur ofta han bör äta? Gärna övningar som är lätta att komma igång med och tar Max 30 min att göra. Springa vill han inte då han säger att han får ont i benen.

Tja, en lunch kanske vore på sin plats? :)
Äter han enorma måltider? Med tanke på att han bara äta två gånger per dag, men ändå inte går ner i vikt, så antar jag att han äter väldigt mycket kalorier när han väl äter?

Kaloriräkning kanske vore på sin plats ett tag? För att få mer koll på vad och hur han käkar?

Började min dag med att sova länge. Sen promenera 5 km. Nu frukost/lunch med en vän. Sen förmodligen lite kaffe.
Ska sova lite till, eller ja försöka, pga jobbar natt inatt.
På jobbet blir det lite löpning innan jobbpass drar igång.

Sen frukost som attans, men på nattpassdagarna blir det som det blir :p

Är i Madrid i några dagar och äter mycket bättre än hemma :). Äter förvisso en del skräp men jag får i alla fall i mig ordentliga måltider regelbundet.

Nu ska jag ut en sväng och promenera och lyssna på musik :). Har inte vägt mig trots att vi har en våg här, försöker komma ifrån att kolla vikten när jag kan.

Jag älskar Lindahls vaniljkvarg (Den nyttigast) Brukar festa till det med lite müsli på.
Skyr tycker jag verkligen är strävt.

Är du verkligen säker på att han bara äter 2 grr per dag? För att bli tjock och få en stor mage av det så måste dom portionerna vara helt enorma. Kan det vara så att han äter under dagen, men helt enkelt inte tänker på det eller inte vill tala om det?
Han tar in ungefär 2356 kcal per dygn för att ligga kvar på den vikten han har. Och detta fördelat på 2 måltiden är otroligt mycket

Gärna övningar som är lätta att komma igång med och tar Max 30 min att göra. Springa vill han inte då han säger att han får ont i benen.

Promenera i så snabb takt som han orkar och äta 3 mål mat/dag i mindre portioner och dra ner på socker, gräddiga såser, fika osv.

Är du verkligen säker på att han bara äter 2 grr per dag? För att bli tjock och få en stor mage av det så måste dom portionerna vara helt enorma. Kan det vara så att han äter under dagen, men helt enkelt inte tänker på det eller inte vill tala om det?
Han tar in ungefär 2356 kcal per dygn för att ligga kvar på den vikten han har. Och detta fördelat på 2 måltiden är otroligt mycket

Det beror ju på vad man äter också. En middag på McDonalds med bigmac, stor pommes och en Cola är ju ca 1100 kalorier...

vägning idag och jag erkänner att jag inte ens ställde mig på vågen. Mensvecka gör att jag är svullen som en vattenballong O_o

Den goda nyheten är att jag sprungit 5 km idag, första gången sedan jag skadade ett knä för 6 år sedan! :bump: Ännu en sak jag i mina mörkaste stunder efter operationerna inte trodde jag skulle klara av igen men som jag nu gör!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar