Hoppar in i tråden i hopp om att få lite motivation (eller det kanske snarare är disciplin som saknas?).
Jag skulle behöva tappa ca 15-20 kg men första målet är att gå ner åtminstone 10. Helst igår. Problemet är hur det ska göras. I dagsläget har jag inga fasta ättider utan det blir när det hinns med (något annat funkar inte med jobbet). En genomsnittlig dag ser ut såhär:
5:30 går upp, försöker dricka ett glas vatten.
Ca 9:00 frukost på jobbet.
11:30-15:30 lunch på jobbet (det varierar från dag till dag någonstans mellan dessa tider).
17:00 slutar jobbet och åker till stallet.
20:00 klar i stallet.
21:00 hemma.
21:30-22:00 läggdags.
Ibland försöker jag ha med mellanmål att ha antingen före lunch eller innan jag åker till stallet beroende på när lunchen blir men dels är det så oerhört tråkigt med mellanmålsmat, ska jag äta det före lunch behöver det nästan vara något som kan ätas medan jag kör.
Tid för motion är svår att hitta, eller snarare, jag vill hellre rida. Började springa lite under semestern men det räckte med fyra oerhört lätta pass innan ett av mina trasiga knän började protestera. Har en motionscykel hemma som jag försökt använda men jag kommer inte riktigt till ro med att träna på den, jag hamnar inte i "tugget" som jag (åtminstone förr) kunnat göra när jag vart ute och sprungit.
Vi äter i princip bara hemlagad mat som vi försöker hålla nyttig, men vi är relativt dåliga på att äta grönt och är lite förtjusta i gräddsås. Min sambo står för matlagning på veckodagarna och fyller väl mina matlådor lite väl mycket, nog för att jag kan äta mängd som en karl men det är knappast nödvändigt