Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh combo allting går går bra tillsammans :nailbiting:

Addera pinjenötter och flingsalt och livet är komplett typ! :p

Har iaf lyckats droppa 1 kilo senaste veckan. Nu ska jag dock ut och käka både ikväll och imorgon. Har planerat in en råbiff och rödvin ikväll och moules och cava imorgon vilket känns hyfsat vettigt kalorimässigt. Hoppar över lunchen och kör en nyttig brunch bägge dagarna för att spara in på kalorierna.

Jag hade en lyckad matdag igår. Fruktsallad till frukost, kesella till lunch, juice och nötter till mellis och courgetti med getost, parmaskinka och spenat till middag. Inget godis!

M
Jag är 170-171 ungefär. Mitt långsiktiga mål är att väga ungefär som jag gör nu fast med mer muskler, men det tar tid så nästa sommar kanske jag är där. Just nu är jag ganska nöjd viktmässigt, ska hitta en balans här och sen börja bygga igen till hösten. Jag äter 1800 kcal på varddagarna, på helgerna brukar jag inte räkna och då äter jag mer fritt :) I våras när jag ville gå ner i vikt i en lite snabbare takt så körde jag på runt 1800-1900 även på helgen.

Oj tränar du jättemycket när du går ner såpass på hela 1800 kalorier?

M

Jag går kanske en mil eller två om dagen och skulle nog gå ner i vikt om jag åt 1800 kcal. Äter dock just nu betydligt mer än det just nu så jag är lite fläskig. :eek: (Typ 2500-3000 kcal. Glass är gott och stuvade makaroner är gott... :angel:) tur att jag inte fläskat på mig mer än till 58-59 kg. :cautious:

M

Ja, dels träningen och att jag är ganska lång tror jag bidrar. Styrketräning 5 dagar i veckan och så går jag fram och tillbaka till jobbet varje dag (mellan 6-8 km på en dag beroende på vilken väg jag tar). Tyvärr verkar hungern också anpassa sig efter träningsmängden så jag är lika hungrig nu som för några år sen när jag gick ner på 1500 :p

Öhm... hej på er.
Jag sällar mig till den skara som skulle må bra av att tappa några kilo. Igår gick mina största ridbyxor sönder för gott - och jag kommer helt enkelt inte i några av mina vanliga längre, utan har fått rida i lånade paltor imorse. :o

Anledningen är helt och lätt min inre hobbykonditor som på sistone köpt på sig en massa märkvärdig köksutrustning och konstruerat en massa härliga recept. Lita aldrig på en smal kock osv... :cautious::p
Jag menar, när sadelkammarfikat börjar se ut såhär VARJE vecka får det till slut konsekvenser.
IMG_20160718_083831.jpg

Längd: 153 cm
Startvikt: 64.8 (18/7)
Målvikt: 53 kg
Delmål 1: <60 kg

Nej inte 46 men kanske 48-49. Det vägde jag för ngt år sedan. Jag har en kurvig men liten kropp, väldigt smala handleder, små händer och fötter, liksom nätt benstomme.

Det låter väldigt lite för mig, jag är 167 lång och ligger normalt mellan 66-70 kg utan att vara överviktig, skulle jag gå ner till 48 kg skulle jag bli ett veritablet skelett.

Det låter väldigt lite för mig, jag är 167 lång och ligger normalt mellan 66-70 kg utan att vara överviktig, skulle jag gå ner till 48 kg skulle jag bli ett veritablet skelett.

Själv skulle jag se klart överviktig ut på 66 kilo. Gissar att kroppar (likaså uppfattning) är olika helt enkelt! Jag är ganska ojämn i kroppen och lägger lätt på mig på vissa områden.

Det börjar vara dags för den här damen att ge sig in i denna tråd. De sista månadernas upp och nedvända- jobbsituation har satt sig på kroppen. Nu har jag rett ut min stress och mina tankar så nu ska jag inte längre ta till tröst i mat och dricka utan fokusera på att återigen ta mig i de där vansinnigt snygga Tiger-slacksen jag lade ut en mindre förmögenhet på i våras. 5 tröst- och stresskilon måste bort.
- Hitta tillbaka till mina bra vanor.
- Skippa stora tröstluncher med kollega där jag sitter och ältar och vräker i mig buffemat
- Skippa överdådiga middagar med maken där jag ältande vräker i mig vin och ost (spanska hårda ostar, varför vill någon ens komma på något så gott?) som dessert.
- Börja träna igen, jag vet ju varför min falska ischias har kommit tillbaka...

Start 19 juli 66 kg

Själv skulle jag se klart överviktig ut på 66 kilo. Gissar att kroppar (likaså uppfattning) är olika helt enkelt! Jag är ganska ojämn i kroppen och lägger lätt på mig på vissa områden.

Håller med. Jag är också 167 cm och har vägt 68 som mest, såg extremt pluffsig och ohälsosam ut.

Det skiljer så mycket från kropp till kropp. Man är ju alla olika.

Måste också börja ta tag i mig själv :D rosévin är ett sattyg!

Det är ju olika hur man ser på "normal". Jag antar att @tornblomma önskar att vara smal, inte bara normalviktig. Normal är allt från väldigt smal till mullig om du går efter bmi, som dessutom är ett trubbigt instrument. Man har gärna en idealvikt där man mår allra bäst, båda fysiskt och psykiskt. Med mina dryga 175 cm vill jag ogärna väga mer än 61-62 kg, då börjar jag känna mig tung i kroppen och typ plufsig. Även om jag fortfarande ser smal ut så känns det inte bra i kroppen. Mycket under 60 vill jag dock inte väga för då ser jag väldigt mager och benig ut och det tycker jag inte är klädsamt på mig.

Men jag ser inget fel i att eftersträva en väldigt smal kroppstyp om det är det man tycker är vackert, sålänge det sker på ett hälsosamt sätt. :)

Det är ju olika hur man ser på "normal". Jag antar att @tornblomma önskar att vara smal, inte bara normalviktig. Normal är allt från väldigt smal till mullig om du går efter bmi, som dessutom är ett trubbigt instrument. Man har gärna en idealvikt där man mår allra bäst, båda fysiskt och psykiskt. Med mina dryga 175 cm vill jag ogärna väga mer än 61-62 kg, då börjar jag känna mig tung i kroppen och typ plufsig. Även om jag fortfarande ser smal ut så känns det inte bra i kroppen. Mycket under 60 vill jag dock inte väga för då ser jag väldigt mager och benig ut och det tycker jag inte är klädsamt på mig.

Men jag ser inget fel i att eftersträva en väldigt smal kroppstyp om det är det man tycker är vackert, sålänge det sker på ett hälsosamt sätt. :)
De "dieter" och dagligt energiintag som @tornblomma återkommande har beskrivit, har långt ifrån alltid framstått som hälsosamma, dock.

De "dieter" och dagligt energiintag som @tornblomma återkommande har beskrivit, har långt ifrån alltid framstått som hälsosamma, dock.

Jag är en livsnjutare och nej du har rätt, jag äter inte speciellt sunt. Gillar pasta, parmesan, vitt bröd, rödvin... Om jag ska vara smal och samtidigt unna mig av livets goda så får jag dra ner på mängden och kontrollera intaget. Jämfört med ngn som käkar ägg och kvarg dagarna i ända så framstår förmodligen min diet extremt ohälsosam ja.

Ang "sund" vikt. Jag vägde imorse 57. På den vikten har jag absolut en hel del fettreserver. Mina lår är runda och gnider ihop när jag går, underkläderna skär in i hullet. Överarmarna buktar ut när armarna hänger längst sidorna. Jag har ingen definierad haka. Jag kan bara tala för mig själv nu men personligen tycker jag inte att det är snyggt helt enkelt!

Jag är en livsnjutare och nej du har rätt, jag äter inte speciellt sunt. Gillar pasta, parmesan, vitt bröd, rödvin... Om jag ska vara smal och samtidigt unna mig av livets goda så får jag dra ner på mängden och kontrollera intaget. Jämfört med ngn som käkar ägg och kvarg dagarna i ända så framstår förmodligen min diet extremt ohälsosam ja.

Ang "sund" vikt. Jag vägde imorse 57. På den vikten har jag absolut en hel del fettreserver. Mina lår är runda och gnider ihop när jag går, underkläderna skär in i hullet. Överarmarna buktar ut när armarna hänger längst sidorna. Jag har ingen definierad haka. Jag kan bara tala för mig själv nu men personligen tycker jag inte att det är snyggt helt enkelt!
Ditt missnöje framgår, ja. Det spelar ju ingen roll för mig om du är underviktig med matvanor baserade på vin och ost (du ser sällan mig jubla över ett kallt kokt ägg som mellanmål), men jag är helt enkelt lite oroad för smittoeffekter hos andra av dina inlägg. Både vad gäller kroppsideal och hur man når dem.

Ditt missnöje framgår, ja. Det spelar ju ingen roll för mig om du är underviktig med matvanor baserade på vin och ost (du ser sällan mig jubla över ett kallt kokt ägg som mellanmål), men jag är helt enkelt lite oroad för smittoeffekter hos andra av dina inlägg. Både vad gäller kroppsideal och hur man når dem.

Ang ideal så finns dessa överallt. Du kan öppna en tidning eller gå ut på internet.
Men om det stör dig så pass och du oroar dig över mitt dåliga inflytande i tråden så lämnar jag den!

Lycka till allihopa (yes uppriktigt menat)! :up:

Men om det stör dig så pass och du oroar dig över mitt dåliga inflytande i tråden så lämnar jag den!

Lycka till allihopa (yes uppriktigt menat)! :up:

Äh, varför lämna? Du har lika stor rätt att vara här och posta som vem annan som helst.

Sen tror ju jag att du lever på mer än enbart vin ost och pinjenötter sådär till vardags ;)
Precis som inte jag lever på 1 äpple, lite glass, 1 äpple till, 1 kanelbulle och några koppar te vilket var vad jag åt igår :D

Mina hjärna stänger av sig helt vid kolhydratsorgier och det enda jag kan tänka på är mer, MER.

I hear you!

Precis så där har jag levt, särskilt de sista 10 månaderna på glutenfri mat, det var bara kolhydrater som gällde, även om jag inte direkt vräkte i mig varje dag, så var det kolhydrater jag ville ha och inte ett dugg hände med vikten trots att jag i stort sett inte åt sötsaker alls. Lite men inte mycket, trodde att det skulle hjälpa skon att sluta klämma, men icke. (Bakgrunden är att jag på de senaste två åren har jag gått upp ca 25 kg. Trots löpträning.)

Fick nog för en och en halv vecka sen och började med strikt lchf, har inget att förlora, kosten är så ändrad ändå pga celiakin. Och dra på trissor, jag har gått ner 6 kilo på dessa dagar :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar