Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har idag införskaffat en köksvåg. Bra realitycheck!!! La på vad jag tyckte var en normal portion spaghetti. 125 gram! Enligt paketet är en portion 85 gram... :nailbiting:

Min middag blev drygt 600 kcal! Åt spaghetti, tomatsås, riven parmesan och några pinjenötter.
Parmesan blir ju inte så mycket när man river den, en rejäl hög blev 50 kcal. Samma med tomatsåsen. Pinjenötterna däremot är ju riktigt kaloritäta! Och så spaghettin då som sagt..

Behöver gå ner ungefär 10 kg, men 5 kg känns mest akut till att börja, med.

Igår vägde jag 56.3 men dagens vikt är nog mer realistisk :p Tror att jag äntligen har hamnat på en snittvikt under 57.5! Börjar bli sugen på att bygga lite muskler igen istället, men det får vänta någon månad åtminstone.

11/02 --- 64.9 kg
28/04 --- 57.9 kg (-7.0)
19/05 --- 58.5 kg (+0.6)
03/06 --- 58.6 kg (+0.1)
09/06 --- 58.3 kg (-0.3)
16/06 --- 57.8 kg (-0.5)
27/06 --- 57.5 kg (-0.3)
11/07 --- 57.3 kg (-0.2)

Har idag införskaffat en köksvåg. Bra realitycheck!!! La på vad jag tyckte var en normal portion spaghetti. 125 gram! Enligt paketet är en portion 85 gram... :nailbiting:

Min middag blev drygt 600 kcal! Åt spaghetti, tomatsås, riven parmesan och några pinjenötter.
Parmesan blir ju inte så mycket när man river den, en rejäl hög blev 50 kcal. Samma med tomatsåsen. Pinjenötterna däremot är ju riktigt kaloritäta! Och så spaghettin då som sagt..

Behöver gå ner ungefär 10 kg, men 5 kg känns mest akut till att börja, med.
Första gången jag skaffade köksvåg var också en wake up call :D Särskilt när det gällde jordnötssmör... :angel:

Igår vägde jag 56.3 men dagens vikt är nog mer realistisk :p Tror att jag äntligen har hamnat på en snittvikt under 57.5! Börjar bli sugen på att bygga lite muskler igen istället, men det får vänta någon månad åtminstone.

11/02 --- 64.9 kg
28/04 --- 57.9 kg (-7.0)
19/05 --- 58.5 kg (+0.6)
03/06 --- 58.6 kg (+0.1)
09/06 --- 58.3 kg (-0.3)
16/06 --- 57.8 kg (-0.5)
27/06 --- 57.5 kg (-0.3)
11/07 --- 57.3 kg (-0.2)

Hur lång är du? Vi väger ungefär lika mycket. Vad är ditt mål? Hur många kcal äter du ungefär (om du räknar kalorier?)

Hur lång är du? Vi väger ungefär lika mycket. Vad är ditt mål? Hur många kcal äter du ungefär (om du räknar kalorier?)
Jag är 170-171 ungefär. Mitt långsiktiga mål är att väga ungefär som jag gör nu fast med mer muskler, men det tar tid så nästa sommar kanske jag är där. Just nu är jag ganska nöjd viktmässigt, ska hitta en balans här och sen börja bygga igen till hösten. Jag äter 1800 kcal på varddagarna, på helgerna brukar jag inte räkna och då äter jag mer fritt :) I våras när jag ville gå ner i vikt i en lite snabbare takt så körde jag på runt 1800-1900 även på helgen.

Jesus, då är vi ju lika långa. Och du vill väga 46!? Det har jag inte gjort sen jag var djupt olycklig och bara var skinn och ben.

Nej inte 46 men kanske 48-49. Det vägde jag för ngt år sedan. Jag har en kurvig men liten kropp, väldigt smala handleder, små händer och fötter, liksom nätt benstomme.

Nej inte 46 men kanske 48-49. Det vägde jag för ngt år sedan. Jag har en kurvig men liten kropp, väldigt smala handleder, små händer och fötter, liksom nätt benstomme.
Jamen dåså, kommer det naturligt borde det ju vara lätt för dig :). Jag är väldigt nätt också och väger en 50 pannor om jag inte engagerar mig. Och engagerar mig gör jag aldrig nånsin :D.

Har börjat med 20/4 och äter bara under 4 timmar på dygnet mellan 17 och 21
Tycker det funkar kanonbra och slipper dessutom planera lunchen till jobbet

Jamen dåså, kommer det naturligt borde det ju vara lätt för dig :). Jag är väldigt nätt också och väger en 50 pannor om jag inte engagerar mig. Och engagerar mig gör jag aldrig nånsin :D.

Nej det kommer tyvärr inte naturligt :p Min smala benstomme blir lätt inbäddad i lönnighet ;)

Gått upp 0,8 g. Inte så konstigt. Mått dåligt och massa firande hit å ditt å känns så oartigt att inte äta något på födelsedagar å sånt.

57.7
Men är tills motsatsen bevisats (dvs börjar blöda) på smällen (fått ägg tillbaka som inte trillat ut vid förväntad mens igår eller idag) så mer fokus på stabilitet än nedgång tills vidare.

Vilket också är svårt eftersom jag är lite stressad över hela situationen och idag kom ponny in med misstänkt ligamentskada ( :crazy: ) så tröstätning ligger nära till hands. Har laddat med dipp till grönsaker, grym broccoli/ärt/spenatsoppa och färsk lax.

Har knappt vågat titta i den här tråden på flera veckor, jag har haft hysteriskt mycket att göra och matvanorna har sakta blivit sämre. Nu har jag varit bortrest en vecka, har visserligen käkat mer än jag borde men jag har äntligen hunnit springa ett par pass, och det känns bra. Det fanns hyfsat med kondis kvar, framför allt gick det backiga terrängpasset bra. Nu ska jag försöka ta tag i maten igen, sitter med en skål fruktsallad framför näsan och har köpt en liten spiralskärare som jag ska testa att göra courgetti med i kväll.

En månad kvar tills den där rackarns brudklänningen ska på.
Slutat med godis igen. Det visade sig vara en bra sak sist, så lika bra att köra på med det igen.

Vikten var 64 kg idag. Alltså inte jättebra. :p
Klänningen går på iaf, men skulle kunna sitta snyggare...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar