Jag hoppas att jag får hoppa in här?
Jag borde egentligen gå ned i vikt, jag vet att jag har minst 15 kg övervikt till min "lagom" vikt som jag gick upp på bara något år. Men jag har tröttnat på vågen, har inte tittat på den på längr, det är inget kul och jag tycker om allt onyttigt. Jag försöker minska lite på det onyttiga men samtidigt så känner jag skitsamma #yolo
Men en sak som jag definitivt skulle kunna förbättra är min motion, kondition och träning - som är typ noll idag på alla tre. Förhoppningsvis går jag lite ned i vikt av det också. Men å andra sidan så har jag tänkt det många gånger och likväl så slutar jag efter ett par gånger...
Men nu är jag arbetslös och skulle behöva göra något på dagarna! Så förrigår så tog jag en promenad som slutade med att svetten rann av mig. Igår samma promenad men med lite spring i en uppförsbacke (
) och slutade med svett i forsar igen.
.... Tredje gången gillt idag?
Har en liten tanke om att springa lite i ett av uppförsbackarna jag bor nära och därefter öka på biten jag springer på. Konstigt nog så känns det lite bättre i backar, kanske det känns som att det gör inget om det känns jobbigt (backar är ju jobbiga) eller så är det lättare att se slutet på löpsträckan (backen tar ju slut någon gång).
Det har dock bara skett två gånger så jag har inga större förhoppningar än
Jag skriver här för att förhoppningvis få lite "woohoos" för det jag gjort, press får mig att bara bromsa men jag tänker med en liten morot så kanske...