Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Längd: 153 cm
Startvikt: 64.8 (18/7)
Målvikt: 53 kg
Delmål 1: <60 kg
18/7 - 64.8
20/7 - 63.5 (-1.3)

Vätskeavgång, banne mig!
Gissningsvis går det på en räkmacka (eller lack there of...) ner till 60 utan detta gourmandiska fikande i sällskap av balkongdrucket rosévin. De sista 5ish kräver nog att jag dammar av springskorna och spandexpaltor... Senast i maj nötte jag uppmot 15km-rundor - vad hände sen? :confused::down:

Stanna @tornblomma ! Jag är också ansedd som smal (1,72, typ 61kg) problemet är att jag aldrig vägt så här mycket och jag trivs inte alls i min kropp. Vill ner till min idealvikt på 56-57 kg. Alla är olika!

Ditt missnöje framgår, ja. Det spelar ju ingen roll för mig om du är underviktig med matvanor baserade på vin och ost (du ser sällan mig jubla över ett kallt kokt ägg som mellanmål), men jag är helt enkelt lite oroad för smittoeffekter hos andra av dina inlägg. Både vad gäller kroppsideal och hur man når dem.
Nämen herregud !!!

Var går då gränsen för vad och hur en kan ha inflytande på andra

Vi skriver ofta här på forumet att vi dricker vin, öl
Tänk om någon stackars alkis tar till flaskan pga våra inlägg?!?!

Jag är sååå kass nu. Rosévin typ varje dag. Kakor. Chips. Lösgodis.
Maten är pyttipanna, korv, pommes och annat skit. Motionen är att plaska i vattnet och gå till grannarna 150 m och bli bjuden på rosévin. ..
Lyckligtvis har jag ingen våg så jag slipper lida av att se vikten klättra igen...

Nämen herregud !!!

Jag köpte x antal (med hög alkohalt) jorgubbscider idag. Det är GARANTERAT den här trådens fel :cautious:

För det kan ju inte vara att jag tycker en iskall cider kan vara gott i kvällssolen nån enstaka gång ibland och älskar jordgubbar och därmed anser att den kombon är ett absolut måste att testa :o

Nämen herregud !!!

Inte så många skriver att vi glatt dricker en flaska vin eller två om dagen och att det är helt ok och under kontroll.

Hej

försöker själv att gå upp i vikt, skulle vilja ligga på runt 60kg Nån som har bra tips?

Vad väger du i dag, alltså hur många kilon handlar det om? Hur/vad äter du? Tränar du?

Det generella tipset för att gå upp i vikt är väl att äta mycket och energirik mat, "helt enkelt". Ligga på kaloriöverskott. Kanske i kombination med styrketräning, om man hellre vill öka i muskelmassa än bara kroppsfett.

Energirik mat som i typ nötter och frön, oljor, mejeriprodukter, jordnötssmör, mer energirika frukter som banan och avokado (är det frukter ens, ja ja)... För många mellanmål med t.ex. banan och jordnötssmör går i alla fall jag upp i vikt bara av att tänka på. (:cry:)

Och kolhydrater, om det kan hjälpa en att äta mer. Protein t.ex. mättar väl snabbare i förhållande till kalorimängden.

Ang ideal så finns dessa överallt. Du kan öppna en tidning eller gå ut på internet.
Men om det stör dig så pass och du oroar dig över mitt dåliga inflytande i tråden så lämnar jag den!

Lycka till allihopa (yes uppriktigt menat)! :up:
Inte så många skriver att vi glatt dricker en flaska vin eller två om dagen och att det är helt ok och under kontroll.
Om jag glatt hade druckit en flaska vin om dagen, då har jag all rätt att säga det här, utan att bli pådyvlad något märkligt ansvar över hur jag påverkar andras drickande

Det blir väldigt konstigt om jag skabehöva ta ansvar för att någon annan lever ohälsosamt

Jag köpte x antal (med hög alkohalt) jorgubbscider idag. Det är GARANTERAT den här trådens fel :cautious:

För det kan ju inte vara att jag tycker en iskall cider kan vara gott i kvällssolen nån enstaka gång ibland och älskar jordgubbar och därmed anser att den kombon är ett absolut måste att testa :o
Absolut är det trådens fel
Vilket dåligt inflytande
Jag har druckit vitt vin idag, på en onsdag. Också trådens fel

Det låter väldigt lite för mig, jag är 167 lång och ligger normalt mellan 66-70 kg utan att vara överviktig, skulle jag gå ner till 48 kg skulle jag bli ett veritablet skelett.

Alltså jag ser mullig ut om jag kommer över 60 kg, och jag är 170 cm. Om jag skulle väga 70 kg skulle jag se fet ut! Jag vägde nu på morgonen 58 och mina underkläder skär in i fettet och magen står ut och låren skaver sönder byxorna... så det skulle inte skada om jag gick ner en del för min egen hälsas skull.

Senast ändrad:
Om jag glatt hade druckit en flaska vin om dagen, då har jag all rätt att säga det här, utan att bli pådyvlad något märkligt ansvar över hur jag påverkar andras drickande

Det blir väldigt konstigt om jag skabehöva ta ansvar för att någon annan lever ohälsosamt
Är du lite dum eller låtsas du bara? Ingen har någon möjlighet att hindra någon från att skriva vad hen vill.

Vad väger du i dag, alltså hur många kilon handlar det om? Hur/vad äter du? Tränar du?

Det generella tipset för att gå upp i vikt är väl att äta mycket och energirik mat, "helt enkelt". Ligga på kaloriöverskott. Kanske i kombination med styrketräning, om man hellre vill öka i muskelmassa än bara kroppsfett.

Energirik mat som i typ nötter och frön, oljor, mejeriprodukter, jordnötssmör, mer energirika frukter som banan och avokado (är det frukter ens, ja ja)... För många mellanmål med t.ex. banan och jordnötssmör går i alla fall jag upp i vikt bara av att tänka på. (:cry:)

Och kolhydrater, om det kan hjälpa en att äta mer. Protein t.ex. mättar väl snabbare i förhållande till kalorimängden.

ja just nu väger jag 46kg och är ca 171cm lång, äter nog mest kött och pasta, potatis ibland lite grönsaker när man kommer ihåg det Tränar ju inte jätte mkt direkt. Sen jag flyttade så rider jag inte lika mkt då jag inte har kommit till skott att köpa en egen häst än. Så ridning typ en gång i månaden kanske blandat dressyr och skog med lite hoppning. Inom jobbet så går jag mest
ja det låter som en vettig idé att prova tack Hehe du får tänka på nått annat istället

Är du lite dum eller låtsas du bara? Ingen har någon möjlighet att hindra någon från att skriva vad hen vill.
Nä, dum är jag inte
Är du dum som tror att ett forum på nätet har så stora "smittoeffektet" att andra här ska börja äta osunt och dricka mängder med vin?
Varför öht taget lasta någon för ansvar för hur andra lever?

Alltså jag ser mullig ut om jag kommer över 60 kg, och jag är 170 cm. Om jag skulle väga 70 kg skulle jag se fet ut! Jag vägde nu på morgonen 58 och mina underkläder skär in i fettet och magen står ut och låren skaver sönder byxorna... så det skulle inte skada om jag gick ner en del för min egen hälsas skull.
Tror det sitter i betraktarens öga... Att underkläder skär in i fett handlar ju mest om passformen.

Det här inlägget visar så tydligt hur skev synen är i samhället, och i den här tråden uppenbarligen, på vad som är "hälsosamt".

För det första: Du tycker att du ser mullig ut över 60 kg. Det säger ingenting om huruvida du faktiskt gör det. Det kan lika gärna vara så att du fått en ohälsosam syn på vad som är smalt och fint. För det andra: Att underkläder skär in i "fettet" betyder knappast att du behöver gå ner i vikt för din "hälsas" skull. Det säger väl ändå sig självt? Jag är smal, ändå kan vissa kläder skära in i mig. Jag behöver knappast banta pga galopperande fetma bara för det.

Man får vilja vara hur smal man vill men man bör nog fundera över hur man uttrycker sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar