Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
18/4 67,5
25/4 66,3 (-1,2)
2/5 66,2 (-0,1)
9/5 64,6(-1,6)
16/5 64,6 (+-0)
23/5 64,9 (+0,3)
27/5 64,0 (-0,9)
3/6 63,5 (-05)
10/6 64,8 (+1,3)
17/6 63,5 (-1,3)

Haft en hyfsad vecka. Mycket träning, okej mat! Lör-mån väntar dock en helg i Berlin, vilket förmodligen blir dekadent värre.
Får försöka välja lite bättre alternativ när tillfälle ges, och hålla igen lite med ölen :p
Vi lär i alla fall gå mycket, och det känns bra!

Sen nästa vecka är en aw med jobbet inplanerad, samt midsommarfirandet på midsommardagen (hatar att jobba helger, i detta fallet midsommarafton). Sen får det bli jävligt stenhårt de sista ca 20 dagarna innan min bröllopsklänning ska lämnas till skräddaren! :p

Vägdags idag. -1.3 hamnade jag på vilket känns väldigt bra! Har haft en dålig vecka med mycket migrän vilket innebär att jag slarvar med maten och äter mackor osv istället. Har dock lyckats hålla mig under maxgränsen varje dag.

Upptäckte en mycket positiv ändring i mitt ätande, jag har helt slutat vara hungrig/äta på kvällen. Äter middag vid sextiden och det räcker bra! Inga sena mackor eller annan mat eftersom det helt enkelt inte behövs! :)

Idag var det stor premiär för min del, jag tog mina första stapplande (och flåsande) kliv i jogging-spåret :banana:
Jag har kommit till en punkt då jag fått nog av att min kropp inte håller muskelmassa som förr när jag kunde rida aktivt och dessutom hittade en jättebra sida som jag tänker följa råden efter, så nu :devil:
Fick genast bekymmer... tutt-skump :eek: jag måste införskaffa mig en mycket bättre bh, med betoning på mycket!

+0,2
Blev skräpmat i helgen "för jag hade varit duktig och gått fler promenader":banghead::meh:

Nåja. Två promenader igår och en idag på ca 1h/styck. Planen är väl att någon gång börja jogga/springa.

På cykelfronten står det ganska still. Har fixat hjälm och pumpat däcken men cykeln är så :devil: jobbig att cykla på - den rullar trögt/minskar fart (till och med i nedförsbacke känns det som:arghh:). + att jag måste hitta rätt inställning på styre/sadel (om det går...). Som det är nu så lutar jag för mycket framåt - har roddat med detta förut utan att få till det.

Har ätit helt okej under resan (men har inte tillgång till någon våg så jag kan ju bara hoppas att vikten ligger kvar).

Senaste dagarna har jag dock åkt på turistmage. Jag har bara ätit några skorpor varje dag och har nog tappat rejält med vätska. Åt ca en fjärdedels portion fisk och potatis igår (och blev proppmätt!) men magen sparkade bakut igen. Så det blir kanske en bra start inför kaloriräkningen sen, det är bara att fortsätta med de små portionerna när magen börjar repa sig.

Kaloriräkningen går alltid enklare för mig så fort jordgubbssäsongen börjat. Då plockar jag litervis varje vecka och det är det bästa, kalorisnålaste godiset tycker jag!

Har ätit helt okej under resan (men har inte tillgång till någon våg så jag kan ju bara hoppas att vikten ligger kvar).

Senaste dagarna har jag dock åkt på turistmage. Jag har bara ätit några skorpor varje dag och har nog tappat rejält med vätska. Åt ca en fjärdedels portion fisk och potatis igår (och blev proppmätt!) men magen sparkade bakut igen. Så det blir kanske en bra start inför kaloriräkningen sen, det är bara att fortsätta med de små portionerna när magen börjar repa sig.

Kaloriräkningen går alltid enklare för mig så fort jordgubbssäsongen börjat. Då plockar jag litervis varje vecka och det är det bästa, kalorisnålaste godiset tycker jag!
Var är du nånstans? Tror jag har missat det. Tråkigt med magen, det händer mig alltid också när man reser, men bra att du planerar att göra det bästa av situationen och utnyttja det :D och jag håller med angående jordgubbar, riktigt naturgodis!

Var är du nånstans? Tror jag har missat det. Tråkigt med magen, det händer mig alltid också när man reser, men bra att du planerar att göra det bästa av situationen och utnyttja det :D och jag håller med angående jordgubbar, riktigt naturgodis!

Jag är i Frankrike, på rivieran. Då är vi två med känslig mage då, slår aldrig fel för mig heller ;)

I måndags nådde jag mitt delmål på 65,0 kg! Så siktar jag på att komma under 60. Då kan jag vara nöjd, glad blir jag vid 58!

Träningen har blivit mindre (läs obefintlig ), men jag räknar kalorier och håller mig runt 1500 kcal/dag i snitt. Det fungerar bra tycker jag. Det är positivt för min viktnedgång att jag inte har någon semester, utan ska jobba måndag -fredag dagtid. För första gången har jag rutiner för mitt ätande!

Ramlade över detta...

https://intensivedietarymanagement.com/biggest-loser-diet-explained/

Vad tänker ni om det?

Ska undersöka källorna lite hade jag tänkt.

Tänkte söka lite forskning kring (periodisk) fasta och metabolism när jag har tillgång till ordentligt internet igen. Om fynden bekräftar bilden som presenteras i länken ovan tänkte jag nog pröva på att fasta 16 h och äta 8 h/dygn istället för att nitiskt bara räkna kalorier. Passar mig rätt bra ändå eftersom jag ändå avskyr frukost.

Min egna erfarenhet ser nämligen ut som i länken. Jag gick ner till målvikt genom att ligga på kaloriunderskott under flera månader, men sen hade jag svårt att hålla vikten och gick upp allt igen. När jag nu sedan försöker gå ner i vikt igen så märker jag tydligt att jag måste ligga mycket lägre i kcal än tidigare för att gå ner i samma takt som förut. Det är som att jag inte förbränner lika mkt men jag har hela tiden trott att det är inbillning eller att jag slarvat (trots att jag varit mkt mer nitiskt än förra gången).

Senast ändrad:
Här rullar det på :) Det är mycket firanden, fotboll, events osv. nu men jag kryper långsamt vidare neråt. Jag är väldigt nöjd med den här vikten så jag är mindre strikt nu men fokuserar på att lyssna på kroppen, inte överäta och ha gymrutinen måndag-fredag. Vill gärna ligga stadigt under 57.5 så jag fortsätter på samma sätt under juli.

11/02 --- 64.9 kg
28/04 --- 57.9 kg (-7.0)
19/05 --- 58.5 kg (+0.6)
03/06 --- 58.6 kg (+0.1)
09/06 --- 58.3 kg (-0.3)
16/06 --- 57.8 kg (-0.5)
27/06 --- 57.5 kg (-0.3)

Var nere på 61 kg i fredags. Söndag kväll 63.5 kg...
Jag hade ju 60 kg som mål men när kan man säga att man når en vikt?
Första gången man hittar 60. 0 på vågen?
Om man ligger stabilt under någon vecka på 60 eller under?
Var är målet egentligen?

Var nere på 61 kg i fredags. Söndag kväll 63.5 kg...
Jag hade ju 60 kg som mål men när kan man säga att man når en vikt?
Första gången man hittar 60. 0 på vågen?
Om man ligger stabilt under någon vecka på 60 eller under?
Var är målet egentligen?
För mig är det att nå målet, (alltså väga in på vikten) men sen behöver jag ju ligga kvar där också.

Jag firade i midsommarhelgen att jag nått delmålsvikten, vilket gjprde att jag vägde in på +0,2 kg igår. That's life. Men jag skulle tro att jag snart är tillbaka och nere mer. Nästa mål är nu att vara under 60 kg, vilket jag kan vara nöjd med. Rejält glad under 58! :)

Har hamnat i en gräslig träningssvacka, vilket händer ibland men det är första gången det händer sommartid :meh:
Viktmässigt så har jag tappat 0,5 kg under de senaste 2 veckorna och det är ju helt ok och formen är väl rätt bra överlag.

Har alltid varit jättesmal i alla år. Haft ett helsike att gå UPP. Druckit en massa näringsdrycker mm. Legat still på 58 kg i flera år, minst 12 iaf.
Sen helt plötsligt, vid 2012 ca, har jag gått upp massor.
Nu ligger jag på runt 86 kg (175 lång), och har svårt att gå ner. Så mest har jag varit på 88 kg.

Har också upptäckt jordgubbar som bra "godis" gott o nyttigt. Men jag kissar mkt av dom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar