Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
1 kg borta
2 till att ta av.

Har riktigt svårt att hitta tillbaka till mina smala vanor, tänk att det tar sådan tid att lägga till bra vanor och så mikroskopisk kort tid att lägga sig till med dåliga vanor?
Har analyserat mig själv om mina vanor, i vintras hade jag verkligen ett kaos på jobbet, trots att problemen eskalerade i lavinartad fart mådde jag bra. Sedan kom vi in i en organisationsförändring som slog mot min självkänsla och PANG där kom självömkandet och maten som snuttefilt.
Jag måste jobba med mig själv och inte springa i väg och länsa lunchbuffen så fort jag går ned mig i skoskaften.

1 kg borta
2 till att ta av.

Har riktigt svårt att hitta tillbaka till mina smala vanor, tänk att det tar sådan tid att lägga till bra vanor och så mikroskopisk kort tid att lägga sig till med dåliga vanor?
Har analyserat mig själv om mina vanor, i vintras hade jag verkligen ett kaos på jobbet, trots att problemen eskalerade i lavinartad fart mådde jag bra. Sedan kom vi in i en organisationsförändring som slog mot min självkänsla och PANG där kom självömkandet och maten som snuttefilt.
Jag måste jobba med mig själv och inte springa i väg och länsa lunchbuffen så fort jag går ned mig i skoskaften.

Vackert så att få stopp på det efter tre kilo, men ännu bättre förstås att hitta verktyg så att det inte händer.

Jag hade så himla bra vanor i våras och trodde verkligen att jag äntligen skulle klara målet "beach 2009", men sen slog stora stressbomben till och jag är INTE en sån som tappar aptiten av stress.

Keso och hallon till lunch.
Sen var det svettigt och så jäkla varmt att e kall cola bara ...
Det är väl tur jag har karaktär ibland...

Vackert så att få stopp på det efter tre kilo, men ännu bättre förstås att hitta verktyg så att det inte händer.

.

Det var nog egentligen efter 6 kg och insikten om att kläderna i garderoben började skava obekvämt som jag vaknade upp.
3 kg gick bort ganska lätt bara det var nog mest vätske och pluffskilon. Men de tre som återstått har varit mer av betongkaraktär.

Det var nog egentligen efter 6 kg och insikten om att kläderna i garderoben började skava obekvämt som jag vaknade upp.
3 kg gick bort ganska lätt bara det var nog mest vätske och pluffskilon. Men de tre som återstått har varit mer av betongkaraktär.
Hur kan det vara skillnad på 1kg och 1kg?

Tänker att om man ska ner "betongkg" och måste typ svälta bort det kanske risken är stor att man går upp det lättare...
Snarare är det nog så att ju lägre matchvikt man försöker hålla, desto svårare är det. I alla fall om man är den sorten som gärna äter lite för mycket.

Jag orkar av just det skälet inte sikta under 65. Jag kanske orkar gå ner under det, men jag orkar inte hålla lägre vikt än så.

Snarare är det nog så att ju lägre matchvikt man försöker hålla, desto svårare är det. I alla fall om man är den sorten som gärna äter lite för mycket.

Jag orkar av just det skälet inte sikta under 65. Jag kanske orkar gå ner under det, men jag orkar inte hålla lägre vikt än så.
Nej det är typ så jag känner. Är det värt det liksom.
Samtidigt är det ju ingen undervikt jag siktar på. Jag har inte lust att köpa större kläder. Så det gäller ju att hitta nyttigare alternativ.

Hur kan det vara skillnad på 1kg och 1kg?
1kilo kroppsfett är ca 7000 kcal
Det spelar ingen roll om det sitter på en kropp som väger 54 eller 58 kilo

Kroppen kan börja förbränna mindre om en har ätit lite kcal under en längre period. Tester jag gjorts på deltagare i Biggest loser, vilka visar på att ett underskott av kcal sänker förbränningen

Jag måste ner i vikt nu, efter sjukdom och semester har jag gått upp rätt rejält. Jag har ett rörligt jobb och behöver äta ungefär var tredje timma :meh: Äter ofta middag "på språng" och hade behövt tips på mat/mellanmål jag kan äta på tåget och som inte kräver uppvärmning, och som är relativt nyttigt då.

Jag tar gärna med mig en smoothie med frukt, sojamjöl och yoghurt på tåget. Jag har en Smartshaker som tar nästan en halvliter, så det räcker till två måltider. Dessutom har den en liten burk för nötter i botten.

Hårdkokta ägg är också smidigt att ha med sig.

• Gilla
Reactions: Ray
Jag måste ner i vikt nu, efter sjukdom och semester har jag gått upp rätt rejält. Jag har ett rörligt jobb och behöver äta ungefär var tredje timma :meh: Äter ofta middag "på språng" och hade behövt tips på mat/mellanmål jag kan äta på tåget och som inte kräver uppvärmning, och som är relativt nyttigt då.
Testa chiapudding, jag brukar göra det med kokosmjölk eller havremjölk sen ha på lite bär.

Tänker att om man ska ner "betongkg" och måste typ svälta bort det kanske risken är stor att man går upp det lättare...

Kroppen har en idealvikt där kroppen funkar optimalt. Den vikten försöker din kropp att upprätthålla. Därför är det i regel mycket svårare för en person som redan är smal att gå ner 3 kg än för någon som är överviktig. Finns det mycket fett att ta av så räcker det ofta med att göra små justeringer som att skippa läsk och godis. Kroppen jobbar med dig. Men är man redan smal och vill bli lite smalare krävs det stora uppoffringar i form av väldigt strikt diet och/eller hård träning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 552
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 090
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar